• llinaa

Varför får barn konstiga namn?

Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
    här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

• Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?
  • Jojjo841212

Men jag kan inte låta bli att förfasas över vissa namnförslag. Alla kan inte gilla alla namn.... Och tillexempel Petter-Niklas känns ju lite...onödigt att döpa ett barn till eftersom man automatiskt tänker på det manliga könsorganet då. Eller i alla fall jag och många med mej. Så även om det e "fel" att förfasa sej över diverse namn folk kommer på, så är det lite svårt att låta bli.

• FrejaMariah

Jag frågade min svärmor (52) vad hon tyckter om namnet Ninja och hon tyckte det var jättefint och frågade nästan längtansfullt om nästa dottern skulle få heta det..
    Nog för jag verkligen gillar namnet och gärna skulle ge det till en framtida dotter, men folk (och framförallt här på fl) skulle tro att jag bara vill apa efter en viss användare här (som för övrigt är en av mina största insperationskällor)..

• Leijne
    FrejaMariah skrev 2010-03-12 22:20:31 följande:
    Jag frågade min svärmor (52) vad hon tyckter om namnet Ninja och hon tyckte det var jättefint och frågade nästan längtansfullt om nästa dottern skulle få heta det..Nog för jag verkligen gillar namnet och gärna skulle ge det till en framtida dotter, men folk (och framförallt här på fl) skulle tro att jag bara vill apa efter en viss användare här (som för övrigt är en av mina största insperationskällor)..
    Jag tycker också Ninja är fint. Förslog det för min sambo för ett par år sen till kommande barn. Men han var inte lika såld dock. Och nu när det gått ett par år har jag som med alla andra namn "tröttnat" på det.. Så jag försöker att inte fundera så mycket på namn innan knodden kommit. För att inte riskera att tröttna på alla namn :)
  • Lady Dahmer
    FrejaMariah skrev 2010-03-12 22:20:31 följande:
    Jag frågade min svärmor (52) vad hon tyckter om namnet Ninja och hon tyckte det var jättefint och frågade nästan längtansfullt om nästa dottern skulle få heta det..Nog för jag verkligen gillar namnet och gärna skulle ge det till en framtida dotter, men folk (och framförallt här på fl) skulle tro att jag bara vill apa efter en viss användare här (som för övrigt är en av mina största insperationskällor)..
    haha.

jag har inte mött en enda negativ reaktion på namnet, så jag fattar inte varför vissa på fl tror att det skulle skapa obehag för barnet. Och då har ninjan mött en hel del gamla människor. Eller så är det bara så att vi i stockholm är lite mer... eh.... "öppna".
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Themis

Tja, som biolog insyltad i medicinbranschen kan man ju komma på lite nytt:

Calicia
    Cilia
    Herperion
    Colina
    Thoraxes
    Perinea
    Axilla
    Rota
    Parvo

etc

• Lady Dahmer
    Themis skrev 2010-03-12 22:26:32 följande:
    Tja, som biolog insyltad i medicinbranschen kan man ju komma på lite nytt:CaliciaCiliaHerperionColinaThoraxesPerineaAxillaRotaParvoetc
    ha. jag känner en tjej som hete Rota
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • hönaböna

Jag måste bara fråga om mina söners namn är WT. Alexander & Edward.

Varför, varför inte?
    jag vet
  • PetraA88
    Themis skrev 2010-03-12 22:26:32 följande:
    Tja, som biolog insyltad i medicinbranschen kan man ju komma på lite nytt:CaliciaCiliaHerperionColinaThoraxesPerineaAxillaRotaParvoetc
    Calicia, Calici uscha massa jobbiga jobb minnen {#lang_emotions_yell}
  • Themis

höna: Alexander kan nog aldrig få trashstämpel, det har för stor spridning och har gamla anor från Alexander den store m fl kända personer.

Edward är väl lite ovanligt i Sverige men också ett klassiskt namn och ett kunganamn, det brukar funka.

Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?