• MiScHoOo

Cerclage?

Jomajano skrev 2011-11-29 23:55:40 följande:
    Ja så himla skönt.. Har varit en alldeles för lång väntan.. När var det dax för dig? Förstår att du har det jobbigt och ont.. E det samandragningar?

ja sammandragningar, mensvärk, ont i ryggen och psyket som tar stryk. Min läkare sa att han tar en ny ställning den 13 dec men annars är snittet den 27
  • MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-11-30 08:29:11 följande:
    Mischoo: förstår precis vad du menar. Tiden går både fort och sakta så här i väntans tider. Bäst är när man kan hitta små projekt att sysselsätta sig med som att sortera papper, städa linneskåpet eller liknande. Och nu när det närmar sig jul och nyår kommer nog tiden gå ännu lite fortare hoppas jag när alla är lediga och man har tid att umgås lite mer och hitta på saker.
    du har helt rätt
    mamma mys skrev 2011-11-30 08:53:07 följande:
    hej på er alla..idag är en mörk dag..min fd svärmor i 6 år somnade in igår alldeles för ung (52 år).... bara så där i sömnen..de väntar på svar från obduktionen för att få veta vad som hänt... hur förklarar man för en 3 åring att hans farmor dött??

min svärmor hade blivit hemskickad från jobbet för hon hade ont från revbenet som hon har en spricka i..det är sista gången nån pratat med henne...vid 16 tiden kommer min svärfar hem från jobbet..tror att hon sover på övervåningen..fixar maten som hon tagit fram..äter fixar lite, kollar på tv...funderar över varför hon inte vart ner o rökt men tänker att hon säkert bara är trött o behöver få sova...blir kväll han går ner o duschar sedan ska han lägga sig..smyger in i sovrummet o lägger sig..tycker att det är tyst..känner på henne o hon är kall..flyger ur sängen o tänder lampan..konstaterar att hon inte andas, ringer 112 o de ska instruera i hjärt o lungräddning..han väner henne från sidan men hon är stel o han inser att det är för sent...ambulanserna kommer som jag ser från min lgh o inser att dom stannar vid deras hur..ringer exet...upptaget..ringer igen o han svarar..jag frågar vad som hänt o ha säger- mamma har somnat in....så jävla hemskt..är ett år sen lite mer sen vi flyttade isär men har aldrig vart några problem med svärföräldrarna för det o de har ofta haft wiggo på helgerna just för att de ville...så snabbt liver kan förändras..berättade för min 10 åring nu på morgonen( det är inte hans farmor) o han blev ledsen så han är hemma idag....

så tänk på att ta hand om de som betyder nåt för er..man vet aldrig när det är försent... 
    Jag beklagar sorgen väldigt mycket. Finner inga ord tyvärr vad jag ska säga. vet exakt hur det känns. Jag förlorade min pappa bara 44 år gammal.

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-30 18:08:14 följande:
    jag har använt mig av lustgas första förlossningen, andra förlossningen lustgas o cetogan, tredje förlossningen lustgas, tens o bäckenbotten bedövning o har faktiskt tänkt använda det samma denna gång som förra...

jag har gillat lustgasen o den har funkat bra för mig....men det gäller att man kommer på när man ska börja andas o när man ska sluta andas i masken.... 

nu har vi bestämmt att sälja öket till bil som bara blir dyrare o dyrare..så köper vi en nyare bil istället..imorgon får vi se vad som sker... :) 

haha, det låter precis som vår gamla bil. Det blev en dyr bil men värd varenda krona. Lycka till.
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-30 18:37:14 följande:
    mischooo: nja när hela bilen började skaka på motorvägen o låta konstigt o dessutom inte gick att felsöka så fick jag nog....blir nog en nyare pegeut..känns säkrare med barn i bilen o dessutom kombi istället för sedan så man får in vagnen utan problem:)

vad bra, låter säkrare faktiskt. Vi funderar på att byta vår audi till vw som är större för vagnen också

är det någon mer än mig som tar järntabletter? Jag hatar dem verkligen, jag blir hängig och trött av dem. sov till 16 och har varit hängig och vill sova igen, känns som jag kan inte vakna... Finns någon som har samma eller hört något om det (tab heter niferex)
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-30 19:58:22 följande:
    mischooo: jag får inte äta järn tabletter pga att magen strular ännu mer då, men annars brukar man ju bli trött om man behöver äta järn tabletter...

menar du att man blir mer trött av tab eller piggare?
    Lanie skrev 2011-11-30 20:02:19 följande:
    mischooo: jag åt niferex o allt de ställde till med var att jag blev ännu mer hård i magen än vad jag redan var.. slutade med dem när jag låg inlagd o vi såg att jag hade okej hb värde ändå..

jag har endast tagit 4 tab förra veckan och jag var helt borta sov i flera timmar och jag gjorde uppehåll, blev jätte pigg och var tvungen att ta dem inför kejsarsnittet sov kl 5 till 11 vaknade en timme sedan 12-16 och jag vill känna mig pigg men ögonen stänger sig själv,,,,

• MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-30 23:17:46 följande:
    Viola,
     med Gabriel hade jag en alvedon och jag hade ju heller inga värkar utan fick krysta ut honom ändå. Det gick rätt snabbt när det väl satte igång så att säga, 35 min.
    med Sander hade jag med mej min kära TENS som jag hade mot foglossningen, den var kanon. Eftersom Sander låg lite snett och tryckte kom han åt ischasnerven som gjorde förbenat ont så då testade jag kvaddlarna som tog udden av det. Sen hade jag lustgasen extremt nedskruvad och testade den lite men ja, sådär typ. Det viktigaste var profylaxandningarna som hjälpte mest. Denna gången ska jag läsa på mer om dyktekniken och se om det kan vara nått.
    Jag har egentligen inget emot nån smärtlindring men jag kände att jag inte behövde mer och ryggbedövning sitter i så vansinnigt länge på mej ( uppemot 7 tim) och jag vill kunna vara uppe så mycket som möjligt för att skynda på förloppet.

