• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Trassel

Mamma Mys! Här är den! Var beredd nu då!

Bäste Bebis,

Härmed varslar jag, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning.

Vräkningen kommer äga rum snarast, dock senast inom 2 veckor. Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum
    11/12/27 (se bilaga 1, UL rapport).

För att underlätta för alla berörda parter ber jag Dig att flytta ut självmant.

Med vänlig hälsning
    Hyresvärden Mamma

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • Trassel

Ärligt talat, det kliar över hela kroppen. Kan det vara en biverkning av hostmedicinen eller är det graviditetsklåda???

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • mamma mys

trassel... har du samlat på dig vätska?? på mig kan händer o fötter klia på kvällarna...

• Trassel

Jag tror att både för mej och Melinda var förlossningen igång på 12-24 timmar

• Trassel

nej, jag har inte svullnat nått särskilt alls.

• MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-12-17 12:18:56 följande:

Mamma Mys! Här är den! Var beredd nu då!

Bäste Bebis,

Härmed varslar jag, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning.

Vräkningen kommer äga rum snarast, dock senast inom 2 veckor. Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum
    11/12/27 (se bilaga 1, UL rapport).

För att underlätta för alla berörda parter ber jag Dig att flytta ut självmant.

Med vänlig hälsning
    Hyresvärden Mamma

hahah vad söt. första vräkningen i världen som är så positivt
    Trassel skrev 2011-12-17 12:23:48 följande:
    Ärligt talat, det kliar över hela kroppen. Kan det vara en biverkning av hostmedicinen eller är det graviditetsklåda???
    kolla upp det hos bm.
    mamma mys skrev 2011-12-17 12:30:16 följande:
    trassel... har du samlat på dig vätska?? på mig kan händer o fötter klia på kvällarna...
    Jag är svullen om händerna och fötterna. Ser ut som om jag gick på avgiftningsbehandling. skorna passar inte så vidare som tidigare... Endast 5 dagar. Måste stå ut. Det är inte säkert att min svärmor hinner hit innan förlossningen. Hon har åkt på en förkylning och min man sa att hon får bli frisk innan hon köper biljetten. Kanske bättre för mannen slippa stressa mellan mig på lasarettet och henne hemma.

Det skulle varit jätte roligt om hon hinner, men nu går hennes hälsa före allt eftersom hon är diabetiker

• Trassel

MiScHoOo
    ja visst är den rolig! Du får bara smygläsa den eftersom du har planerat snitt
    Jag ska kolla med min bm på måndag om vad hon tror. Jag har reagerat på att mitt kiss (URSÄKTA) varit så mörkt de senaste dagarna. Tog en allergitablett nu för jag orkar inte med allt just nu och det tar bort kliandet.

• MiScHoOo

Trassel. Hehe. Blir ingen vräkning hos mig. Utan det kommer bli ut utan betänkte tid. Min urin är också mörk och jag dricker mycket. Tror det är vitaminerna. Bra att du kontakta bm på måndag.

• mamma mys

trassel: räcker det att läsa den högt?? eller måste man skriva ut vräkningen o stoppa upp den mellan benen?? ;)

nehe ta en dusch kanske... o försöka få sambon i fixa lite middag.. jag har iaf vikt tvätten o lagt in i skåpen o dammsugit....o sitter o stirrar mig blind på graviditets kalendern o stör mig på dessa 10 dagar kvar..kan det inte bara starta nuuuuuuuuuu........... på måndag har jag gått lika länge som min yngsta son föddes.... o på onsdag lika länge som min äldsta son föddes.....