• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo
    Niinis skrev 2011-12-18 10:25:14 följande:
    MiScHoOo: är så himla glad för din skull! ser att du snart ska snittas, gud så spännande! att du nu är snart i mål, underbart! minns när jag hängde här i cerklage tråden då jag var gravid, och fick höra om din historia om alla de barn du förlorat, tyckte så himla synd om dig och önskade få se en dag då du fick ett levande barn, nu är du snart i mål ju! jätte GRATTIS och lycka till! underbart att se!!!!!! och snitt, det är den bästa förlossningen tycker jag, underbart!

Lycka till ni andra också!! för er som inte känner mig, har jag fått 2 barn i v.24, första barnet dog och andra barnet överlevde. Sedan har jag fått 2 barn till, en fullgången flicka tack vare cerklage och sängläge nästan hela graviditeten, samt en liten pojke v.33 tack vare cerklage. Har också försvagad livmoderhals.

Vad roligt att se dig =) hoppas ni mår bra där hemma. Jag är glad att jag har kommit så långt, men kan verkligen andas ut när jag har mitt barn i min famn. Det glädjer mig med ditt inlägg, tack så hemskt mycket.
    mamma mys skrev 2011-12-18 09:37:29 följande:
    mischooo: när man går igenom något svårt kan det vara skönt att prata med människor som vet vad man går igenom.... 
    jo, det är sant. Men jag är inte den typen som pratar med vem som helst eller gråter framför någon. Jag är en kontrollfreak som vill veta varför, hur, vad osv. Älskar fakta

Kom hem ifrån helg vårdcetralen. Min älskade man har halsfluss. Han fick plågas i 4 dagar för att få det bekräftat idag av en läkare som undersökte honom på mindre än 1 min. Tur i oturen så har jag inga mandlar mer så den smittan slipper jag. Men hoppas att han blir bättre inom 3 dagar på tanke på snittet.      

• Becka81

Fick en annorlunda överraskning på toaletten igår. På pappret jag torkat mig med fanns två trådar. De var tjockare än sytråd, men inte lika tjocka som garn. Ytan var lite vaxartad. Inte kan det väl vara cerclaget som gått sönder och kommit ut? Har dessutom blivit förkyld och lite hispig varje gång jag nyser, eftersom jag läcker ibland då. :(

• Becka81

Men kan det verkligen ara cerclaget? Har iofs ingen annan förklaring heller.

• MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-12-18 15:00:18 följande:
    Men kan det verkligen ara cerclaget? Har iofs ingen annan förklaring heller.

du sa tjockare än tråd... nu har jag lite minnesluckor men när läkaren tog mitt bans när den sprack var det en 1/2 cm bred gummiband som var grön. Men åk in och kontrollera
  • Lanie

trassel: vilken rolig vräkning!

mischooo: det är helt galet, bara fyra dagar kvar för dig!

Niinis: kul o se dig! hoppas allt är bra med er!

• MiScHoOo
    Lanie skrev 2011-12-18 15:20:54 följande:
    trassel: vilken rolig vräkning!

mischooo: det är helt galet, bara fyra dagar kvar för dig!

Niinis: kul o se dig! hoppas allt är bra med er!

ja, knappt jag tror det själv
  • violatricolor

Becka: Det var ju inte så bra. Hoppas du får bra hjälp på sjukhuset och ett nytt band ifall det var cerklaget. Läskigt att det kan lotsna så där utan att det känns! Eller kände du något innan? Lycka till!

• mamma mys

becka 81:  vad ska det annars vara om inte cerklaget?? :-O hoppas du har kontaktat sjukhuset o fått komma in på kontroll... håller tummarna...

mischooo: nä jag är inte heller den som bryter ihop inför vem som hellst... försöker hela tiden visa mig stark o duktig, o ibland får man lida mer pga det..men så länge man bearbetar det jobbiga man gått igenom så har det ingen betydelse hur man gör det..bara man bearbetar på sitt sätt...

jaha.. då har lilleman kommit hem igen efter en pappa vecka... imorgon är det 8 dagar kvar till bf o så ska jag träffa läkaren kl 8:30 för bedömmning... idag har det snöat hela dagen o så är det blött på maken o ska frysa på inatt..blir spännande bilresa in till stan imorgon:S nä lägga mig i soffan o ta det lugnt efter att jag lagt lillkillen innan sängen kallar..upp tidigt imorgon o lämna på dagis o sen hem o göra mig iordning innan jag måste åka till staden... 

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-18 20:14:03 följande:
    becka 81:  vad ska det annars vara om inte cerklaget?? :-O hoppas du har kontaktat sjukhuset o fått komma in på kontroll... håller tummarna...

mischooo: nä jag är inte heller den som bryter ihop inför vem som hellst... försöker hela tiden visa mig stark o duktig, o ibland får man lida mer pga det..men så länge man bearbetar det jobbiga man gått igenom så har det ingen betydelse hur man gör det..bara man bearbetar på sitt sätt...

jaha.. då har lilleman kommit hem igen efter en pappa vecka... imorgon är det 8 dagar kvar till bf o så ska jag träffa läkaren kl 8:30 för bedömmning... idag har det snöat hela dagen o så är det blött på maken o ska frysa på inatt..blir spännande bilresa in till stan imorgon:S nä lägga mig i soffan o ta det lugnt efter att jag lagt lillkillen innan sängen kallar..upp tidigt imorgon o lämna på dagis o sen hem o göra mig iordning innan jag måste åka till staden... 
    vad mysigt med snö. Kör försiktigt imorgon. Vad en vecka kan gå fort trotts allt...