• MiScHoOo

Cerclage?

MagdaA skrev 2011-01-21 10:31:12 följande:
    35+6 idag. helt otroligt! jao, kanske han boxas, men i så fall har han snott på sig, för det boxade åt det håll han legat med ryggen hela tiden. jaja, får se vad BM säger.

legat på soffan en stund nu å det har varit världens håll-i-gång i magen.
    Gud vad bra jobbat, då är det ingen fara om den busunge kommer snart, men det är klart inte roligt med menssmärtorna, stackars dig som har så ont men belöningen är på vägSolig
    MagdaA skrev 2011-01-21 07:59:58 följande:
    Hurra skönt att ni kunde komma överens. livet blir så mycke enklare då!
    Schäfer skrev 2011-01-21 08:45:08 följande:

Vad skönt att ni kommit överens Håller tummarna för Er nu!!!

Tack så mycket tjejer Skrattande
  • MiScHoOo
    MagdaA skrev 2011-01-21 18:14:46 följande:
    hej hej. hemma igen från bm och middagen intagen, nu blir det soffläge resten av helgen el nått. orkar inte mer!

bm kollen som jag trodde skulle gå på typ en halvtimme tog lite längre tid en så. började som vanligt. bra blrt, urinen blank, socker bra, sen när hon mätte magen sa hon OJ! Hon såg redan när jag kom att den vuxit mycke på de 2 veckor som gått sen sist vi sågs och med måttbandet fick hon det bekräftat. Den har vuxit 4 cm på 2 veckor! Jag låg ju redan en bra bit över översta kurvan och nu detta skutt! Så det blev en UL på tisdag för att kolla läger med lillskrutt. Sen kunde hon inte känna hur han låg eftersom magen är så spänd, så vi fick traska över till ett annat rum och kolla med UL. Skönt en sån gång att va på specen och att min bm gör rutin UL på blivande mammor varje vecka så hon har ju koll. Hur som låg han rätt, huvudet ner men inte fixerad. Å sen när det var dax att lyssna på hjärtljuden så hörde hon att ljudet liksom "hoppade" ibland, svårt att förklara. tror hon kallade det "arytmi" men är inte helt 100. tydligen ganska vanligt och inget farligt, det brukar visst gå till sig när dom föds, sen brukar visst barnläkaren lyssna lite extra på hjärtat sen barnet är fött för att höra att det gått till sig. men för säkerhetsskull ville hon ta en ctg-kurva. Men eftersom hon hade en annan patient efter mig så fick jag traska över på förlossningen, en av mina favvo-bm var där så, hon kopplade upp mig där åsså fick jag ligga en halvtimme ungefär. hon tyckte kurvan såg bra ut, min bm tyckte kurvan såg bra ut och även läkaren tyckte att det såg bra ut så ingen mer åtgärd där. men man kan ju iaf inte låta bli att bli lite nojjig. har itne hört det där ljudet förut. Men men, nu blir det som sagt UL hos läkaren på tisdag. inte så många dagar dit. helgen går ju fort. tyvärr missar jag en kurs i kalvhälsa som jag hade tänkt åka på då, men men...
    vad glad jag blev att läsa ditt meddelande och allt är bra, då får du en lugn helg i alla fall Solig
  • MiScHoOo
    Niinis skrev 2011-01-21 18:28:13 följande:
    har läst vad alla skriver men är så nere just nu så jag orkar inte kommentera allas inlägg, förlåt Skäms

v.22+0 idag, jobbiga veckor detta. nej fy så jobbiga. spänner och oroar mig konstant. har sammadragningar till och från. Har dessa jäkla flytningar som jag blir knäpp på, slemproppen som lossnar lite i taget, verkligen där för att plåga mig med mera oro. Så har jag ju haft i alla mina graviditeter ändå till slutet (även då jag vart fullgången som sist) men det hjälper inte, oroar ihjäl mig. Känner mig väldigt nere och ser framför mig hur jag föder fram ett för tidigt barn som dör IGEN Gråter Kan inte sova, ligger vaken och tänker sådana här tankar. Jag var ju som sagt inte riktigt beredd och redo för en ny graviditet, då detta var en oplanerad. Men nu är jag här IGEN, kan knappt tro det är sant. Hoppas så innerligt att det ska gå lika bra denna gång som sist. Sen får det vara nog med barn för min del, orkar inte med denna oro. Makens ska sterilisera sig nästa månad.

Förlåt för min inte så positiva attityd idag.

Drömmer om den 3 februari då jag har nästa koll, låt tiden gå fort nu!!!!!!!!!!!
    Jag lider med dig och önskar att allt slutar bra, ifrån din historia fick du mig gå tillbaka i tiden Gråter. Jag håller alla fingrar för er och skickar styrkekramar till dig.
  • MiScHoOo

Hej kära vänner. Jag har läst era inlägg, skönt igentligen att höra att allt trots allt är sitt vanliga. Jag önskar att ni får en lugn dag imorgon och ni får massa med vila. Jag tänker jätte mycket på er och speciellt mycke på Ninnis.

