• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • sofia charlotta

Hoppas fikan va mysig =) Hoppas att jag kan gå med nästa gång, hade varit kul att träffa alla IRL..

• cizza

Hej nu har vi fikat , vi var på viskan dock väldigt mycket folk och mycket rörigt med allt prat där inne men det var jättekul att träffa Lilla JJ och Smurfis82 =)
    Tack för fika stunden och pratstunden! :)

Vi bestämmer nästa gång att vi tar det hemma hos någon istället så man hör vad man själv tänker ;) Så jag tänkte att nästa vecka för dom som vill kan vi träffas  hemma hos mig då min kille jobbar kväll. Vilken dag passar er?
    Någon gång runt eftermiddag/kväll då det passar fler.???

Hoppas alla här inne har det bra annars?

• Lilla JJ

Gokväll tjejer!

Tack för trevlig fika Cizza och Smurfis82!

Jag hänger gärna på fika nästa vecka. Den enda dagen jag inte kan är måndag.
    Blev jättetrött nu efter att jag tagit sista svängen med vovven.

Sov så gott alla gravidosarna!

• tindratindra

Hej.
    Så tråkigt att jag inte kunde följa med igår, är så förkyld... :( Idag ska jag iaf på KUB ultraljud i gbg. Kände att jag ville göra det, blir kul att se den lill* också :)

Jag kan vilken dag som helst nästa vecka, bara det är på eftermiddagen/kvällen. Jobbar på förskola så jag slutar senast kl 17.

• ulrika1986

Hej Igen allesammans, jag hinner inte vara inne här så ofta men jag försöker hänga med. Och det blir ju en hel del läsande, GUD vad ni skriver !!!

TindraTindra du får berätta om ditt ultaljud sedan !! är det ett sådant där 3d/4d som du ska göra?
    På emmaljudskliniken eller vad det nu heter i GBG?

Kram på er

• J K

Hej. Vad härligt att höra att ni hade det trevligt igår.

TindraTindra: Lycka till idag. :)

• tindratindra

Jag var på ett vanligt 2D ultraljud på Mama Mia i Göteborg. Har hört att dom ska vara lite mindre trevliga än dom på t.ex. emma ultraljudskliniken, men på Mama Mia kostade det 1500 och på Emma 2500 kr... Ganska stor skilland tyckte jag, och jag tror ändå att dom är ungefär lika bra. Så det blev Mama Mia. (Jag hittade dit sen innan också)
    Vi fick en BM som hette Lena, hon var helt ok. Trevlig och rak, lite äldre. Ingen som jag kände var sådär jätte mysig, men inte dålig heller.

Jag gjorde ju ett sånt KUB test, för att titta om barnet har downs syndrom eller andra avvikelser. Innan testet så får statistiskt sett 1 av 1000 av dom i min ålder  ett barn med downs syndrom.
    Men nu efter testet så var det vara 1 på 9000 att just mitt barn ska ha en sådan avvikelse. Så det kändes skönt att veta. Dom tittar på näsan, nacken och gör ett blodbrov på mig, sedan multiplicerar dom det med min ålder typ, och får fram ett svar.
    Dom ser också att hjärnan ser bra ut, tarmarna och allt i magen är inuti magen, den rörde också mycket på armar och benen och det var också väldigt bra. Blev så glad såklart :)
    Vi fick försöka i ca 1 timma innan hon hade fått alla mått hon ville ha.. Bebisen ville inte riktigt ligga åt rätt håll, den låg mest upp och ner så jag fick gå upp och gå och hoppa runt för att den skulle vända på sig haha :) Den sprattlade jätte mycket, och la armarna framför ansiktet hela tiden.

Jag fick BF 24 september.

• cizza
    tindratindra skrev 2010-03-17 15:26:01 följande:
    Jag var på ett vanligt 2D ultraljud på Mama Mia i Göteborg. Har hört att dom ska vara lite mindre trevliga än dom på t.ex. emma ultraljudskliniken, men på Mama Mia kostade det 1500 och på Emma 2500 kr... Ganska stor skilland tyckte jag, och jag tror ändå att dom är ungefär lika bra. Så det blev Mama Mia. (Jag hittade dit sen innan också)Vi fick en BM som hette Lena, hon var helt ok. Trevlig och rak, lite äldre. Ingen som jag kände var sådär jätte mysig, men inte dålig heller.Jag gjorde ju ett sånt KUB test, för att titta om barnet har downs syndrom eller andra avvikelser. Innan testet så får statistiskt sett 1 av 1000 av dom i min ålder  ett barn med downs syndrom. Men nu efter testet så var det vara 1 på 9000 att just mitt barn ska ha en sådan avvikelse. Så det kändes skönt att veta. Dom tittar på näsan, nacken och gör ett blodbrov på mig, sedan multiplicerar dom det med min ålder typ, och får fram ett svar.Dom ser också att hjärnan ser bra ut, tarmarna och allt i magen är inuti magen, den rörde också mycket på armar och benen och det var också väldigt bra. Blev så glad såklart :)Vi fick försöka i ca 1 timma innan hon hade fått alla mått hon ville ha.. Bebisen ville inte riktigt ligga åt rätt håll, den låg mest upp och ner så jag fick gå upp och gå och hoppa runt för att den skulle vända på sig haha :) Den sprattlade jätte mycket, och la armarna framför ansiktet hela tiden.Jag fick BF 24 september. 
    Va mysigt & skönt att du gjort sådant=) Skönt att få kollat allt.  Det är viktigt att man trivs med den som tar hand om en absolut och det är så jobbigt när dom är otrevliga.

Nästa vecka kvällsfika på tisdag igen kanske ? Klockan 18:00 hemma hos mig?
    Vi kan väl göra som innan man fyller på namn?

Fika tisdag den 23/3 klockan 18:00 hemma hos cizza!
    Cizza
  • cizza

I dag var jag uppe på byttorp i en barnaffär där, kommer inte ihåg vad den hette:S något på FIX nånting ;) Var inne och kolla på barnkläder innan jag skulle hämta Tobias på jobbet.
    Det var så fina kläder och mycket tyckte jag=) och jag känder verkligen att jag ville ta reda på om det är han/hon.  Vi har pratat mer och mer om det hemma eftersom den ena inte velat när den andra velat =) Men nu vill vi båda. Så vi får väl se om vi bokar nån tid någonstans lite längre fram=)

MammaVeronica Hur går det lägenheten? =) några sms?

• s fia

Ojojoj :-P T,o,m ja e juh i Borås nästa tisdag-) Ska iof till lläkarn vid 16tiden men de tar juh inte hela kvällen   Vore kul o va me o fika babbla lite  

Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010