• llinaa

Varför får barn konstiga namn?

Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
    här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

• Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?
  • Jojjo841212
    hahahahah Petter-Niklas?? Allvarligt, det e faktiskt lite elakt att döpa sin son till det. Kan man inte hellre välja ett av de namnen i så fall? Petter ELLER Niklas... :)

Kollade någon lista på namn och namn som jag blev lite förundrad över var: Jabba, Korvas, Jumbo...

Liksom, Korvas?? Hahaha.
  • Veladis
    Jojjo841212 skrev 2010-03-12 13:36:38 följande:
    hahahahah Petter-Niklas?? Allvarligt, det e faktiskt lite elakt att döpa sin son till det. Kan man inte hellre välja ett av de namnen i så fall? Petter ELLER Niklas... :) Kollade någon lista på namn och namn som jag blev lite förundrad över var: Jabba, Korvas, Jumbo... Liksom, Korvas?? Hahaha.
    Fast det finns ju ingen som heter Petter-Niklas i sverige...
  • Jojjo841212
    Veladis skrev 2010-03-12 13:40:06 följande:
    Fast det finns ju ingen som heter Petter-Niklas i sverige...
    Nej, jag läste det i trådstarten ju. Det HADE vart elakt att döpa sitt barn till det. Då HADE jag tyckt att man fått välja ett av namnen...
  • Veladis

Det finns ingen som heter Korvas i varken för- elelr efternamn i sverige. Det finns en kvinna i Sverige som har Jabba som förnman, ålder och ursprung okänt. Jumbo finns det en man som har som tilltalsnamn. Ålder och ursprung okänt.
    Källa: SCB

• Veladis
    Jojjo841212 skrev 2010-03-12 13:41:48 följande:
    Nej, jag läste det i trådstarten ju. Det HADE vart elakt att döpa sitt barn till det. Då HADE jag tyckt att man fått välja ett av namnen...
    Absolut...

Jag tycker bara inte att man ska förfasa sig över folks namnförslag innan man vet om de verkligen gör slag i saken. Och inte ens då helle, förresten.
  • metallgem

Korvas använder en bloggare som smeknamn till sin dotter. .. Gulligt tycker jag, som smeknamn då.
    Kallar själv min dotter för "pelan" för att det rimmar lite lite på hennes namn..

• Lady Dahmer
    metallgem skrev 2010-03-12 13:43:58 följande:
    Korvas använder en bloggare som smeknamn till sin dotter. .. Gulligt tycker jag, som smeknamn då.Kallar själv min dotter för "pelan" för att det rimmar lite lite på hennes namn..
    Jag kallar min för Nöffen!
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • PetraA88
    Jojjo841212 skrev 2010-03-12 13:36:38 följande:
    hahahahah Petter-Niklas?? Allvarligt, det e faktiskt lite elakt att döpa sin son till det. Kan man inte hellre välja ett av de namnen i så fall? Petter ELLER Niklas... :)Kollade någon lista på namn och namn som jag blev lite förundrad över var: Jabba, Korvas, Jumbo...Liksom, Korvas?? Hahaha.
    Haha jag kalar min kompis korvas
  • Saken0909
    Michisen skrev 2010-03-12 13:10:57 följande:
    Det finns 2 kvinnor som har förnamnet Wimla. Av dessa har 1 namnet Wimla som tilltalsnamn.Någon mer måste ju alltså hört det. :)
    Jag var nyfiken bara,utan att googla namnfakta ;) 
     en kompis har Wimla som namn på sin hund, tyckte det var så ovanligt! :) men fint!
  • Love family
    Saken0909 skrev 2010-03-12 13:08:13 följande:
    Tyckte Wilde var riktigt tufft! :) Är det någon som hört namnet Wimla då??
    Wilde är tufft..jag heter Wilda jag..:) Wimla var nått nytt...kul att diskutera namn utan att dömma. vet en som ska döpa sin dotter till Winga
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?