• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Trassel
    MiScHoOo skrev 2011-12-09 16:43:00 följande:
    Trassel. Det du beskrev hade och har jag och tappen var som en dokumentarserie för läkarna. En dag kunde den vara 4,7 andra dagen nere på 2,5 och för tredje dag på 4,5. Det har tryckt och det har gjort ont och jag lider verkligen med dig på tanke att du har några månader till.
    Denna gången har ju tapen bara besiktigats okulärt så att säga vi har aldrig mätt den. Cerklaget har sett ut att sitta fint osv och jag har inte känt av det eller att de sd jag haft skulle påverkat. Nu känner jag mer men hoppas det håller till 6 v till sen är det ok. Snodden vägde ju 1,7kg nu så det är ju rätt bra ändå!
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-12-09 21:19:39 följande:
    Denna gången har ju tapen bara besiktigats okulärt så att säga vi har aldrig mätt den. Cerklaget har sett ut att sitta fint osv och jag har inte känt av det eller att de sd jag haft skulle påverkat. Nu känner jag mer men hoppas det håller till 6 v till sen är det ok. Snodden vägde ju 1,7kg nu så det är ju rätt bra ändå!

ooooh vad skönt att höra att han är 1,7kg nu allt över 1 kg är bonus har dem berättat för mig hela tiden
    violatricolor skrev 2011-12-09 21:26:41 följande:
    Mischooo: Kan ju vara skönt att inte behöva köpa så mycket mammakläder också. Vad olika det kan vara...
    Ja, när jag kollar på bilder såg jag ut som en tunna och längst var jag i v 20 och nu är jag i v 35+ och ser ut mindre än då

• MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-12-09 21:39:30 följande:
    Mischooo: Beror det på illamående eller?

tror ej. har mått illa med alla
  • violatricolor

Mischooo: Okej, ja, det är säkert olika från graviditet till graviditet. Förra gången gick jag upp i vikt redan från början, sakta men säkert, men hade en del stora kläder så jag behövde inte köpa så mycket. Pojken föddes redan i v 22+5. Denna gång gick jag ner i vikt i börjab och sen har jag gått upp fort.

• violatricolor

Mischooo: Okej. Jag har gått upp ett kg i veckan sedan vecka 18 eller så, men då hade jag lite att ta igen också. Jämfört med vad jag vägde innan graviditeten så har jag väl gått upp ca 7 kg nu i v 26+6... Får se var det slutar. Jag orkar i alla fall inte bekymra mig över det också. Skulle jag få graviditetsdiabetes eller ha många extrakilo efter graviditeten så får jag ta tag i det då...

Vet inte hur det set ut för dig men 10 kg låter ju lagom...

• MiScHoOo

Viola... Tio är nog lätt att gå ner. Men sju kg till nu är inte mycket. Jag har för mig att man ska ej gå upp mer än 23 el 28 kg och allt över är svårt att gå ner

• mamma mys

mischooo o violatricolor: jag har gått upp 8 kg den här graviditeten....första gick jag upp 18 o tredje gick jag upp 20.....en kompis har gått upp 30 med båda sina men har gått ner allt efter förlossningarna...