mamma mys skrev 2011-11-18 08:17:48 följande:
mischooo: du ska se att det går bra för oss båda:) idag ska jag ut o köpa glödlampor till bilen..så den är fit for besikning på måndag;) klart man längtar tills det är klart samtidigt som man är lite nervös inför vad som väntar...men när allt väl är klart o man har sin lilla bebis hos sig så är allt värt det:) nä nu blir det duschen sen blir det staden för min del....
lycka till
Lill Z skrev 2011-11-18 08:44:46 följande:
God morgon på er!! Vad mysigt att äntligen få njuta av sin bebis.....längtar sååååå!! Hur är det med dig MiScHoOo ? Jobbigt att ha ont! Idag ska jag ha en kund i min salong, försöker dela upp det lite så det inte blir för mycket. Har en del som jag ska hinna nu innan onsd då det blir cerklage och sen sjukskrivning i minst 1 vecka!! Nervös!!
Jag mår så där, tiden har gott jätte snabbt för din del, trdan på onsdag. Kommer du inte vara sjukskriven längre än en vecka? själv är jag sjukskriven till förlossningen.
Becka81 skrev 2011-11-18 10:44:23 följande:
MiScHoOo: är det snittet i sig som är skrämmande? Blev själv vettskrämd när jag fick veta att jag i förra graviditeten skulle genomå akut snitt. Är skraj för sprutor och operationer. Funderade över vad jag gett mig in på, men inser ju att det bara är att fullfölja det hela. Så här i efterhand ser jag att det inte fanns något att vara rädd för. Det är en vanlig operation och de vet vad de sysslar med och man är ju bedövad och känner verkligen ingenting. När ditt barn föds är det så stort att det inte behöver något extra stöd utan rätt snart har barnet i famnen och lever på endorfiner. Efter mitt snitt fick jag knappt se mitt barn viste inte ens om det var en tjej eller kille eller hur barnet mådde. Utan hon hade ett helt team som arbetade med att koppla in respirator och ta hand om henne.
Jag är inte rädd för själva operationen, men skit rädd att något går snett och jag blir akut sövd, inte se mitt barn. Är även rädd att misslyckas...
Trassel skrev 2011-11-18 11:40:59 följande:
MiScHoOo, nej det ska nog gå bra med ditt cerklage! Hur långt innan du blev gravid fick du det inopererat? Och snittet går säkert finemang det med!
Penicilinet fick jag i dropp så det hanns med och det sa de när Sande föddes att det hade hunnit gå igenom, det kändes på lukten