Cerclage?
Schäfer skrev 2010-11-27 13:03:30 följande:
Jag skriver i min "blogg" här på FL hur graviditeten utvecklas och gjorde det även förra gången (hade cerklage då också). Skriver för min egen skull så hur intressant det är vet jag inte...?Säg till om du vill läsa så lägger jag till dig!
Magda: skönt att det såg bra ut, men läskigt att den påverkades av tryck och hostningar... Kommer ihåg att jag fick göra det "testet" längre fram i min förra graviditet. Var nog runt v.28...
Hoppas vila hjälper nu! Kram!
Min skrutt sparkar emellanåt också neråt och jag tycker det är super obehagligt... Ibland kan jag då den lill* att flytta på sig så den sparkar någon annan stans men oftast inte... Kan också tycka att jag känner av cerklaget i dessa lägen
Förstår ju att det inte är så mycket att göra, men läskigt om det ska påverka!jag är tacksam om du kan ge mig adressen
kan åtminstone stå upp utan att det gör sådärr jätte ont! Men vilken schock, trodde allvarligt att jag skulle bli förlamad eller nåt, hjälpte inte att googla på problemet heller för då kom det upp hemska historier. v. 15+0 idag, första kollen blir den 6 december efter cerklaget, är i v.16 då. Men det går lååååångsamt... Har ilningar nere vid cerklaget då och då, eller vid nedre delen av magen, någon mer som haft så? har nu pratat med 3 läkare som ALLA säger samma sak, vila mycket första veckan men inte sängläge. sen röra sig måttligt. sitter en del redan, tycker konstigt nog jag får mer sammandragningar när jag ligger för länge. Rör mig lite till och från kök osv. ja det visar väll sig lite på kollen också framöver hur mkt jag kan röra mig och inte. men man är ju försiktig.
Jag lever med er och längtar att höra bra nyhet av er alla. Kanske en dag blir min tur om jag har tur nu