• puss

lars vilks, vad trodde han?

väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 20:45
    nu är det för många brajton i tråden som tror att diskussionen ska handla om ifall det är rätt eller fel att mordhota folk. jag har ingen lust att diskutera det, det var inte det jag ville, så kör på ni andra. bye.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:13
    ser att tråden är igång igen.... har man rätt att spotta folk i ansiktet, och sen ba "Haha, vi har yttradendefrihet,du-kan-inte-ta-mig, tjohoo!"?
  • Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?
  • natalie3
    Add3 skrev 2010-03-16 01:25:24 följande:
    Fast det här inlägget visar ju med all tydlighet att man inte förstår vad yttrandefrihet innebär.
    jo men att man får ta konsekvenserna själv!! Tror du vi har yttrandefrithet utan konsekvenser eller?
  • Gung Ho
    natalie3 skrev 2010-03-16 01:32:17 följande:
    jo men att man får ta konsekvenserna själv!! Tror du vi har yttrandefrithet utan konsekvenser eller?
    Så de acceptabla konsekvenserna skall vara dödshot och mordplaner eller?

De konsekvenser man får räkna med att ta är att drabbas av andras yttrandefrihet, dvs de kan (inom lagens ramar) uttrycka sitt missnöje med herr Wilks teckningar. Kanske rita en rondellhund som föreställer Lars kanske?

Man är farligt ute i extremisternas ärenden (vilket kanske är ditt syfte, vad vet jag) om man börjar tumma på yttrandefriheten och anse att man 'får ta konsekvenserna' även om dessa går utanför lagens ramar.
  • natalie3
    Add3 skrev 2010-03-16 01:42:50 följande:
    Så de acceptabla konsekvenserna skall vara dödshot och mordplaner eller?De konsekvenser man får räkna med att ta är att drabbas av andras yttrandefrihet, dvs de kan (inom lagens ramar) uttrycka sitt missnöje med herr Wilks teckningar. Kanske rita en rondellhund som föreställer Lars kanske?Man är farligt ute i extremisternas ärenden (vilket kanske är ditt syfte, vad vet jag) om man börjar tumma på yttrandefriheten och anse att man 'får ta konsekvenserna' även om dessa går utanför lagens ramar.
    har aldrig sagt att dödshot och mordplaner ska vara acceptabla konsekvenser.... det är väl inte det TS frågar om... utan "vad trodde han" att de skulle hurra och sända en tårta eller? {#lang_emotions_laughing}

om du tror en hämnteckning med lars som rondellhund skulle göra kvitt så kanske du sov på religionskunskapen. de kränkningarna mot varandra är miljarders mil ifrån varandra.
  • puss
    Add3 skrev 2010-03-16 00:40:17 följande:
    Ja, de kunde ju ha ritat en rondellhund med Lars Wilk så hade det varit jämnt...Nehe, skulle man döda, piska och bränna för att ngn ritade en teckning...det kanske var lite överdrivet....snacka om att inte ha perspektiv på tillvaron..
    så är det med provokationer, de är bara roliga så länge de drabbar andra.
    vad sägs om det skulle vara en kär familjemedlem som rondellhund? avbildad våldtagen, piskad och pissad på?
    ha lite perspektiv nu tack.
  • puss
    Add3 skrev 2010-03-16 01:25:24 följande:
    Fast det här inlägget visar ju med all tydlighet att man inte förstår vad yttrandefrihet innebär.
    är det att avsiktligt pissa folk i ansiktet och sen springa iväg och skratta, så nej, det förstår jag inte.
    man får inte bete sig hur som helst. faktiskt.
  • jaghopparhögt
    puss skrev 2010-03-16 09:28:07 följande:
    är det att avsiktligt pissa folk i ansiktet och sen springa iväg och skratta, så nej, det förstår jag inte. man får inte bete sig hur som helst. faktiskt.
    Fast muslimer måste vara mer toleranta, de måste acceptera att alla inte har samma tro som dem. Annars kommer de aldrig fungera i det civiliserade samhället.
  • puss
    jaghopparhögt skrev 2010-03-16 12:44:56 följande:
    Fast muslimer måste vara mer toleranta, de måste acceptera att alla inte har samma tro som dem. Annars kommer de aldrig fungera i det civiliserade samhället.
    de nog fattar att alla inte har samma tro. för det kan man veta hyfs.
    alla måste inte ha samma värderingar för att man ska kunna vara lite bussig mot varann.
  • puss

jag tycker om att bajsa. det måste folk ha liiite förståelse för! alltså har jag rätt att bajsa på folk.

ok? eller inte?

• jaghopparhögt
    puss skrev 2010-03-16 12:58:20 följande:
    de nog fattar att alla inte har samma tro. för det kan man veta hyfs. alla måste inte ha samma värderingar för att man ska kunna vara lite bussig mot varann.
    Ja men man kan inte kräva det eftersom vi har yttrandefrihet. Man kan inte kräva att att icketroende ska anpassa sig för att inte stöta sig med troende.
  • puss

man kan kräva av medvetna människor att de borde veta vad de ger sig in på. memingen var att provocera, så grattis och sluta gnäll.
    men som sagt, provokationer är bara roliga så länge de inte slår tillbaks.

Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?