• MiScHoOo

Cerclage?

Ja viola hemsk biverkning. Gud vad vild min unge är idag.... Blev väckt av gymnastiken i magen.... Hoppas jag kan sova om. Kram

• MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-11-16 13:02:37 följande:
    Usch ja, hög puls, hjärtklappning och arytmi är det värsta jag vet! (Typ...) Nej, det vill man verkligen slippa helst...

ja, man blir så noijig
  • MiScHoOo

snälla snälla berätta för mig hur en sen förlossning börjar...
    jag upplevde för en stund sedan att det bublade neråt och magen typ krympte ännu mer. har ont i och runt äggstockarna

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-16 20:05:42 följande:
    mischooo: förstår dig helt o fullt att du inte vill bli inlagd...det är ju lugnare att vara hemma så länge det går...o du har ju ändå gått rätt långt i graviditeten o 2,5 cm är ju inte illa ändå...mina förlossningar har börjat med molvärk under magen o bak i ryggen som sedan har blivit intensivare o övergått i först oregelbundna men ganska snabbt övergått i regelbundna värkar.... vattnet har de tagit på förlossningen när jag vart nästan fullt öppen...första sonen hade jag molvärk dagen innan förlossningen o sen vaknade jag på natten av oregelbundna värkar som sedan övergick i regelbundna värkar..räknar hans förlossning från första värkarna till slut o det tog 4 h....samma sak med 3dje barnet men där tog förlossningen 6 h....jag har varken märkt av nån mag minskning eller slempropp..

tack
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-17 18:25:13 följande:
    MiScHoOo,
    det är nog mindre stressande för dej att vara hemma och nu när du kommit så långt så är ju 2,5cm tapp helt ok! Jag gick ju utan cerkalge sista månaden med Sander och var två cm öppen och i stort sett ingen tapp kvar så det verkar ju kunna gå det med. Den förlossningen började med att jag låg och vilade och kl 19.00, när sportradion började, knakade det till och vattnet började sippra. Inga förvärkar inget ont alls men eftersom jag skulle få penicillin när vattnet gått åkte vi in men det var inte förren 23-24 som jag hade etablerade värkar med 3-4min mellanrum. Sen är han född 03.39 så det gick helt ok.

Vixan, det låter ju perfekt med en nattsovande liten tös! Kan beställa en sån?

tack snälla, det är just det jag är rädd för, att vara öppen om mitt band exploderar i magen... enligt läkaren så är det int så farligt om det skulle göra det...

Hann du ta pencillinet  
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-17 18:39:28 följande:
    vixan: ja allt är ju värt det när bebisen väl kommer:) jag får ju snart min 4e lilla troll unge..vet inte om jag är klar efter det eller inte..eller kommer nånsin den känslan att nu är jag klar??!!

mischooo: mår du bättre??

idag har jag vart hos bm på kontroll o allt var bra..magen mätte 32 cm.. hon bokade in besök för resten av tiden den här gången iom att det är tätare kontroller sista tiden..så får vi se om dom behövs..fast sista kontrollen tänker jag inte gå på(hoppas jag) den 27 dec på bf dagen:/ nästa kontroll skulle hon känna om bebisen fixerat sig... idag är det 40 dagar kvar till bf o  13 dagar kvar till klippet..längtar:)

tack snälla, bättre än igår, men har ont. har ej tagit bricanyl tack och lov.

Jag håller tummarna att dessa dagar går fort, både för dig och mig och att klippet blir smidigt för dig också. Längar in i bomben efter mitt snitt som jag samtidigt är jätte rädd  
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-18 08:17:48 följande:
    mischooo: du ska se att det går bra för oss båda:) idag ska jag ut o köpa glödlampor till bilen..så den är fit for besikning på måndag;) klart man längtar tills det är klart samtidigt som man är lite nervös inför vad som väntar...men när allt väl är klart o man har sin lilla bebis hos sig så är allt värt det:) nä nu blir det duschen sen blir det staden för min del....
    lycka till
    Lill Z skrev 2011-11-18 08:44:46 följande:
    God morgon på er!! Vad mysigt att äntligen få njuta av sin bebis.....längtar sååååå!! Hur är det med dig MiScHoOo ? Jobbigt att ha ont! Idag ska jag ha en kund i min salong, försöker dela upp det lite så det inte blir för mycket. Har en del som jag ska hinna nu innan onsd då det blir cerklage och sen sjukskrivning i minst 1 vecka!! Nervös!!
    Jag mår så där, tiden har gott jätte snabbt för din del, trdan på onsdag. Kommer du inte vara sjukskriven längre än en vecka? själv är jag sjukskriven till förlossningen.
    Becka81 skrev 2011-11-18 10:44:23 följande:
    MiScHoOo: är det snittet i sig som är skrämmande? Blev själv vettskrämd när jag fick veta att jag i förra graviditeten skulle genomå akut snitt. Är skraj för sprutor och operationer. Funderade över vad jag gett mig in på, men inser ju att det bara är att fullfölja det hela. Så här i efterhand ser jag att det inte fanns något att vara rädd för. Det är en vanlig operation och de vet vad de sysslar med och man är ju bedövad och känner verkligen ingenting. När ditt barn föds är det så stort att det inte behöver något extra stöd utan rätt snart har barnet i famnen och lever på endorfiner. Efter mitt snitt fick jag knappt se mitt barn viste inte ens om det var en tjej eller kille eller hur barnet mådde. Utan hon hade ett helt team som arbetade med att koppla in respirator och ta hand om henne.
    Jag är inte rädd för själva operationen, men skit rädd att något går  snett och jag blir akut sövd, inte se mitt barn. Är även rädd att misslyckas...
    Trassel skrev 2011-11-18 11:40:59 följande:

MiScHoOo, nej det ska nog gå bra med ditt cerklage! Hur långt innan du blev gravid fick du det inopererat? Och snittet går säkert finemang det med!

Penicilinet fick jag i dropp så det hanns med och det sa de när Sande föddes att det hade hunnit gå igenom, det kändes på lukten

• MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-18 11:40:59 följande:

MiScHoOo, nej det ska nog gå bra med ditt cerklage! Hur långt innan du blev gravid fick du det inopererat? Och snittet går säkert finemang det med!

Penicilinet fick jag i dropp så det hanns med och det sa de när Sande föddes att det hade hunnit gå igenom, det kändes på lukten

Skönt att ni hann med droppet, annan lukt på en nyfödd. Förlorade flickan i juli månad förra året, gjorde en ny plan med läkaren som skickade remiss till Lund och opererades i sep (cerklaget). planerade barn tror i mars, men blev gravid i april
  • MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-11-19 00:33:08 följande:
    Mamma mys: är samma dr som sätter in mitt verklige denna gång som förra, så han är duktig. Men är rädd att in livmoder ska tycka så där om en op . Men visst är det en liten tid om man tänker i det stora hela...har ju snart gått hälften . MiScHoOo: förra gången var jag sjukskriven från v 22 till förlossning. Börjar med en veckas sjukskrivning nu och får sen se hur jag mår. Låg inlaggd i lund 10 v förra grav, mellan v22-32. Men hoppas kunna vara hemma denna gång.

oj så länge, vad tråkigt du var inlagd, hoppas och håller tummarna att du får vara hemma och slippa ligga inne
Svar på tråden Cerclage?