• MiScHoOo

Cerclage?

mamma mys skrev 2011-11-21 21:27:53 följande:
    mischooo: aa jag har kollat upp delar på nätet o det kommer max gå på 5000 så det är ju fortfarande hanterbart.. ja jag tycker det låter som bäckenet o det bästa är att bara ta det lugnt o inte sne belasta o ta små steg...har också lite molvärk o så ibland..men det är ju inte farligt iaf...

violatricolor: hoppas det går bra på kontrollen imorgon.. 

kramig: hej beklagar förlusten... jag har också hört att det finns en liten risk för missfall i samband med insättandet..men har heller aldrig hört någon som råkat ut för det..nu kan man ju få medicin emot sammandragningar som kan uppstå i samband med insättandet o jag tror risken att man förlorar barnet är betydligt större om man avstår cerklage när behovet finns....efter insättandet vistas man oftast ett dygn på sjukhuset o därefter sjukskriven 1-2 veckor..sen kan man gå tillbaka till jibbet beroende på vad för slags jobb man har o hur man har det med sd o längd på tappen o liknande annars blir man sjukskriven..vissa bara en viss procent o andra helt sjukskrivna..jag har vart helt sjukskriven från operation tills klippet de sista 2 graviditeterna...o det har gått bra... håller tummarna att när orken o viljan finns så får du chansen att genomgå en graviditet med cerklage o lyckad utväg...

35 dagar kvar till bf o 8 dagar kvar till klippet....är riktigt rastlös nu o vill bara att tiden ska gå... 

tack för svar. bm på förlossningen sa att jag hade regelbunda sammandragningar men ingen tecken på förlossning, tidigare har läkarna sagt precis som du säger fast att jag ska röra mig mer och nu ska jag leva på smärtstillande ej så roligt, 5000 ej farligt
  • MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-11-21 22:14:18 följande:
    MiScHoOo: Japp, nu börjar det bli lite pirrigt!!! Ska ringa dit i morgon för att få de sista instruktionerna . Samtidigt ska det bli skönt att äntligen få dit det!!

lite komiskt, vi människor längtar till saker och ting och sedan blir vi oroliga, Tänker mycket på mig, jag vill födda nu jag vill att dagarna flyger iväg, men är orolig för själva snittet. Sa till min man jag längtar tills det är över heheh 5 veckor kvar om man ska utgå ifrån snittdatum men alla bm säger stå ut minst 2 veckor till
  • MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-11-21 23:11:58 följande:
    MiScHoOo: jag fick planerat snitt med min dotter och det gick jätte bra. Var som en "förlossning " för mig. Jag var helt inställd på att jag och Dr skulle få ut bebisen "tillsammans". Hoppas att det blir lika bra för dig.

hoppas jag får den inställning när det är dags
    Trassel skrev 2011-11-21 23:35:05 följande:

MiScHoOo, bäckenet låter som en trolig orsak och så släng på foglossningen på det så kan jag tänka mej att det gör ont! Som sagt ovan, tänk på att hålla ihop kroppen och små steg och håll ihop benen när du sitter osv. Har du något bälte?

Kramig, Beklagar verkligen! Förlorade min första son, i v 21+4 2007, så som du beskriver, tyst öppnande och inga värkar.
    Vet också att de måste påpeka missfallsrisken vid cerklaget men nu andra gången jag har det sa de inget om det. Har heller aldrig hört om nån som just vid sättandet av cerklaget har fått missfall.
    Några genom åren här i tråden så har cerklaget inte funkat lite längre fram men vad jag kan påminna mej just nu utom för mischooo så har det funkat över de kritiska veckorna, rätta mej nån om jag minns fel?
    Hoppas att ett planerat cerklage funkar för dej med nu lite längre fram när det är dags!

Ska också på läkarbesök imorn så får vi se hur det står till. Som Viola sa, alltid lite nervöst!

kan nog stämma, eftersom jag är liggande så mycket just nu så hjälper inte bältet, jag har en som är bra men gör ingen nytta.

lycka till imorgon själv har jag nästa måndag hoppas min kropp klarar av till v 36 det skulle vara en dröm 3 veckor till...   

