• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • Lilla JJ

Härligt at du fick så bra på KUB resultatet tindratindra. Kul att få se den lill* under så lång tid också.

Jag har också hört att det finns en barnklädesaffär på Byttorp måste vara samma för den jag hörde om hette Fixoni. Googlade på det och hittade deras hemsida. Mycket fint hade dom. Men som sagt hade varit kul att veta nu innan vad det blir för liten skrutt så man kan handla i rätt färger.

Fika tisdag den 23/3 klockan 18:00 hemma hos cizza!
    Cizza
    LillaJJ

• MammaVeronika

hej!

Kul att ni hade trevligt, synd att jag inte kunde komma.

Här hemma är det bra iadg, katterna har lite svårt för sina trattar bara stackarna, går in i väggar mm men dem ska la vänja sig...

Bud har det allt hunnit ramla in en hel hög så affären är så gott som klar, bara papprena som skall skrivas på imorgon sen är all färdigt för flytt hihi.

jag skall försöka komma på tisdag, inget inbokat vad jag minns, ska på kalas någon dag nästa vecka men tror inte det var tisdag, ska dubbelkolla med gubben bara

Cizza
    LillaJJ
    Veronika

• MammaVeronika

tindratindra: skönt att ni fick bra värden och att allt var bra med den lilla, såå roligt att få se den sprattla rund därinne juh!

Idag är det 4 veckor kvar till mitt nästa UL, 5 veckor till nästa besök hos BM och 6 veckor kvar till flytt.... 4 sega veckor sen kommer det vara något spännande varje vecka (ja och träffa er nästa vecka såklart hihi) så nu gäller det att sysselsätta sig massa i 4 veckor haha.

Ja jag har också sett den butiken men inte vågat gå in där då dem ju säkert har massa fina saker där... Ska ju försöka hålla mig ifrån att köpa med kläder nu innan och vet att jag kommer handla på baby o barn-mässan i april så ska vänta tills dess haha....

• cizza
    Lilla JJ skrev 2010-03-17 19:28:03 följande:
    Härligt at du fick så bra på KUB resultatet tindratindra. Kul att få se den lill* under så lång tid också. Jag har också hört att det finns en barnklädesaffär på Byttorp måste vara samma för den jag hörde om hette Fixoni. Googlade på det och hittade deras hemsida. Mycket fint hade dom. Men som sagt hade varit kul att veta nu innan vad det blir för liten skrutt så man kan handla i rätt färger. Fika tisdag den 23/3 klockan 18:00 hemma hos cizza!CizzaLillaJJ
    Japp det stämmer :) så hette den:) mysig affär. Det är som sagt svårt att köpa när man inte riktigt vet för man vill gärna köpa ett speciellt set som är extra rosa eller extra blått;)
    Men nu har jag lovat killen att jag inte ska köpa något mer *haha* trodde han ;)

Måste bara säga vad jag hitta på fixoni, ett sovplagg som är med ärmar och bara ett snöre som man knyter vid fötterna så et blir som en sovsäck så man kan sprattla fritt med benen :) vit/grå randig med texten (50% mamma 50% pappa) tyckte den var så söt.
    dom hade även (provplagg) som dom sålde ut, var inte så mycket men jag hitta lite där i billigt:)
  • cizza
    s fia skrev 2010-03-17 18:15:21 följande:
    Ojojoj :-P T,o,m ja e juh i Borås nästa tisdag-) Ska iof till lläkarn vid 16tiden men de tar juh inte hela kvällen   Vore kul o va me o fika babbla lite  
    Självklart tycker jag att du ska komma på lite kvällsfika och tjatter;) skriv upp dig bara :)
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-17 19:36:27 följande:
    hej!Kul att ni hade trevligt, synd att jag inte kunde komma.Här hemma är det bra iadg, katterna har lite svårt för sina trattar bara stackarna, går in i väggar mm men dem ska la vänja sig...Bud har det allt hunnit ramla in en hel hög så affären är så gott som klar, bara papprena som skall skrivas på imorgon sen är all färdigt för flytt hihi.jag skall försöka komma på tisdag, inget inbokat vad jag minns, ska på kalas någon dag nästa vecka men tror inte det var tisdag, ska dubbelkolla med gubben baraFika tisdag den 23/3 klockan 18:00 hemma hos cizza!CizzaLillaJJVeronika
    vad härligt :) har ni mycket i det huset (som ni ska flytta till) som ni ska göra eller måla m.m?

Vore kul om du dök upp på tisdag =). Hoppas alla ska kunna klockan 18.00. annars får vi ändra ;)

Min kompis ringde idag och fråga hur det gick med magen och vilken vecka jag var i. Och hon tyckte att det hade gått super fort för mig men det tycker självklart inte jag :p
    1 april nästa datum nu för UL och som du säger så känns det som väldigt seeega veckor framför sig. Jag försöker hålla mig sysselsatt men det är svårt när sysslorna tar slut ;)
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-17 19:40:47 följande:
    tindratindra: skönt att ni fick bra värden och att allt var bra med den lilla, såå roligt att få se den sprattla rund därinne juh!Idag är det 4 veckor kvar till mitt nästa UL, 5 veckor till nästa besök hos BM och 6 veckor kvar till flytt.... 4 sega veckor sen kommer det vara något spännande varje vecka (ja och träffa er nästa vecka såklart hihi) så nu gäller det att sysselsätta sig massa i 4 veckor haha.Ja jag har också sett den butiken men inte vågat gå in där då dem ju säkert har massa fina saker där... Ska ju försöka hålla mig ifrån att köpa med kläder nu innan och vet att jag kommer handla på baby o barn-mässan i april så ska vänta tills dess haha....
    Jo vilket datum var mässan?
  • J K

Hej. Jag hänger jättegärna på och fikar. Måste ju ta mig i kragen och sluta vara blyg någon gång. :)

Vart i Borås bor du? (är inte så haj på stadsdelar/bussar och sådär i stan, haha).

Cizza
    LillaJJ
    Veronika
    Powerpill

• MammaVeronika

hej!

Mässan är 9-11 april.

nej huset är i jättefint skick så vi ska flytta in och bo in oss innan vi ev tapetserar om,är redan fina tapeter men man vill kanske sätta en egen prägel sen. ett rum var tapeten lite avskavd men där erbjöd säljarna att köpa och sätta upp en ny tapet som vi fick välja fritt. Så vi valde en limegrön tapet med stora vita stjärnor på då vi ska ha rummet som lekrum. babyrummet skall ju vara på övervåningen så skönt att inte vara fast på det planet utan kunna fixa å dona i kök mm men ändå ha barnet nära och inte en våning upp.

Vi skall dock byta ut köket men kanske om 1-2 år då det fungerar kanon som det är nu, är fint renoverat i svart och vitt så fungerar bra sålänge, jobbigt å göra när man har en spädis hemma juh.

• MammaVeronika

hihi powerpill, det tycker jag verkligen, så slipper jag vara den enda som inte träffat dem andra juh :-P vart bodde du förresten?

Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010