• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Becka81

Ska ringa imorgon och höra efter. Förhoppningsvis säger de att det omöjligt kan vara cerclaget eftersom det var typ grönt som Mischoos. De lär nog ändå inget göra idag och nu när jag kommit så här långt har jag svårt att tro att barnet kan puppa ut utan värkar. Hade iaf värkar i samband med att min dotter föddes i v25. Men tycker att det bortsett från mig och några till är dags för lite bebisar här i tråden.

• Trassel

MammaMys,
    vräkningen tar segt på dej märker jag! Du kanske får prova det där med att stoppa upp den...

Niinis,
    hej! Längesen! Hoppas allt är väl!

Becka,
    det låter mer som om det är nån tråd till cerklaget som släppt? Mitt förra cerklage var ett vitt band trådarna minns jag inte direkt... Men nått med cerklaget är det ju som kommit ut.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-12-18 20:51:26 följande:
    Ska ringa imorgon och höra efter. Förhoppningsvis säger de att det omöjligt kan vara cerclaget eftersom det var typ grönt som Mischoos. De lär nog ändå inget göra idag och nu när jag kommit så här långt har jag svårt att tro att barnet kan puppa ut utan värkar. Hade iaf värkar i samband med att min dotter föddes i v25. Men tycker att det bortsett från mig och några till är dags för lite bebisar här i tråden.
    jag hoppas verkligen att det är inte bandet och hoppas det går bra imorgon, men till dess så vila så mycket som möjligt så tappen inte blir påverkad
  • violatricolor
    Trassel skrev 2011-12-18 21:31:18 följande:
    MammaMys,
    vräkningen tar segt på dej märker jag! Du kanske får prova det där med att stoppa upp den...

Niinis,
    hej! Längesen! Hoppas allt är väl!

Becka,
    det låter mer som om det är nån tråd till cerklaget som släppt? Mitt förra cerklage var ett vitt band trådarna minns jag inte direkt... Men nått med cerklaget är det ju som kommit ut.
    Precis, kan ju vara någon tråd. Behöver ju inte vara hela cerklaget. Hoppas på det bästa!

Hmm.... Tog ni kort på ert cerklage?  
  • Trassel

Viola
    nej men jag kollade på det efter de klippt det var lite nyfiken Det var ett vitt typ bomullsband med en knut på.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • mamma mys

är nog olika vilket band det är.. förra gången hade jag blå band..den här gången vet jag inte.....

snön öser fortfarande ner.... känns ju spännande..undra om plogbilen hinner ut före mig..tveksamt såhär på landet:/ blev väckt av bebisen som sträckte på sig..gör så jäkla ont när hon gör så.... nervös inför läkar kollen..undra vad hon säger....känns som det kan vara allt ifrån att vi sätter igång dig nu om det finns plats på förlossningen till att nej hon kommer när hon kommer....nä väcka lill plutten o göra oss redo för promenad till dagis..blir nog pulkan idag;)

• MiScHoOo

Mamma mys vad mysigt med snö. Bor i Skåne är lite avundsjuk specielt snart är det jul.

Hoppas dem hjälper dig idag. Ska hålla tummarna och tår att allt går bra.

• Trassel

På onsdag ska jag lämna prover för graviditetsklåda också. Lika bra sa läkaren så då kör vi på det också. Why not liksom....

• Becka81

Hellre ett prov för mycket än ett för lite. Ringde sjukhuset idag som genast gav mig en tid för bedömning i eftermiddag. Hon kunde så klart inte ge mig några svar eftersom hon inte var läkare, men tyckte det kunde vara bra att kolla upp så jag kunde slappna av under julhelgen. Nu hoppas jag bara att kollen ska gå bra. Att sätta ett tredje cerclage i samma graviditet känns ju lite sådär, även om det så klart är för det bästa isf.

• mamma mys

hej alla slappisar:) nu är jag hemma från läkarkollen o det var inga diskussioner där inte...öppen 3 cm o 2 cm kvar av tappen o mkt mjuk tapp....fick en hinnsvepning o onsdag morgon ska jag vara inne för igångsättning:) äntligen ser man slutet på allt:) så ikväll blir det lite sex en sista gång innan bebis kommer:) jag har nog världens bästa läkare:D