• MiScHoOo

Cerclage?

Har faktiskt inte somnat än. Ligger i sängen nu. Jag har börjat ta järntab och har känt mig konstig efteråt och sov till 16.30. Tittade på förlossningskliniken och ska sova nu måste vakna 14 mer förlossning på tv. Jag ber att du sover snart och jag ber att min Messi somnar så jag kan också sova. God natt

• MiScHoOo

Imponerade att du hann göra mycket fast med lite sömn. Jag har också mycket flyttningar och har tryck neråt. Vet ej om jag borde bli orolig.

• MiScHoOo
    melinda88 skrev 2011-11-19 21:57:02 följande:
    Tack för gratulationerna :) Den 11:e föddes vår lilla Ingo som vägde 3240 g och var 49 cm lång. Förlossningen blev väldigt underlig för den drog ut på tiden samtidigt som det gick otroligt fort.

Vi kom in till förlossningen ca 00.30 och var då öppen 4 cm och med täta regelbundna värkar. Men vid 4-5 tiden så ebbade dom ut och mer eller mindre försvann. Så då började dom prata om att ta hål på fosterhinnan eller låta oss åka hem. Jag ville verkligen inte hem utan ville bara få det gjort för mitt humör under veckan hade inte varit att leka med. Vid 11 kom barnmorskan in och berättade att de skulle ta vattnet i alla fall för de ville inte skicka hem mig då jag räknas som omföderska. Trotts att vattnet gått så ville inte värkarna komma igång riktigt så dropp sattes 15.15 och bara några minuter senare hade jag väldigt kraftiga värkar med väldigt korta pauser mellan dom. Jag hade inte tänkt tanken att jag skulle vilja ha EDA men då det kom så fort och gjorde så fruktansvärt ont så bad jag om det. Trots att de tog bort droppet så blev det inte lugnare utan de fortsatte i samma anda. En sköterska kom in och ställde lite frågor inför EDAn och på något vis lyckades jag flämta fram svaren. Under denna tid stod jag på knäna i sängen men sen la jag mig på sidan i sängen och i samband med detta kände jag att jag ville krysta och sa till om det. Barnmorskan kollade och sa att jag var helt öppen och att han var en bra bit ner. Då var kl ca 15.40. Ca 10 minuter senare var han ute.

Det var en häftig upplevelse men inget blev som man på något vis trodde eller hoppades på. Men alla var jätte snälla och på det stora hela var det en helt fantastisk upplevelse :) Efter så kände jag inte någon omedelbar lycka utan var ganska nollställd. Jag var glad men jag kan inte säga att jag kände mig lycklig. Vi stannade bara en dag på BB för vi var så trötta, blev ca 36 timmar vaken plus en förlossning på det. När vi kom hem så började allt sjunka in och kärleken bara växte/växer för varje dag som går. Nu känns allt otroligt bra och han är fantastiskt snäll :)

grattis grattis, så glad jag är för din skull, vilken v var du?
  • MiScHoOo
    Pupp skrev 2011-10-31 17:06:22 följande:
    Hej!
    Torsdagen den 20/10 föddes vår lille Love med akut kejsarsnitt i v25+2. Han kämpar på och mår ganska bra för att vara född så tidigt men det är en berg och Dahl bana.. Man mår som han mår..
    Vattnet gick på natten och förmodligen gjorde det det pga Gbs infektion som jag testades positivt för i samband med det plus att Love hade det också när han föddes.. Helt otroligt kan man tycka att dom inte kollar en för Gbs när man varit inlagd på sjukhus i två veckor innan vatten avgången.
    Känns tungt att man kämpat emot cerklage och kort tapp också blir det en infektion som gör att det sätter igång. Men vi har våran fantastiska lille son nu i alla fall och han verkar vara en kämpe så man får glädjas åt det iaf!
    Kram på er och lycka till jag kikar in då och då..