• MiScHoOo
    MagdaA skrev 2011-01-23 16:21:21 följande:
    hej på er. efter ytterliggare en sömnlös natt blev det ett samtal till förlossningen i morse. jag visste att min bm jobbade så jag fick prata med henne. hon tyckte vi skulle komma in för en liten kik. fick köra en ctg, kolla bltr och urin men alla värden fortfarande bra. men både hon och den andra bm + läkaren såg hur otroligt trött jag är. 2 nätter utan sömn + förkyld + höggravid är ingen bra kombination. magen spänner som tusan och jag har ont ont ont. fick med mig sömntabletter + stora alvedon hem så ja förhoppningsvis får sova 1 natt el 2. Sen blir det UL som planerat på tisdag och troligtvis igångsättning ons el tors. Känns jättekonstigt att veta att h*n snart är här! Samtidigt som det känns skönt att det inte är så länge kvar. Nu hoppas jag bara att jag hinner bli frisk, eller friskare iaf, och att jag får sova nån natt el 2.

men jösses va man börjar gruva sig när det inte är så länge kvar, när man inser att förlossningen är nära, är jag verkligen redo för det här?

har bokat magfoto hos en fotograf i morgon. känner mig inte alls peppad för de, ser så otroligt trött och sliten ut. men jag vet att jag kommer ångra mig om jag bokar av. dessutoms ka min kompis, som är frisör, hjälpa mig med hår och smink, så hon kan nog trolla lite med ringarna under ögonen.
    Hej Magda! Vad glad att läsa att bebisen kommer i nästa vecka, hoppas bara att du får sova någonlunda inatt och att du ser pigg ut till fotografen imorgon och hoppas jag både får se dina fina bilder och bebisen när det är dags. Önskar dig lycka till
  • MiScHoOo
    Thalis skrev 2011-01-26 21:18:49 följande:
    Hej tjejer!
    Kl.16.17 föddes Magdas underbara son,förlossningen gick bra och Magda berättar säkert mer i tråden senare.
    Grattiiiiiiiiiis
  • MiScHoOo
    Thalis skrev 2011-01-26 22:59:31 följande:
    Jepp, tyvärr kanske redan imorgon!
    Har högt blodtryck och specen håller koll på mig, annars blir det väl nästa vecka......
    Men vi få la se hur det går på kollen imorgon.
    håller tummarna för dig
  • MiScHoOo
    Niinis skrev 2011-01-27 08:29:04 följande:
    v.23+0 imorgon, och koll om exakt en vecka, i v.23+6. Så det är dagen före v.24+0, vilket är ju bra att göra en koll på, är sjukt nervös men försöker stå ut med all oro. blää för dessa veckor, allt känns så hopplöst. Bebis sparkar mycket men jag försöker att inte ta till mig det, jobbigt läge. Varför kan inte jag få njuta av graviditeten som alla andra känns det som (alla med normala graviditer) Gråter
    jag förstår vad du menar, snart är faran över och risken att barnet dör vid förlossningen minskar. Jag kan inte ge dig hopp men en bamse kram kanske hjälper Nalle
    Schäfer skrev 2011-01-27 20:36:43 följande:

Usch, här har det varit jobbigt... Blev inlagd igår kväll (på en vanlig vårdavdelning) då jag haft så ont när jag andades. Kunde inte ta djupa andetag så de misstänkte propp i lungan.
    Kunde ju inte göra alla undersökningar då jag är gravid, men troligen var det vätska i lungorna då trycket släppte när jag fick vätskedrivande. MEN, man upptäckte att jag har hjärtflimmer
    Man kan inte göra så mycket åt det nu när jag är gravid utan det blir att medicinera så nu ska jag äta nått som håller nere pulsen och så blodförtunnande... Sedan, en tid efter förlossningen kan man elkonvertera och "starta om" så att säga *livrädd*
    Jag har inte haft detta innan så detta har kommit av graviditeten
    Känns ändå skönt att det upptäckts och jag har klagat både till BM, Spec-BM och läkaren på specen att mitt hjärta galloperar ibland och sepc-bm sa att jag hade extra slag vid en undersökning men ingen gjorde nått... Det var alltså inte ok att ha hjärtklappning som jag upplevde som så otrevliga!

Nä, nu måste jag vila...är super trött då jag inte sovit mycket inatt på avdelningen...

Kram alla och lycka till Thalis!

gud vad jobbigt det låter för dig, räcker det inte med ett beskymmer?! Men samtidigt är det skönt att du vet vad som händer med din kropp... lycka till
  • MiScHoOo
    Niinis skrev 2011-01-28 09:52:07 följande:
    v.23+0 idag, den JOBBIGA VECKAN! då allt har hänt förut (började öppna mig osv för att sen få 2 barn i v.24) så denna vecka är klart den värsta i graviditeten, när jag kommer över 24 fulla så ser man ju framåt varje dag, nu är allt jobbigt Gråter väntar såååå på kollen på torrsdag, 6 dagar kvar!
    jag håller tummarna och tänker på dig, Jag vet hur väntan är lång... Men nu hoppas vi på det bästa, Har du fått cerklage?
Svar på tråden Cerclage?