Kramig skrev 2011-11-21 16:38:29 följande:
Hejsan.
Tittar in här med lite frågor till er mammor. Förlorade min dotter i v 20 + 0 för 1 månad sedan, var i dag på läkarbesök och de kan inte säga vad som hände, var öppen men inga värkar. Har en son som jag var öppen 4 cm med i v 35. Vet ej hur länge jag då var öppen innan, den gången gick det bra men inte nu. Läkaren pratade om att jag troligtvis nästa gång kommer att få ett cerklage för att förhindra att jag öppnar mig för tidigt, men hon pratade även om missfalls risk. Vet någon hur stor risken är? Har ingen kunskap om cerklage så berätta gärna för mig. Vad bör man tänka på osv.
beklagar, samma ålder förlorade jag en flicka förra året. Jag har fått missfall trots cerklage i slidan. Hade jag inte misslyckats då hade jag inte fått abdominell cerklage och imorgon är jag i v 33+0 och jag har gått 13 veckor längre än sist. Bäste att ta det säkra innan det osäkra. Även om ödet är hemskt och händer som mig så vet du att det finns andra alternativ.
violatricolor skrev 2011-11-21 16:30:17 följande:
Vad jobbigt för er som har så ont eller mycket flytningar! Hoppas det är hanterbart! Själv har jag läkarbesök imorgon och är lite nervös. Är mest rädd att livmodern inte växer som den ska. Växer mer på höger sida än vänster, inte alla lika extremt snett som förra gången men jag är rädd att inte kunna bli stor och att bebben inte får plats att växa. Ska ta upp detta med läkaren imorgon så hoppas jag han gör ett UL.
håller tummarna att kan imogon får du bra nyheter och att bebisen växer som den ska
Lill Z skrev 2011-11-21 21:02:58 följande:
Hej kramig! Beklagar din förlust! Jag ska få mitt cerklaget på onsd. Det är andra gången jag får cerklage och första gången för ca 5 år sedan pratade dem mycket mer om missfalls risken än vad dem gjort denna gång. Precis som violatricolor säger har jag också hört om risken, men inte hört ngn som faktiskt fått missfall av det. Men alla ingrepp i den regionen kan ju reta livmodern så efter som risken finns måste dem väl ta upp den. Men lite läskigt känns det ju....
snart är det onsdag, lite nervös