missade vi skriva in den i listan?
  • MiScHoOo
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:???
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec
    Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???
    Becka81: BF 20/3-12 klipp??? född???
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april
  • MiScHoOo
    melinda88 skrev 2011-11-20 15:59:20 följande:
    MiScHoOo: Han föddes i v 38+5 :)

violatricolor: Vår dotter föddes i v 21+5 och enligt läkaren och barnmorskan som jobbade på förlossningen den kvällen var jag omföderska så det borde ju du också räknas som. Men jag vet inte, kanske ser dom lite olika på det där beroende på vilken läkare/barnmorska det är?

vad härligt grattis än en gång
  • MiScHoOo

jag mår skit, har ej sovit än,,,, åkte till lasarettet och dem tog ctg, har sammandragningar men ej farligt, etappen är 4,7 cm alltså växt, ingen vet varför jag har så ont,,, och förlossningen är inte på gång, ska leva på panodil och citodon för smärtan,,,,  just nu önskar att jag är död

• MiScHoOo

Tack mamma mys. Jag har ont långt ner i ryggen, i magen, känner jag tappar mitt barn. Har sammandragningar på det. När jag åkte in hade jag inte sovit sedan dagen innan. Jag känner samma sak angående flyttningarna och jag går runt med trosskydd 24 Tim och lycka till med bilen idag. Jag håller tummarna ska försöka sova lite nu efter bricanyl och citodonen

• MiScHoOo

Oooooj mamma mys. Vad jobbigt med bilen. Vi hade nästan samma fel med vår gamla bil och beställde bildelar begagnade på internet och det kostar en hel del och skulle vi köpt dem via handeln skulle set kostar oss 12000 jaja vi sålde till sist skiten och köpte flera års nyare modell. Tror du det är bäckenet. Vad ska jag göra. Jag glömde nämna min mensvärk som inte villsläppa.

• MiScHoOo
    Kramig skrev 2011-11-21 16:38:29 följande:
    Hejsan.

Tittar in här med lite frågor till er mammor. Förlorade min dotter i v 20 + 0 för 1 månad sedan, var i dag på läkarbesök och de kan inte säga vad som hände, var öppen men inga värkar. Har en son som jag var öppen 4 cm med i v 35. Vet ej hur länge jag då var öppen innan, den gången gick det bra men inte nu. Läkaren pratade om att jag troligtvis nästa gång kommer att få ett cerklage för att förhindra att jag öppnar mig för tidigt, men hon pratade även om missfalls risk. Vet någon hur stor risken är? Har ingen kunskap om cerklage så berätta gärna för mig. Vad bör man tänka på osv. 

beklagar, samma ålder förlorade jag en flicka förra året. Jag har fått missfall trots cerklage i slidan. Hade jag inte misslyckats då hade jag inte fått abdominell cerklage och imorgon är jag i v 33+0 och jag har gått 13 veckor längre än sist. Bäste att ta det säkra innan det osäkra. Även om ödet är hemskt och händer som mig så vet du att det finns andra alternativ.
    violatricolor skrev 2011-11-21 16:30:17 följande:
    Vad jobbigt för er som har så ont eller mycket flytningar! Hoppas det är hanterbart! Själv har jag läkarbesök imorgon och är lite nervös. Är mest rädd att livmodern inte växer som den ska. Växer mer på höger sida än vänster, inte alla lika extremt snett som förra gången men jag är rädd att inte kunna bli stor och att bebben inte får plats att växa. Ska ta upp detta med läkaren imorgon så hoppas jag han gör ett UL.
    håller tummarna att kan imogon får du bra nyheter och att bebisen växer som den ska
    Lill Z skrev 2011-11-21 21:02:58 följande:
    Hej kramig! Beklagar din förlust! Jag ska få mitt cerklaget på onsd. Det är andra gången jag får cerklage och första gången för ca 5 år sedan pratade dem mycket mer om missfalls risken än vad dem gjort denna gång. Precis som violatricolor säger har jag också hört om risken, men inte hört ngn som faktiskt fått missfall av det. Men alla ingrepp i den regionen kan ju reta livmodern så efter som risken finns måste dem väl ta upp den. Men lite läskigt känns det ju....
    snart är det onsdag, lite nervös

Svar på tråden Cerclage?