• puss

lars vilks, vad trodde han?

väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 20:45
    nu är det för många brajton i tråden som tror att diskussionen ska handla om ifall det är rätt eller fel att mordhota folk. jag har ingen lust att diskutera det, det var inte det jag ville, så kör på ni andra. bye.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:13
    ser att tråden är igång igen.... har man rätt att spotta folk i ansiktet, och sen ba "Haha, vi har yttradendefrihet,du-kan-inte-ta-mig, tjohoo!"?
  • Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?
  • enny signatur

Jag håller lite med ts. Han valde att göra något som han visste skulle såra och uppröra folk väldigt mycket. Då är frågan kanske varför? Vad tjänade han på att göra så? Skippa pratat om frihet, varför ville han?

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    enny signatur skrev 2010-03-16 22:44:02 följande:
    Jag håller lite med ts. Han valde att göra något som han visste skulle såra och uppröra folk väldigt mycket. Då är frågan kanske varför? Vad tjänade han på att göra så? Skippa pratat om frihet, varför ville han?
    För att han är och alltid har varit en uppmärksamhetstörstande medioker konstnär.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • Gung Ho
    natalie3 skrev 2010-03-16 02:17:59 följande:
    har aldrig sagt att dödshot och mordplaner ska vara acceptabla konsekvenser.... det är väl inte det TS frågar om... utan "vad trodde han" att de skulle hurra och sända en tårta eller? om du tror en hämnteckning med lars som rondellhund skulle göra kvitt så kanske du sov på religionskunskapen. de kränkningarna mot varandra är miljarders mil ifrån varandra.
    Fast din åsikt: "jo men att man får ta konsekvenserna själv!!", betyder ju de facto att du tycker 'man får ta' dödshot och mordplaner.

Vad gäller ditt resonemang att ritandet av en rondellhund 'åt ena hållet' skulle vara mycket värre än om det vore tvärt om visar ju bara att du accepterat fundamentalisternas propaganda.
  • jaghopparhögt
    enny signatur skrev 2010-03-16 22:44:02 följande:
    Han ville visa att det fanns tecknare som inte låter sig tystast fast de inte Danmark blev hotade. Han ville visa att han inte var rädd för odemkraterna och att de aldrig fick sätta agendan.
  • Bam

Tyckte att det var jävligt coolt av honom. Tyvärr har muslimerna visat sin allra sämsta sida här. Stavas det funta nåt?

Sometimes when i´m alone i google myself.
  • enny signatur
    jaghopparhögt skrev 2010-03-16 23:59:30 följande:
    Han ville visa att det fanns tecknare som inte låter sig tystast fast de inte Danmark blev hotade. Han ville visa att han inte var rädd för odemkraterna och att de aldrig fick sätta agendan.
    Och varför hade han ett behov av at göra det? Jo just för att det gjorde folk upprörda.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    enny signatur skrev 2010-03-17 09:47:37 följande:
    Och varför hade han ett behov av at göra det? Jo just för att det gjorde folk upprörda.
    Är det något problem?

Konst har i alla tider handlat om att uppröra, att väcka känslor, att få människor att tänka på ett visst sätt. Så är också fallet här.

Det är klart att vissa grupper kommer att bli upprörda, det finns massor av konst som gör folk upprörda. Då är man i sin fulla rätt att kritisera den, man kan verka för lagar som förbjuder den, man kan göra sin egen version och så vidare.

Vad man inte är i sin fulla rätt att göra är att mordhota den som har upprört ens svaga små känslor, man får inte förstöra konstverket och man får inte bombhota galleriet.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • Thaleia
    Thaleia skrev 2010-03-17 10:03:20 följande:
    Att LW provocera och sårade folk ok...men att vilja mörda honom för det han gjorde säger mer om dom människorna än om LW, tycker jag.
    sorry... LW= LV
  • Örnie

Såvitt jag vet publicerades bilden i en lokaltidning. Hur skulle han veta att han skulle såra en miljard muslimer genom Motala eller Eskiltuna tidning eller vad det var? Sen var det andra som tog upp det här för att få en konflikt. De som tryckte bilden i andra tidningar över hela världen, bär de inget ansvar för konflikten och hoten då?

Inte för att jag tycker att det var smakfullt gjort. Men det var inte vissa bilder på Jesus (Ecce Homo osv) heller som tydligen står högt i kurs hos den kulturella eliten. Men bara för att någon har dåligt omdöme (som tjejen som spelade psyksjuk på en bro) eller dålig smak behöver man ju inte mörda denne. (Å andra sidan... hmm, måste fundera på detta - är det en chans att bli av med all dålig musik på radion månne.... - okej, det sista var ironi ifall någon missade det).
Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?