Varför får barn konstiga namn?
Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva. 
här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva. 
här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

Alltså tänkte jag på de japanska ninjorna..
  Alltså tänkte jag på de japanska ninjorna..

Min dotter heter också Ninja.
När jag talade om för vänner och släkt vad vi hade tänkt för namn på henne när hon fortfarande låg i magen var det en enda person som ryggade tillbaka. 
Hon trodde inte att man fick döpa sina barn till det. :-P 
Idag bryr hon sig inte ett dugg, nu tycker hon mest att det är häftigt och passande på lilla Ninja.
Och Ninjas storasyster, Junie, skryter högt om syrrans namn. Grabbarna på förskolan tycker att det är "coolt", de står med stora glittrande ögon och pratar hej vilt om ninja turtles och krigare när man kommer in med Ninja.
Vilken tur att barnen inte är full av fördomar (hittills)... även om föräldrarna är det ibland   

Heh, en i min klass hette atershw. GIssa om hon kallades prosit jämt.

Lite lustigt, namnet Vilya togs emot med öppna armar av hela släkten, särskilt den äldre generationen som mindes Zarah Leanders "hit" på typ 40-talet, "Vilja, åh, Vilja, du skogsjungfrun min, hör mig och och gör mig för evigt till din...". Bara svärmor hade lite svårt för det, tills hon såg en dokumentär om barnhemsbarn fårn något östeuropeiskt namn och det var ett tvillingpar som hette Vilja och Vitalia som tårtrypande söta...
Men Egil, som då har varit ett vedertaget namn sedan åtminstone 1000 år, det hade man svårare för...

Veladis: Jag tycker Egil är coolt.