MiScHoOo,
    jag åt niferex en kort period första gången men de kraschade min mage totalt. Med Sander åt jag hemofer som är lite snällare mot magen , de hjälper inte upp järnet men håller det stabilt, de funkade då. Nu har jag haft ett bra järn hitills så jag har bara sporadiskt ätit de vanliga aco vitamin kvinna eller vad de heter. Och kär hårt med gjutjärnspannan.
    kanske jag ska köpa hemofer...
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-01 03:58:26 följande:
    mischooo:jag menar att man blir mer trött utan järntabletter om man har lågt järn värde....kan det inte vara citodonet du blir trött av???

ja, kan nog stämma
    Becka81 skrev 2011-12-01 13:21:47 följande:
    Är lättad. Var på återkoll idag exakt samma dag i graviditeten som jag gjorde koll förra gången och var öppen 2 cm. Med cerclaget såg det bra ut. Nu ska jag bara ta mig förbi 25+2 nästa torsdag, för det var då min dotter föddes. Läkaren sa att hon haft en patient med liknande tapp som mig och hon födde i v. 32-34 någon gång. Hoppas jag går längre än så.

första steget avklarat

stort grattis, hoppas du kommer till v 36-38
    mamma mys skrev 2011-12-01 16:50:56 följande:
    becka81: grattis till bra kontroll...:)

nu är jag hemma med nya bilen..imorgon ska jag till bm sen ska jag gå igenom alla finesser på nya bilen sen över till en kompis som vart o shoppat åt mig på ullared...det sista som behövs till bebisen:) i helgen funderar jag på att hämta ut vagnen:) 

låter som det är redan jul hos dig, grattis till bilen och grejerna ifrån ullared och vagnen
    violatricolor skrev 2011-12-01 18:12:19 följande:
    V. 25+4 idag och 100 dagar kvar...
    wow bra kämpat, nu är det nerräkning som gäller
    Lill Z skrev 2011-12-01 22:03:52 följande:
    Sitter här med mitt cerklage och min oro....hur länge har ni haft ont efter insättningen. fick mitt cerklage i onssd förra veckan, och har fortf ont. Värst när jag har varit på toa. Har varit ganska förstoppad och vet inte om det har gjort att jag har ondare än första gången. Har dessutom en hopplös hosta som gör att det gör ont när jag hostar.

Är det ngn som fått en infektion när man satt in cerklaget, och vad var i så fall symtomen på den?

Har nog dessutom börjat få känning i fogarna så just nu känner jag mig öm över allt i den nedre regionen.    

nu när jag har detta cerklage upplever jag mer smärta än när jag hade den vanliga och med den vanliga hade jag uvi rätt så ofta

• MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-12-02 23:00:41 följande:
    Tack för alla svar! Har fått en tid för ul på onsd. Då ska dem kolla cerklaget och bebbe. Är allt ok får jag väl bara leva med smärtan.

lycka till på onsdag
    mamma mys skrev 2011-12-02 23:12:12 följande:
    lill z: håller tummarna då på onsdag..det ser säkert bra ut..fick samma svar av min läkare, men det är lite lättare att stå ut när man vet att det ser bra ut förövrigt...

becka 81: ja det är så skönt att slippa fundera på cerklaget:) 

lanie: :) 

har haft mer vattniga flytningar o värsta magraset idag o lite mer jobbiga sd som gör att det blir svårt att andas o trycker neråt...man letar tecken på att det snart ska vara dax...bb väskan o bilstolen står iaf redo i hallen;) 

vad härligt att vara förbredd, mina är också färdiga. har mer flyttningar också ibland vattninga och ibland tjock vit äckligt.... luktar konstigt efter toabesök vet inte om det är järntab men väldigt starkt.

Förra året opererades min morbrors fru gallan och jag efter henne på några få dagar. Igår var det min mammas tur och när vi åkte till mamma åkte min syster till vår sjukhus och hon väntar också på operation. Jobbigt att dem är dåliga känner mig maktlös, kan inte hjälpa någon. Trött att vara hjälplös, vill ha mitt barn så jag kan leva... Synd att jag är beroende av förlössningen annars hade jag gått till jag värkarna kommer.    

• MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-12-02 23:44:17 följande:
    Åhhh, vädja längtar tills jag måste packa min Bb väska. Säger dr att allt är som det ska på onsd blir det lättare. Smärtan blir ju liksom värre när man inte vet. Sitter själv ikväll då maken är på julbord. Försöker tänka lite positivt i min ensamhet....och blir jag nittad samma tid som förra gången har jag gått halva tiden på månd .

det kommer gå fort på ett konstigt sätt
  • MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-12-03 00:04:18 följande:
    Känner faktiskt att tiden tills nu gått ganska snabbt...är mest rädda för v 22-28. Men det måste kännas otroligt skönt för dig mischooo att du är där du är nu.

ja helt otroligt. mot alla odds är jag i v. 34+4. Ingen fattar detta än. Blir svårare när jag har mitt barn i famnen. Tror det kommer ta lång tid att smälta in allt.
Svar på tråden Cerclage?