Cerclage?
violatricolor: hoppas det går bra på kontrollen imorgon..
kramig: hej beklagar förlusten... jag har också hört att det finns en liten risk för missfall i samband med insättandet..men har heller aldrig hört någon som råkat ut för det..nu kan man ju få medicin emot sammandragningar som kan uppstå i samband med insättandet o jag tror risken att man förlorar barnet är betydligt större om man avstår cerklage när behovet finns....efter insättandet vistas man oftast ett dygn på sjukhuset o därefter sjukskriven 1-2 veckor..sen kan man gå tillbaka till jibbet beroende på vad för slags jobb man har o hur man har det med sd o längd på tappen o liknande annars blir man sjukskriven..vissa bara en viss procent o andra helt sjukskrivna..jag har vart helt sjukskriven från operation tills klippet de sista 2 graviditeterna...o det har gått bra... håller tummarna att när orken o viljan finns så får du chansen att genomgå en graviditet med cerklage o lyckad utväg...
35 dagar kvar till bf o 8 dagar kvar till klippet....är riktigt rastlös nu o vill bara att tiden ska gå...
tack för svar. bm på förlossningen sa att jag hade regelbunda sammandragningar men ingen tecken på förlossning, tidigare har läkarna sagt precis som du säger fast att jag ska röra mig mer och nu ska jag leva på smärtstillande ej så roligt, 5000 ej farligt