• MiScHoOo

Vi i tråden är unika. Vi kämpar även om vi misslyckas så är vi starka och ger aldrig upp. Det är en kraft som driver oss långt och en hopp som ger oss styrka. Under tiden vi är gravida med all oro, ångest, förtvivlan och glädje som är jobbigaste, men oftast når vi förr eller senare i mål

• MiScHoOo

Mamma mys. Känner igen mig i det du beskriver, önskar att jag kan gråta hehe. Men en vecka till ska du se att det går fort. Du har kommit så långt och snart är du i mål....... Trassel skönt att allt var under kontroll och tänkta sig att din klipp tid är lite mer än en månad. Jag pratade med min man igår, hur det går fort för alla jag läser om, men det går så sakta för mig och hur trött jag är på allt, specielt för smärtan jag får inte kontroll över, men men hoppas på tre veckor och jag får min belöning och önska se min man lycklig pappa. Jag har haft mål att packa väskan redan för en vecka sedan men nu går det inte av smärtan samt dessa två dagarna har jag bara sovit igenom dagen hinner inte lyfta upp huvudet tills jag somnar igen. Men så glad att hygienväskan och kameran är laddad..... Viola hur gick det idag

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-22 18:45:01 följande:
    mischooo: ja visst är det konstigt att man tycker det går så fort för alla andra men för en själv går det jätte segt.. jag har packat bb väskan..ska bara stoppa ner dricka o sen är det ju mobil o plånbok men handväskan borde jag komma ihåg tycker jag;) o så ska jag ju ha med babyskyddet så efter klippet tänkte vi ta upp den ur förrådet...o så ska mamma hämta ut vagnen som jag bokat..längtar...o så ska snart en kompis åka till ullared, tänkte be henne köpa med täcke till vagnen, skötväska, o kanske en babysitter o eventuellt en mobil till skötbordet:) hon vill att jag ska följa med men tror jag avstår för då kör väl förlossningen igång när man är där;)

hahaha tänk dig det ullared bebis. jag har redan fixat mycket redan, skönt att slippa tänka på allt. det som maler i mitt huvud är den j*la overallen hittar ej storlek 50 utan 56 (annars får jag köpa vilken som) jaja. skönt att allt är färdig inför klippet. vad har du packat till dig? hur länge stannar du efter klippet
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-11-22 19:25:01 följande:
    Jag var också på koll idag och det såg bra ut (v 24+2). Tappen var 43 mm. Mätte även storleken på barnet som var normal. Fostervattenmängden var också normal och det såg ut som om det var ok med plats just nu, så det var skönt. Ny koll om två veckor.

vad skönt
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-22 22:07:29 följande:
    Njae, närma sig känns ju lite fjärran Som sagt,, det går fortare för alla andra Men det är ju inte så långt kvar trots allt och jag hoppas julen snabbar på väntandet lite!

Viola, Tappen sköter sig!!

Mammamys, ombud till Ullared är nog bättre än att åka själv

MiScHoOo, du får be mannen ta fram och packa ned det som ska med!
    Jag vet inte hur dt är hos er men här får man inte tillgång till några våtservetter och det första svarta bajset sitter som klister i rumpan så ta med egna våtservetter!

tack för rådet, finns det något annat jag bör tänka på?
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-22 22:18:18 följande:
    MiScHoOo,
    Man glömmer ju själv men förutom det mest vanliga så jag tog med egna bindor, man tröttnar rätt snart på madrasserna man får i trosorna.
    Sköna kläder till dej, en egen filt till bäbisen tog vi med, en stooor godispåse ( belöning!! ) Öronproppar tog jag faktiskt med också. En bra handkräm för man tvättar sönder händerna med en nyfödd. Hade allt i en väska på hjul, smidigt när man ska hem sen och ska kånka på allt ( som man inte får)

ja,det är en sådan väska jag har tänkt mig faktiskt. Få skriva ner belöningen. som det låter eftersom jag ska snittas är att jag kommer få eget rum så öronproppar lär jag inte behöva, gud vad jag längtar tills allt är färdigt..
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-23 18:46:50 följande:

MiScHoOo.
    sist fick jag dela rum under dagen med en mamma som pratade i telefon hela dagen och varje samtal började med " Det känns som jag sket ut en melon, jag kan knappt röra mej" varpå hon pinnade iväg ut och rökte....
    Då var jag rätt glad att jag fick med mej öronproppar och på em fick jag ett eget rum.
    Lite belöning är kanon att knapra på!

MammaMys,
    Ja bara torra lappar med lite vatten på kom man ju ingenstans. Lyckades jaga rätt på lite barnolja efter ett tag sist.

Becka,
    visst är det segt... har du inget roligt pyssel att ta tag i?

Idag tog jag bilen upp till skogen och plockade lite granris och mossa! Hade jag aldrig gjort sist men det funkade faktiskt. Tog det luuugnt och fint...

gud vad jobbigt...

ska gnälla, jag är utmattad, ont i ryggen och magen och ökad flyttning, jag håller på att dööööö, tog bricanyl, panodil och citodon, hoppas det hjälper, dumma dumma smärtan    
Svar på tråden Cerclage?