• puss

lars vilks, vad trodde han?

väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 20:45
    nu är det för många brajton i tråden som tror att diskussionen ska handla om ifall det är rätt eller fel att mordhota folk. jag har ingen lust att diskutera det, det var inte det jag ville, så kör på ni andra. bye.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:13
    ser att tråden är igång igen.... har man rätt att spotta folk i ansiktet, och sen ba "Haha, vi har yttradendefrihet,du-kan-inte-ta-mig, tjohoo!"?
  • Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?
  • puss
    Miss Maya skrev 2010-03-18 08:16:28 följande:
    Det kanske var onödigt av honom. Men jag kan inte annat än vara förundrad över att vissa människor i världen fortfarande lever på... Stenåldern? Jag förstår inte reaktionerna. Inte år 2010. Jag tycker det är rätt obehagligt. Men efter att ha sett denna reaktion tidigare, förstår jag inte att man ens försöker sig på den provokationen. Jag är den första att stå upp för yttrandefrihet, men med tanke på vilka människor som lever i världen, kanske man ska föredra att avstå ibland. Jag skulle inte tycka det var värt det att bli dödshotad och ev dödad för att jag använt mig av min rätt till yttrandefrihet.
    visst fan är det obehagligt. men föga överraskande.
  • Miss Maya
    puss skrev 2010-03-18 18:56:07 följande:
    visst fan är det obehagligt. men föga överraskande.
    Nej, tyvärr inte.
  • Hugful80
    puss skrev 2010-03-14 18:28:44 följande:
    väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!
    Ja, han trodde väl att människor kommit längre i sin kulturella utveckling och skulle förstå konst och dess provocering men ack vad han bedrog sig.

Å andra sidan kanske man inte kan förvänta sig så mycket av folk som stympar småflickors underliv och praktiserar månggifte.
  • puss
    Hugful80 skrev 2010-03-18 19:32:54 följande:
    Ja, han trodde väl att människor kommit längre i sin kulturella utveckling och skulle förstå konst och dess provocering men ack vad han bedrog sig.Å andra sidan kanske man inte kan förvänta sig så mycket av folk som stympar småflickors underliv och praktiserar månggifte.
    så varför förväntade han sig det?
  • Gung Ho
    Bam skrev 2010-03-17 00:04:31 följande:
    Tyckte att det var jävligt coolt av honom. Tyvärr har muslimerna visat sin allra sämsta sida här. Stavas det funta nåt?
    Jag tyckte det var lustigt när vissa muslimer reagerade på Muhammed med en bomb i turbanen med att bränna ned ambassader.
    -Va! De anklagar oss för att vara våldsamma, det kan vi inte gå med på. Nu går vi och bränner ner nått!

{#lang_emotions_laughing}
  • Gung Ho
    puss skrev 2010-03-16 09:28:07 följande:
    är det att avsiktligt pissa folk i ansiktet och sen springa iväg och skratta, så nej, det förstår jag inte. man får inte bete sig hur som helst. faktiskt.
    Mig veterligen har ingen pissat på någon, däremot ritat en teckning. {#lang_emotions_undecided}

Ett pissande hade väl varit ofredande eller något och dömts i domstol...
  • bluebird
    puss skrev 2010-03-14 18:28:44 följande:
    väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming! TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 20:45nu är det för många brajton i tråden som tror att diskussionen ska handla om ifall det är rätt eller fel att mordhota folk. jag har ingen lust att diskutera det, det var inte det jag ville, så kör på ni andra. bye.
    Han ville ha uppmärksamhet och skapa sig ett "namn", han fick ju som han ville. {#lang_emotions_wink}
  • Gung Ho
    enny signatur skrev 2010-03-16 22:44:02 följande:
    Jag håller lite med ts. Han valde att göra något som han visste skulle såra och uppröra folk väldigt mycket. Då är frågan kanske varför? Vad tjänade han på att göra så? Skippa pratat om frihet, varför ville han?
    Har du någon koll på vad du skriver?

Visst kan man ifrågasätta någons motiv och tillvägagångssätt att göra konst eller debtattera. Då ifrågasätter man genom att uttrycka sig i just en debatt, som man turligt nog har rätt att föra då man flyttat till ett land där man har samma yttrandefrihet som Wilks. Man är farligt ute på den fundamentalistiska stigen om man ens är i närheten och menar att en person som använder bild/ord förtjänar att mördas!!
  • Gung Ho
    Marlean skrev 2010-03-17 14:31:28 följande:
    Vill bara flika in att själv saknar jag den gamla goda tiden då konst "bara" skulle vara förskönande. INTE "knepig, konstig, väcka tankar, avsky, vrede" eller annat.
    Stalin hade samma åsikt har jag för mig...
Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?