• MiScHoOo

Cerclage?

Schäfer skrev 2010-11-27 13:03:30 följande:
    Jag skriver i min "blogg" här på FL hur graviditeten utvecklas och gjorde det även förra gången (hade cerklage då också). Skriver för min egen skull så hur intressant det är vet jag inte...?
    Säg till om du vill läsa så lägger jag till dig!

Magda: skönt att det såg bra ut, men läskigt att den påverkades av tryck och hostningar... Kommer ihåg att jag fick göra det "testet" längre fram i min förra graviditet. Var nog runt v.28...
    Hoppas vila hjälper nu! Kram!

Min skrutt sparkar emellanåt också neråt och jag tycker det är super obehagligt... Ibland kan jag då den lill* att flytta på sig så den sparkar någon annan stans men oftast inte... Kan också tycka att jag känner av cerklaget i dessa lägen Obestämd Förstår ju att det inte är så mycket att göra, men läskigt om det ska påverka!
    det är klart jag är intresserad.
    jag är tacksam om du kan ge mig adressen
  • MiScHoOo
    Schäfer skrev 2010-11-27 20:02:57 följande:
    Har lagt till dig som vän och du kan gå in på min presentation så ser du bloggen som ikon (papper med penna)!
    tusen tack ska gå in nu
  • MiScHoOo
    Niinis skrev 2010-11-28 13:49:24 följande:
    är inne en snabbis här.

dagen efter op började problemen med kraftig huvudvärk och stel nacke som värkte, samt stel arm. Jag åkte in med ambulans igår då jag knappt kom ur sängen utan att gråta pga den enorma smärtan. jaha då har man fått ryggmärgsvätska som läckt efter bedövningen i ryggen. Så om jag har tur ordnar det upp av sig själv om inte kan man väll typ bli förlamad. fick pga stressen enorma sammandragningar också, och försöker handskas med dom nu också. allt känns skit just nu, är så rädd för att jag ska få några men av detta.
    kära någon, nu hoppas vi på det bästa och ta det lugnt hoppas du klarar dig fint tillsammans med barnet. jag håller tummarna för dig just nu. lycka till...
  • MiScHoOo
    Niinis skrev 2010-11-29 09:58:34 följande:
    lite bättre TACK OCH LOV! Glad kan åtminstone stå upp utan att det gör sådärr jätte ont! Men vilken schock, trodde allvarligt att jag skulle bli förlamad eller nåt, hjälpte inte att googla på problemet heller för då kom det upp hemska historier. v. 15+0 idag, första kollen blir den 6 december efter cerklaget, är i v.16 då. Men det går lååååångsamt... Har ilningar nere vid cerklaget då och då, eller vid nedre delen av magen, någon mer som haft så? har nu pratat med 3 läkare som ALLA säger samma sak, vila mycket första veckan men inte sängläge. sen röra sig måttligt. sitter en del redan, tycker konstigt nog jag får mer sammandragningar när jag ligger för länge. Rör mig lite till och från kök osv. ja det visar väll sig lite på kollen också framöver hur mkt jag kan röra mig och inte. men man är ju försiktig.

