• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • DevilsDaughter

Tror också på att det bästa är att lägga över tröstandet till pappan. För det kommer bli jättesvårt för dig att trösta henne utan att amma när brösten hela tiden är inom räckhåll för henne. Det är det som är så svårt, napp och annat de kan bli "beroende" av kan man lägga undan, men går ju inte med brösten. Jag har aldrig haft det problemet eftersom mina barn varit så matglada, så när de upptäckt maten så glömde de bort ammandet. Men har en kompis som hade samma problem med sin lilla.

• Schäfer

Niinis: de råd jag har hört är först att barnet ska sova med pappan och du i ett annat rum. Sen får du inte glömma bort att prata med henne. Berätta för henne vad som gäller, berätta för henne hur det kommer vara framöver. Erbjud flaska med vatten och en varm god famn - men inte amning och FÖRKLARA för henne att mjölken är slut att ni inte kommer att amma mer.

Det är inte helt lätt att sluta amma mot barnets vilja - man måste vara bestämd och inte vela och ge med sig.

Men som sagt, glöm inte att prata med henne också!

• Dallis

Tänkte jag skulle uppdatera lite om hur det har gått.
    Har som sagt haft tryck neråt och var nere i Lund på en akuttid.
    Cervix var påverkad, men fortfarande inom ramarna för vad som är ok.
    Den hade krympt lite grann en förra kollen (ca 6mm), men var fortfarande hård och stängd.
    Läkaren hade inga problem med att se trådarna på vul, men hon kunde se att de hade sjunkit in lite grann. Hon tyckte att jag trots det skulle ha kvar cerklaget till den 18:e, för som hon sa, det gör fotfarande lite nytta.
    Jag skulle höra av mig om jag började blöda eller fick slemmiga flytningar.
    Det kändes tryggt att få kollen, så nu kan jag andas lugnt igen :)
    Idag är det 8 dagar kvar till klippet. Känns helt sjukt! Hoppas nu bara att Plutt kommer ut snabbt :)

• Schäfer

Usch, nu nojar jag...blöder igen... Kan det inte bara få vara lugnt...

• Schäfer
    DevilsDaughter skrev 2010-10-10 20:29:14 följande:
    Hur långt gången är du schäfer?
    Jag är i v.18 (17+2 för att vara exakt).
  • Niinis
    Schäfer skrev 2010-10-10 20:33:36 följande:
    Jag är i v.18 (17+2 för att vara exakt).
    vad jobbigt. Vet hur det är att oroa sig!! Du kanske ska åka och kolla upp det, så du slipper oroa dig om allt ser bra ut? kram vännen!!

Tack för alla era tips ang sluta amma!! vi får se hur det går. jag är en evig optimist, så jag tänker - kanske kan jag fortsätta amma trots allt, pumpa när jag är inlagd osv? undrar hur länge den planen håller:)

Har til 10.30 idag till smvc på sös, hoppas på att få veta lite mer om graviditeten, hur långt gången jag är mm.!
  • Schäfer

Niinis: har återbesökstid för cerklaget idag så tar det då... Men det lugnar föga just nu, eller i natt

Lycka till idag på kollen! Håller tummarna för att allt ser bra ut och spännande att få veta hur långt du är gången Har du någon gissning?

• MagdaA

Niinis och Schäfer: Lycka till på era kontroller idag. Hoppas allt går bra!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden Cerclage?