Varför får barn konstiga namn?
Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva. 
här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.
Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva. 
här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.
Att inte folk kan förstå detta enkla faktum att alla tycker olika. Jag själv kanske inte är något fan av namn som månstråle, sol, blomman eller liknande men det är min personliga åsikt. Här i sverige så får man byta namn gratis en gång så om barnet i fråga skulle vantrivas med sitt namn finns det alltid en väg ut. 
I övrigt så blir jag förvånad över hur många som tror att man bliir retad för sitt namn. Jag har alltid upplevt att de med lite speciella namn nästan har fått mer uppmärksamhet (positiv sådan) just för att de haft speciella spännande namn. Och som många här har påpekat är det inte ett namn som gör en till ett mobboffer...
Man får tycka att folk döper sina barn till fula namn. Men när du döper ditt barn finns det alltid någon som tycker att du döper ditt barn till något otroligt fult. Bara att leva med det. alla tycker olika!
Min son heter Xawinquius lite udda?
*lögn*
                    jag känner en som heter Candrah. Hon är född nittonhundraåttiofem och har hetat så hela sitt liv, långt innan den här korkade "WT vs unika-namn-diskussionen" tog fart. Hon fick aldrig höra någonting att hon skulle vara "sämre" p.g.a. sin stavning när hon var liten. Det får hon däremot idag som vuxen, att folk fnyser något om "modestavning"  
Konstigt att man kunde heta så på åttiotalet, men inte idag?