hur mår ni alla?
    Skönt att höra att du mår bättre. Ja det känns som det drar och har sig där vid ett vanligt cerklage sedan ca en vecka blir det mindre. Jag har vissligen abdominellt cerklage nu och detta känns mycket mer och oftare. Mitt råd till dig även bandet känns nu, vila. ta det inte lugnt bara ligg still. Jag har fått olika budskap på vägen vid mitt cerklage. den ena ville att jag skulle vila den andra ville att jag skulle röra mig. Jag valde båda men mest röra mig. Det slutade med att bandet höll inte med min flicka. Det är kanske inte den enda alledningen. Men ligg still, det är värd det i slutet. Jag önskar inten att få så många barn som ligger i gravar. När jag kommer att bli gravid kommer jag ligga med eller utan läkarens tillstånd.
  • MiScHoOo
    Niinis skrev 2010-11-30 08:15:34 följande:
    jag kan omöjligen ligga ner hela graviditeten, såklart om läkaren sedan ser att det är nödvändigt, eller om jag får ont osv. men jag har en 1 åring och en 6 åring som behöver sin mamma. Jag vill ta hand om min lilla tjej, inte bära henne såklart men att röra mig lite hemma. Jag gick i mina tidigare graviditeter till v.24 utan cerklage, så jag hoppas att med cerklage gå åtminstone några veckor mer, kanske med sängläge senare när jag kommer upp i veckorna. Nästa koll är 6 dec och jag är livrädd för hur det ser ut. Vilken vecka fick du cerklage nu sista gången när du förlorade din flicka?
    jag var runt v. 14 och flickan kom v.20, men nu har jag abdominellt cerklage väntar bara på att bli gravid och chansen är stor till helgen, hehe får vi se om vi prickar rätt denna gången,,, Jag hoppas att allt ordnar sig för dig och att du slipper ligga men va försiktig
  • MiScHoOo
    ISSEN skrev 2010-11-30 12:41:20 följande:
    Hej! Jag hoppar in här med en fråga om jag får? Jag har precis plussat och är LIVRÄDD, har fått mina tidigare barn förtidigt v 30+6 och 26+2. För ett tag sen pratade jag med spec mvc som sa att det är viktigt att jag hör av mig såfort jag plussat för i v 10  sätter de cerklage isåfall, nu är det så att min senaste sk men var 6 Okt och var då ljusrosa och väldigt sparsam och endast 2 dagar , har börjat fundera på om det kunde ha vart en sk nid blödning? Isåfall är jag ju typ i v 8-9 vilket skulle betyda att det snart är försent för cerklage? Kan man sätta det senare än v 10??  Är så rädd för att det kommer vara försent och vill verkligen inte föda så tidigt igen!!
    tror dem menade att när du är v. 10 att du kommer in för kontroll och sedan boka in dig på operation. läkaren bokade operationen till mig minst en månad innan
  • MiScHoOo

Hej kära vänner, nu tittar jag in igen. Jag har inte blivit gravid än eftersom jag fick ta bort gallblåsan för en tid sen och vi ska börja jobba på det i nästa månad så av nyfikenhet, vem har fått barn och hur har det gått för er som är gravida, finns det några hemligheter,,, är så nyfiken

• MiScHoOo
    Schäfer skrev 2011-01-14 10:25:05 följande:
    Hej hopp! Hoppas operationen gått bra! Tror inte det kommit några bebisar sen du var här sist...tack o lov
    Men det börjar närma sig målsnöret för ett par!!!
    Hoppas du snart får en liten inneboende!
    skönt att jag lämnade er och hittade er i samma tillståndSolig Jag lever med er och längtar att höra bra nyhet av er alla. Kanske en dag blir min tur om jag har tur nu
  • MiScHoOo
    Thalis skrev 2011-01-14 15:11:18 följande:
    Men oj,hur mås det efter op?
    Inga bebisar ännu men om några veckor så kommer Magda bebis och sedan min
    gud vad glad jag är för er skull. Jag mår mycket bättre, men just så himla jobbigt efter renovering och jag vilar lite innan tapeterna kommer upp...
  • MiScHoOo
    Thalis skrev 2011-01-15 22:57:45 följande:
    Renoverar ni själva? Vad duktiga ni är, för maken och jag är inte det......
    Fast åt andra sidan undviker ni fuskbyggare,något vi drabbats av
    heheh min man kommer hem imorgon, hann renovera klädkammaren och sovrummet men är uppe med den andra rummet men nu orkar jag inte och hinner inte så han får hjälpa mig, jag har målat, tapetserat och lagt klickgolv.... kan du tänka dig att jag är en pojkflicka heheh, jag kände mig så. men fy fabjan så mycket skräp det blev, sista rummet och jag får villa flera månader innan badrummet och köket, men aldrig aldrig ensam mer
Svar på tråden Cerclage?