• llinaa

Varför får barn konstiga namn?

Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
    här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

• Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?
  • kameleont

När jag arbetade i baren en gång så var det en medelåders som lämnade visa för kvällen, han heter Peter i förnamn och Niklas som andra haha... ja garva

• linas fina
    kameleont skrev 2010-06-15 20:18:14 följande:
    När jag arbetade i baren en gång så var det en medelåders som lämnade visa för kvällen, han heter Peter i förnamn och Niklas som andra haha... ja garva
    Hade varit ännu lustigare om han hette Petter.
  • dlk

WT-namn, deprimerande. Sluta döpa era ungar till Stella, Nova, Tindra och vad-fan-vet-jag.

• MansonDust

Jag förstår inte varför Axel är okey men inte Sol ? Hur kan Björn men inte Varg vara "normalt" ? Varför är det okey att heta Stig men inte Månstråle ? Vem bestämmer det ?

Man ger barnet det namn som man tycker är vackert & som passar barnet. Jag personligen tycker inte att vanligare namn är så fina & det skulle inte kännas bra att ge mina barn namn som t.ex Emma eller Petter. Det ska ju kännas RÄTT, eller hur ? Precis som att andra kanske inte alls skulle vilja ha namnet Ninja på sitt barn, för att det känns FEL. Right ?

Sluta kritisera andra namnval. Tro mig, man ger barnet det namn som man tycker är fint & rätt. Varför ifrågasätta ?

♥ Fick äran att bli mamma 2002, 2006 & 2008 ♥ Två döttrar & en son ♥
  • MansonDust
    suomynonA skrev 2010-04-09 15:15:59 följande:
    Fast Ninja är inte ett nykommet namn utan har funnits länge. Fanns redan på 70-80-talet.
    Precis. Sol är också ett gammalt svenskt namn.
  • MansonDust
    cs68 skrev 2010-04-09 15:14:21 följande:
    För att föräldrarna som de själva säger uppenbarligen har så tråkiga namn så att de måste "ge utlopp" för det och döpa sina stackars barn till namn som knappt kan uttalas eller bara för att det ska låta häftigt...

Ninja?? Ninja Svensson?!?
    Diezel?? Diezel Karlsson?!?
    Pripps?? Pripps Johansson?!?
    Invitra??? Med all respekt för läkemedelskonsten och glädjen över provrörsbarn men vem vill heta "i glas"?!?
    Vem vill heta Kristian om den blir ateist ?
    Vem vill heta Lillemor & kanske är steril ?
  • MansonDust
    Lady Dahmer skrev 2010-03-12 22:26:02 följande:
    haha.

jag har inte mött en enda negativ reaktion på namnet, så jag fattar inte varför vissa på fl tror att det skulle skapa obehag för barnet. Och då har ninjan mött en hel del gamla människor. Eller så är det bara så att vi i stockholm är lite mer... eh.... "öppna".
    Samma här. Ingen har sagt något negativt om min Ninja på 4 år heller. Hon ÄR Ninja helt enkelt. Ingen har sagt något om min Star eller min Seven heller. Har bara fått höra att det är väldigt fina namn.
  • patti87
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-03-10 14:10:24 följande:
    Jag tycker Axel, Sten, Stig och Bjön är konstiga namn av de vanliga namnen, För varför vill man heta som en kroppsdel och något man kan gå på och slänga i väg. Sen att heta som ett djur.
    tycker med att det är konstiga namn!
  • Storbarnsmamman
    MansonDust skrev 2010-06-16 10:10:04 följande:
    Samma här. Ingen har sagt något negativt om min Ninja på 4 år heller. Hon ÄR Ninja helt enkelt. Ingen har sagt något om min Star eller min Seven heller. Har bara fått höra att det är väldigt fina namn.
    Kul med en Star! Har en bekant som nyss fick barn, en liten Star. Visserligen en pojke....
    ~ Niklas -91, Isabella -94, Alexander,Benjamin & Felix -99, Alice & Matilda -04, Elian -07, Lillebror BF 2010 ~
  • Ferrari72
    llinaa skrev 2010-03-10 13:48:06 följande:
    Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
    här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.
    Mina barn har namn som inte så många bär. Anledningen till det är att jag vill att dom ska sticka ut lite med just sina namn. Men dom namnen du skriver är ju lite väl skumma. Jag tror ju knappast nån namnger sitt barn till Petter- Niklas.....Ninja däremot är häftigt. Jag skulle ALDRIG ge mina barn namn som tex Alva, Leon, William, Malva som precis ALLA andra heter. Jag blir sååååå uttråkad av sånt. Mina döttrar är dom coolaste människorna jag någonsin träffat och dom ska ha speciella namn, skräddarsydda för just dom. Själv har jag också ett inte alltför vanligt namn. Varför vara tråkig och vara som alla andra??
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?