• puss

lars vilks, vad trodde han?

väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 20:45
    nu är det för många brajton i tråden som tror att diskussionen ska handla om ifall det är rätt eller fel att mordhota folk. jag har ingen lust att diskutera det, det var inte det jag ville, så kör på ni andra. bye.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:13
    ser att tråden är igång igen.... har man rätt att spotta folk i ansiktet, och sen ba "Haha, vi har yttradendefrihet,du-kan-inte-ta-mig, tjohoo!"?
  • Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?
  • Pappa med 3

Själva iden med konst är att det ska få oss att reagera.
    Sen att vissa inte klarar av det, det är deras problem inte konsten.

Om det är några religösa extremister eller en tokig Israelisk ambassadör, det är ingen skillnad.

Folk bränner den svenska flaggan för att visa sin avsky mot sverige, so what.
    Det är ju inte symbolen som gör oss till svenskar.
    Det är synen på demokrati och rättvisa. Klarar man inte av kritik, då bör man nog överväga om man ska bo i ett sekuliserat samhälle.

• Rabelais
    puss skrev 2010-03-14 18:28:44 följande:
    väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!
    Verkligen, precis som skånska extremister planerade att mörda honom efter vad han hittade på i Kullaberg. Eller vänta, där förekom ju inga mordplaner...
  • John D

Att vilja döda någon för att han ritat en skämtsam teckning med en rondellhund på säger nog mer om muslimerna själva än om Lars Vilks.

Givetvis visste han vad han gjorde, muslimernas fanatiska och totalt sanslösa reaktion har gjort honom känd, något han säkerligen räknade med. Att driva med och manipulera religiösa fanatiker är otroligt lätt, och dom enda som inte fattat det är dom själva.

• Marlean

Vill bara flika in att själv saknar jag den gamla goda tiden då konst "bara" skulle vara förskönande. INTE "knepig, konstig, väcka tankar, avsky, vrede" eller annat.

• ViceGuy
    Marlean skrev 2010-03-17 14:31:28 följande:
    Vill bara flika in att själv saknar jag den gamla goda tiden då konst "bara" skulle vara förskönande. INTE "knepig, konstig, väcka tankar, avsky, vrede" eller annat.
    Vilken tid var det? :o
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Jag försöker komma på vad du menar och jag tror att du menar tiden innan konst fanns, ja så måste det vara!

Till och med grottmålningar var till för något annat än att vara förskönande och på den vägen är det.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • jaghopparhögt
    Någon som tid har väl knappast funnits.
  • Pappa med 3
    Rabelais skrev 2010-03-17 13:58:34 följande:
    Verkligen, precis som skånska extremister planerade att mörda honom efter vad han hittade på i Kullaberg. Eller vänta, där förekom ju inga mordplaner...
    Men jag har hört att de var lokala gäng som drog runt på nätterna kring Kullaberg för att märka honom.

Det var ju också en massa folk som träffades och bad i grupp om guds straff och att det skulle förgöra skräpet. Det sattes stor tilltro till Gudrun men skräpet stod ändå kvar
  • zazzza
    John D skrev 2010-03-17 14:05:22 följande:
    Att vilja döda någon för att han ritat en skämtsam teckning med en rondellhund på säger nog mer om muslimerna själva än om Lars Vilks.Givetvis visste han vad han gjorde, muslimernas fanatiska och totalt sanslösa reaktion har gjort honom känd, något han säkerligen räknade med. Att driva med och manipulera religiösa fanatiker är otroligt lätt, och dom enda som inte fattat det är dom själva.
    håller med
    livet kräver omväxling
  • Miss Maya

Det kanske var onödigt av honom. Men jag kan inte annat än vara förundrad över att vissa människor i världen fortfarande lever på... Stenåldern? Jag förstår inte reaktionerna. Inte år 2010. Jag tycker det är rätt obehagligt.

Men efter att ha sett denna reaktion tidigare, förstår jag inte att man ens försöker sig på den provokationen. Jag är den första att stå upp för yttrandefrihet, men med tanke på vilka människor som lever i världen, kanske man ska föredra att avstå ibland. Jag skulle inte tycka det var värt det att bli dödshotad och ev dödad för att jag använt mig av min rätt till yttrandefrihet.

Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?