• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • PennyJenny

Lycka till Niinis och Schäfer!!  {#emotions_dlg.flower}

• Grazila

Hej flickor, bara inne och kollar lite hur ni har det och hur ni mår :) Här är man ganska ihopläkt nu och rutinerna fallit på plats..

Dallis!! Gud vad nära det är nu, såååå härligt ju! Lycka till och allt "det där" Kyss

Nu har jag väl bara sett en bråkdel av vad ni pratat om, Niinis ang. att sluta amma framöver. Mitt råd skulle vara att inte göra så stor affär av det, att sova i eget rum och så är lite stressande för mamman ibland. När du måste vara ifrån "förstår" ofta lillknytt det på ett annat vis: att mamma verkligen inte är där och att pappa är den som är till hands. Hos oss när det hänt, har det fallit sig naturligt liksom. Efterhand mjölken sinar tappar knyttet också intresse när alternativet blir bekvämare, dvs annan mat etc. Lycka till med allt!

Nu måste man ju titta in lite tätare när det händer grejer här snart Cool  Kramar alla Kyss

• Schäfer

Hej på Er, det var vid cerklaget det blöder. Det skaver antagligen vid knutarna och så är jag dessutom "lätt-blödd". Men det var ingen pågående blödning just nu, men mycket gammalt blod runt om cerklaget...
    Cervix var hög och såg ut att vara lång... Jag fick en tid på onsdag för vul-mätning, då kan vi även se hur det ser ut innanför, men min läkare verkade inte orolig!

TikTok skrev 2010-10-08 19:25:18 följande:
    Nån härinne som äter Omega-3? Isf vilken.
    Jag åt Pharbio Omega3 Forte innan jag blev gravid, men nu när jag är gravid vågar jag inte eftersom det kan verka blodtunnande och jag har lätt för att blöda.
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2010-10-11 13:54:36 följande:
    Hej på Er, det var vid cerklaget det blöder. Det skaver antagligen vid knutarna och så är jag dessutom "lätt-blödd". Men det var ingen pågående blödning just nu, men mycket gammalt blod runt om cerklaget...
    Cervix var hög och såg ut att vara lång... Jag fick en tid på onsdag för vul-mätning, då kan vi även se hur det ser ut innanför, men min läkare verkade inte orolig!Jag åt Pharbio Omega3 Forte innan jag blev gravid, men nu när jag är gravid vågar jag inte eftersom det kan verka blodtunnande och jag har lätt för att blöda.
    sköööönt! Hoppas du kan känna sig lite lugn nu! Kram!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • TikTok

Schäfer: Tack. Förstod att det va lite OT då ingen ville svara här, men men jag chansade iaf.
    Skönt du fick en ny tid för mätning på onsdag. Jag ska själv gå på mätning nu på tisdag men jag går varje vecka. Hoppas allt är oförändrat därinne då. Jag håller mina tummar!

• Dallis
    TikTok skrev 2010-10-11 19:08:11 följande:
    Schäfer: Tack. Förstod att det va lite OT då ingen ville svara här, men men jag chansade iaf.
    Skönt du fick en ny tid för mätning på onsdag. Jag ska själv gå på mätning nu på tisdag men jag går varje vecka. Hoppas allt är oförändrat därinne då. Jag håller mina tummar!
    Var går du på dina mätningar?
    Håller tummarna för att det ser fint ut!
    Grazila skrev 2010-10-11 13:45:40 följande:
    Hej flickor, bara inne och kollar lite hur ni har det och hur ni mår :) Här är man ganska ihopläkt nu och rutinerna fallit på plats..

Dallis!! Gud vad nära det är nu, såååå härligt ju! Lycka till och allt "det där" Kyss

Nu har jag väl bara sett en bråkdel av vad ni pratat om, Niinis ang. att sluta amma framöver. Mitt råd skulle vara att inte göra så stor affär av det, att sova i eget rum och så är lite stressande för mamman ibland. När du måste vara ifrån "förstår" ofta lillknytt det på ett annat vis: att mamma verkligen inte är där och att pappa är den som är till hands. Hos oss när det hänt, har det fallit sig naturligt liksom. Efterhand mjölken sinar tappar knyttet också intresse när alternativet blir bekvämare, dvs annan mat etc. Lycka till med allt!

Nu måste man ju titta in lite tätare när det händer grejer här snart Cool  Kramar alla Kyss
    Tack Grazila!
    Det känns lite nervöst minsann. Jag hoppas att den här veckan går fort, så det blir gjort någongång :)

Schäfer: Vad skönt att allt såg bra ut! Nu kan du ta ett djupt andetag och slappna av igen :)
  • Schäfer

Tack alla, om allt ser bra ut på onsdag också så kommer jag verkligen att andas ut - för nu

Lycka till i morgon på mätningen TikTok! Jag hade tänkt svara dig tidigare, men ibland så kommer man av sig...

Dallis: hur är det med smärtan, bättre?

Niinis: hoppas det gick bra idag!

• Niinis

schäfer, vad skönt att det såg bra ut, jobbigt att man ska behöva bli skrämd sådärr Skrikandes

kollen gick bra, är i v.7+4, så väldigt tidigt! Men har fått en bra BM som jag gillar, läkaren har jag ingen aning om vem det är, ska träffa henne i slutet på oktober då jag är i v.9, och så blir det ju cerklage runt v.14 skulle jag tro. Såg ett litet hjärta som pickade på, ja hur kan man liksom göra abort då? Nej det går inte. Hoppas att detta ska gå bra, men mycket oro och rädsla inom mig. Hur kommer detta att gå samtidigt som man har en 14mån och man inte kan vara sängliggande? håller tummarna!

Svar på tråden Cerclage?