• MiScHoOo

Cerclage?

Schäfer skrev 2011-03-30 15:25:00 följande:
    Grattis!!! Vad spännande
    Lanie skrev 2011-03-30 09:56:02 följande:
    ego: är i vecka 28+0 idag! ytterligare ett mål passerat. Nu blickar jag framåt mot v 30 för då blir jag flyttad till mitt hemsjukhus!
    Tjoho!!! Viktigt mål, underbart! Hoppas Du mår bra också? Vet att det är otroligt påfrestande att vara inlagd... Kram
    tack snälla. spännande om det går vägen annars en dålig repris i slowmotion
  • MiScHoOo

Thalis
    Thalis

tack vännen för ditt inlägg, jag har försökt att meddela dig men jag kommer inte åt din sida

Det gick ingen vidare med grav. antaglien var det inget eller kanske det var...?!
    När jag var hos gyn läkare såg hon att jag har haft ägglossning och att jag hade förtjocka slemhinnor eller vad det heter och det är helt normalt vid tidig grav. Men igår kom mensen Rynkar på näsan.

Jag är inte så himla ledsen, utan lättad, vet inte varför jag känner så men jag kanske är inte mentalt redo än trots allt...
  • MiScHoOo
    Schäfer skrev 2011-04-03 14:18:48 följande:
    Nämen fy så trist... Kram
    tack snälla, får ta pergotime igen, jag har redan gått upp 5kg av dem =(
  • MiScHoOo
    Niinis skrev 2011-04-07 20:48:37 följande:
    hej allihoppa, hur mår ni?

Jag var på koll idag för första gången sen v.24, imorgon går jag in i v.33. det såg ut som sist, dvs bara cerklaget kvar och tappen nedanför cerklaget mätte 1,7 cm. men det verkar ju hålla. Snitt blir det i v.38+0 den 13 Maj! Cerklaget kan de tydligen inte ta samtidigt? svårt att möblera om i rummet sa hon? tråkigt att behöva lida bara därför utan bedövning när man ändå blir bedövad någon dag senare Skrikandes cerklaget tas bort i v.37+3 sen ska det hålla i 4 dagar till planerade snittet? Tycker denna planering verkar lite tokig, alltså risken är ju stor att det sätter igång innan. åh jag vet varken ut eller in nu men hoppas det ska vara över snart! kram på er alla, ska vila nu har lite sd efter det vaginala ultraljudet.
    Gud vad roligt att du närmare dig målet. Tråkigt att dem inte ta bort cerklaget i samband med operationen... kostar det inte dem mer med två läkarbesök?? Om förlossningen sätter igång och du håller på att födda kommer du bli snittat eller kommer bebisen den naturliga vägen om den kommer snabbare än superman Flört?
  • MiScHoOo
    Thalis skrev 2011-04-08 08:28:48 följande:
    Vad tråkigt vännen!!!
    Kram
    tack vännen, hur mår ni där hemma?!
  • MiScHoOo
    Thalis skrev 2011-04-08 08:49:36 följande:
    Hej!!
    Hur mår du?
    Vi har det bra,är van att få sova till kl.9.30-10.00 men idag bestämde pojkarna sig för att vakna tidigare,så jag ser i kors :.-D Men de mår bra
    Gud vad gullig son du har som har växt, tänk dig hur snabbt tiden går...
    Och det är klart du ska inte alltid leva i Lyx ibland bestämmer barn när föräldrarna ska vakna. Jag har en systerson som får sova hos mig och ibland kl 7-8 ska han vakna och då ska han bli ren och äta och leka och sedan vila efter 1-2 timmar... Ja du, då kan man inte sova om med honom, då är det skönt att skicka hem honom efter några timmar Flört, jag får ofta höra -Sov så mycket du kan nu, när du får barn kommer du längta för att sova heheh

Jag mår bättre tack, jag har en underbar barnmorska och min privata Gyn läkare som har ringt och kollat hur jag mådde efter att det blev bekräftat att jag har fått missfall och imorgon börjar jag jobba igen
  • MiScHoOo
    Thalis skrev 2011-04-08 09:05:56 följande:
    Fy sjutton!!
    Jag hatar verkligen mf! Du verkar ha bra vårdpersonal omkring dig och det är så himla viktigt.
    Kommer ni att försöka igen snart?
    ja, redan om några dagar
    eftersom det finns inga hormoner kvar i kroppen
  • MiScHoOo
    Niinis skrev 2011-04-16 00:14:09 följande:

den 11 april kl 10.04 tittade vår lilla prins ut, född v.33+3, 2130g och 45cm, skrek direkt när han kom ut Skrattande hade cpap 2 dagar, nu bara sond och övervak, allt är bra med honom. Själv fick jag mitt snitt, blev akut visserligen men är SÅ NÖJD med den förlossningen, superbra gick allt!! Fick värkar kvällen innan, åkte in med ambulans, de stoppade värkarna över natten med sen var jag öppen 3 cm dagen efter och cerklaget hade inte ens klippts så det blev akutsnitt, samt cerklage borttagning efter snittet. är super glad och lilla killen ska heta Julian! vi blir kvar på sjukhuset ett tag men jag återkommer! kämpa på kära vänner med graviditerna, plötsligt är man där med ett barn, vare sig man tror det eller ej Glad

stort grattis till er nya son, lycka till med allt som händer här näst men jag tror allt kommer att ordna sig eftersom han är stor och kom efter en  lång gång i graviditeten, gratis än en gång
Svar på tråden Cerclage?