• llinaa

Varför får barn konstiga namn?

Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
    här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

• Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?
  • Ulf Harrys Farsa

Det är ju lite "inne" att döpa ungarna till Solstråle, halvpanna och raggsocka, precis som att det är "inne" att vara deprimerad och käka piller om man är 13-17 och emotjej.

• Pre mamma

Jag heter Greta i andra namn, har blivit "retad" för det i hela mitt liv..

• Novemberstjärnan
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-15 14:41:16 följande:
    Det är ju lite "inne" att döpa ungarna till Solstråle, halvpanna och raggsocka, precis som att det är "inne" att vara deprimerad och käka piller om man är 13-17 och emotjej.
  • Storbarnsmamman

Förmodligen för att föräldrarna tycker att det är det finaste namnet till just deras barn. Vore ju rätt trist om alla hette samma sak, inte sant?

~ Niklas -91, Isabella -94, Alexander,Benjamin & Felix -99, Alice & Matilda -04, Elian -07, Lillebror BF 2010 ~
  • Monsterpannkaka
    Åhh.. Raggsocka! Att jag inte tänkte på det... Nu är det ju försent. papprerna inskickade till skatteverket. Attans.
  • lurksmulan

Vår dotter heter Polly, vi funderade på att döpa henne till Polly-Ester bara för att se om någon skulle reagera...

Foot: A special device for finding furniture in the dark.
  • Lattemorsa
    spädbarn sover aldrig - de ligger bara på laddning.
  • Superbia
    lurksmulan skrev 2010-06-15 15:50:40 följande:
    Vår dotter heter Polly, vi funderade på att döpa henne till Polly-Ester bara för att se om någon skulle reagera...
    Foot: A special device for finding furniture in the dark.
    Haha, det var ju faktiskt nästan lite roligt Drömmer
    Morten & Vidar 091029
  • linas fina

!00 gånger hellre ett "konstigt" namn än ännu fler Wilmor, Williamar, Englor, Sagor m.m.
    Förlåt med det är så trist. 

Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?