• puss

lars vilks, vad trodde han?

väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 20:45
    nu är det för många brajton i tråden som tror att diskussionen ska handla om ifall det är rätt eller fel att mordhota folk. jag har ingen lust att diskutera det, det var inte det jag ville, så kör på ni andra. bye.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:13
    ser att tråden är igång igen.... har man rätt att spotta folk i ansiktet, och sen ba "Haha, vi har yttradendefrihet,du-kan-inte-ta-mig, tjohoo!"?
  • Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?
  • Gung Ho
    puss skrev 2010-03-14 18:28:44 följande:
    väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!
    Ja, de kunde ju ha ritat en rondellhund med Lars Wilk så hade det varit jämnt...

Nehe, skulle man döda, piska och bränna för att ngn ritade en teckning...det kanske var lite överdrivet....snacka om att inte ha perspektiv på tillvaron..
  • Gung Ho
    Bedhead skrev 2010-03-14 19:43:40 följande:
    Vilks gjorde en rondellhund av Muhammed. Efter dansken hade ritat sin teckning. Han visste precis vilka reaktioner han skulle få. Och han fick dem. Inga konstigheter. Därmed inte sagt att hot om våld är rätt eller så.
    Jag drar paralleller till inlägg som brukar börja eller sluta med..'jag är inte rasist eller så...'  {#lang_emotions_undecided}
  • Marlean

Det där med att vi inte får ha avgudabilder gäller ju faktiskt även kristendomen, men ändå finns bilder på Jesus överallt, de flesta är iofs. fina, så man kan ju fråga sig om det skulle blivit samma reaktioner om Lasse målat snyggt?

Och det lite tragiska är ju att om jag målar en streckgubbe lyfter ingen på ögonbrynen men målar jag en streckgubbe med en pil och skriver Muhammed vid pilen blir det ett ramaskri för då är det avbildan.

• Marlean

Hade Lars haft en stark dödslängtan hade han ju helt klart gjort något liknande Ecce Homo fast med Koranen som förebild.

• Gung Ho
    Marlean skrev 2010-03-16 00:47:46 följande:
    Hade Lars haft en stark dödslängtan hade han ju helt klart gjort något liknande Ecce Homo fast med Koranen som förebild.
    Hehe, Muhammed som homosexuell med transvestiter, då hade den fundamentalistiska muslimska världen fått kollektiv hjärtattack...{#lang_emotions_laughing}
  • Lussan5

Hahahaha.. Rondellhund!!!
    Så jäkla roligt!!!! :)

• Marlean

Add3 Ja antingen det eller ståfräs. :P *skämtar bara och betonar det ifall någon fundamentalist är här inne*

• mamamamamaräng
    Marlean skrev 2010-03-16 01:04:22 följande:
    Add3 Ja antingen det eller ståfräs. :P *skämtar bara och betonar det ifall någon fundamentalist är här inne*
    Tyvärr tror jag inte att det hjälper *muahahahaha*

{#lang_emotions_wink}
  • natalie3

Yttrandefrihet i all ära men SERIÖST??

Fattar inte varför man inte bara kan visa respekt för?? Om det nu är så viktigt för muslimerna varför inte bara visa dem den hänsynen då?? Varför i h*lvete kände han behov av att provocera och sedan kalla det "konst"?
    Jag fattar fan inte "konsten", tjusningen, det "vackra" i att såra och trampa på andra människor!

Nej.. Behandla människor som du själv vill bli behandlad. Instämmer med TS: He had it coming.

• Gung Ho
    natalie3 skrev 2010-03-16 01:21:59 följande:
    Yttrandefrihet i all ära men SERIÖST??Fattar inte varför man inte bara kan visa respekt för?? Om det nu är så viktigt för muslimerna varför inte bara visa dem den hänsynen då?? Varför i h*lvete kände han behov av att provocera och sedan kalla det "konst"?Jag fattar fan inte "konsten", tjusningen, det "vackra" i att såra och trampa på andra människor!Nej.. Behandla människor som du själv vill bli behandlad. Instämmer med TS: He had it coming.
    Fast det här inlägget visar ju med all tydlighet att man inte förstår vad yttrandefrihet innebär.
Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?