• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Trassel

Enligt min BM så var hb mellan 110-130 ok som gravid men som vanligt finns det väl inga nationella riktlinjer där heller

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • mamma mys

sista dagen som gravid då innan igångsättningen...vill bara tacka er alla som stöttat genom graviditeten... o önska er alla andra lycka till med era graviditeter...ska försöka titta in så ofta jag kan o se hur det går för er.... nu ska jag o lillen äta frukost innan dagis..sen hämtar hans pappa så jag kan föda i lugn o ro o sen hämtar jag hem honom igen när jag är hemma.... kram på er alla..

• violatricolor
    Trassel skrev 2011-12-19 22:38:45 följande:
    Enligt min BM så var hb mellan 110-130 ok som gravid men som vanligt finns det väl inga nationella riktlinjer där heller
    Ja, det kanske det är som gravid. När jag hade blodbrist så sa det att det var under 118 som de räknade som blodbrist.

Men mäter din bm inte järndepåer?

• violatricolor
    mamma mys skrev 2011-12-20 07:48:52 följande:
    sista dagen som gravid då innan igångsättningen...vill bara tacka er alla som stöttat genom graviditeten... o önska er alla andra lycka till med era graviditeter...ska försöka titta in så ofta jag kan o se hur det går för er.... nu ska jag o lillen äta frukost innan dagis..sen hämtar hans pappa så jag kan föda i lugn o ro o sen hämtar jag hem honom igen när jag är hemma.... kram på er alla..
    Sista dagen!

Underbart! 
  • violatricolor
    mamma mys skrev 2011-12-20 07:48:52 följande:
    Och stort LYCKA TILL!!!
  • Becka81

Mischoo: har inte blött så kraftigt att jag behövt skydd,mest laxrosa flytningar och blodiga verktyg hos läkaren. Kände mig däremot rätt mörbultad och hade någon sd. Varitlugnt nu men tror barnet möblerar om just nu. Har haft fötterna ner innan men igårkväll var de i sidan. Ska ut och skaffa Niferex idag. Se om jag märker någon skillnad. /// mamma mys: julafton kommer tidigt för dig i år. Hur känns det? Som ett barn före julafton? Så skulle nog jag känt tror jag.

• MiScHoOo

Vad roligt mamma mys. Jag väntar med spänning för en uppdatering om ert nya liv.

Viola vad är järndepåer och hur mäter man det?

Becka vad skönt att höra att du inte blödde mer än det du gjorde. Måste har varit obehagligt med många tankar.

Tror det eller ej... Igår städade vi lite. En sjuk man och en ohjälpsam fru som jag som dammade lite inför bebisens ankomst och svärmors ankomst och vet ni vad? Vi monterade sängen och skötbordet innan bebisen kom. Hehe. Om jag hinner blir färdig med sovrummet ska ni se på grejerna. Men allt går 1000 ggr så långsamt för jag klarar nästan ingenting och måste vila och mannen som är sjuk måste vila mycket. Jaja vi hörs senare

• Becka81

Där står lite om hb och järndepåer.