• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Becka81

Men ... Har ni haft kontakt med fk om er sjukskrivning? Fick bara ett samtal angående min senaste föräldrapenning för att reda ut vad jag skulle ha i ersättning den här gången, men ingen som frågat om min nuvarande situation. Utbetalningen kom igång väldigt snabbt men först häromdagen fick jag ett brev om att jag har en personlig handläggare och vad jag ska tänka på när jag ska sjukskriva mig, lite sent med en sådan folder är utbetalningarna redan kommit och pappersarbetet redan är klart.

• mamma mys

becka 81: ja innan utbetalningarna kom igång ringde min handläggare från fk sedan fick jag hem informationspapper... iom att man bara får vara sjukskriven i 6 månader sedan ser de till alla jobb som finns om man kan utföra något annat jobb vilket oftast är fallet.... men 6 månader har gått för mig sista december så jag klarade mig undan det iaf...sedan frågar de lite om situationen o om operationen o hur det har fungerat tidigare...sedan fick jag information om utbetalningarna.. men det kanske skiljer sig lite från kommun till kommun..

• MiScHoOo

När jag kom hem efter mannens läkarbesöket hittade jag denna fina blombud utan för dörren. Min kära chef och gruppledare hade fixat denna för att önska mig god jul av hela hemsjukvården. Gladare än så kan jag inte vara och min svärmor fick sin besöksvisum och hon kommer måndag eller tisdag lagom till förlossningen.
  • mamma mys

mischooo: underbart:) kul att känna sig lite uppskattad o fantastiskt att svärmor hinner lagom till förlossningen:)

• MiScHoOo

Tack snälla. Helt underbar bukett och så glad och chockad jag blev. Har fått buketter vid mina tre sena missfall. Så första gången är det inte och lika förvånad blir jag varje gång och glad att dem inte har glömt mig. Jag har nog blivit smittad ligger här och mår skit.

• violatricolor
    MiScHoOo skrev 2011-12-16 18:09:34 följande:
    Tack snälla. Helt underbar bukett och så glad och chockad jag blev. Har fått buketter vid mina tre sena missfall. Så första gången är det inte och lika förvånad blir jag varje gång och glad att dem inte har glömt mig. Jag har nog blivit smittad ligger här och mår skit.
    Skönt att de tänker på dig. Jag fick blombukett av mina klasskompisar när vår son föddes och dog också. Det var också en överraskning.

Usch då, Vad var det för "sjukdom" han hade? Missade det. 
  • Becka81

Vilka vackra blommor, riktigt juligt och fint. //// sitter nu och försöker varva ner efter att ha varit med på Amandas allra första tandläkarbesök, ett besök på biblioteket och sedan ha gjort 80 köttbullar till jul.

• MiScHoOo

Tack snälla. Han har halsfluss symptom ( svulla halsmandlar, feber, frossa, hosta) och det vissade sig att det är virus då bara panodil och halstab och massa dricka som hjälper.

• mamma mys

mischooo: hoppas du slipper bli smittad nu när du snart ska snittas..kan inte vara skönt o hosta när man är ny snittad...hoppas du klarar dig ifrån hosta...