-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Grattis lilleskuttan! Irma: försök att inte anklaga dig själv. Du kan inte framkalla ett mf genom din kost. Kanske är du superfertil (vi diskuterade det lite här när studien kom) och embryot skulle inte ha fastnat. Som du själv säger så var det litet från början. Inte ditt fel! Kramar
-
Irma, jag förstår att man inte kan låta bli att analysera. Jag tror inte heller att maten är den avgörande faktorn. Det kanske är precis som krusbär säger.
Själv har jag just slutat amma. Lillkillen är 14,5 månader och jag har hoppats att en bäbis fastnar tröts amningen men det har inte hänt och tiden går. Jag inser att det blir svårt utan medicinering så jag slutade amma med tungt hjärta. Liten har fixat det bra, tror jag. Det är 6 dagar idag. Jag är ångästfylld, längtansfull men mest av allt helt förstörd. Imorse tog jag en grav.test tröts att min mens knappt var över. Men jag har alla graviditets symptom: illamående (kräktes igår), yrsel, kissnödig, finnar, trötthet, bubblig i mage, uppblåst, kissnödig jämt...
Hur kände ni när ni slutade amma?
Jag ska till VC imorgon och kolla min sköldskörtel. Jag funderar att ta influensavaccin också men är lite orolig för biverkningar. Å andra sidan om jag ska äta kortison då vill jag inte få flunsan. Dessutom vill jag skydda liten och min far från mig själv. Hur tänker ni göra med influensan? Det pratas att det kan slå till rätt hårt i år. -
Krus: Jag har också funderat på detdär med superfertiliteten. Denna gången kändes det verkligen så. Kan ju vara bra att leva lite mer hälsosamt även om det inte var orsaken
EMND: Ska sluta analysera! försöka iallafall
Å vad spännande! Hoppas du får ett plus! Eller fattade inte riktigt, du har precis haft mens men känner dig ändå gravid? När är det BIM?
Angående sluta amma. Jag tyckte det var jättejobbigt. L började bitas vid amningen när han var runt 8 månader! :-O Sen gradvis ville han inte ha vissa gånger tills han slutade heltJag hade gärna ammat mer! Det kändes väldigt tomt för mig!
Får man vaccinera sig mot influensan om man inte tillhör riskgrupp? Har inte ens funderat på om jag borde vaccinera mig.. Är det riskabelt att ta pred samtidigt som man har influensa? -
Frågar här oxå: tror ni att det är farligt att ta innohep som gått ut i juli? Fick plus för ungefär en vecka sen o lyckas inte jaga tag på någon läkare som kan hjälpa oss. Dr LM är inget alternativ den här gången.
Angående amning så ammade jag sonen tills för någon dag sedan, då sa han plötsligen stopp (blir 2 i februari). Lite sorgesamt, men känns rätt ok ändå. Skönt att det funkar så här länge o att han själv fick bestämma.
-
Bettan: Weee! Grattis!
Tror inte det är ngn fara med "gammalt" innohep. -
Tack.
Nä, jag vågar mig på att ta sprutorna tror jag. Iaf tills jag hittar ngn som kan skriva nytt recept.
-
Grattis Bettan!tror inte heller det är någon fara med sprutorna.
-
Grattis lilleskuttan och grattis bettan!
Inte mycket aktivitet från mig efter Elis födelse, men han blev ett kolikbarn så jag har haft mina skäl för frånvaro...
Det verkar inte heller bättre än att han är mjölkallergiker så nu kör vi på den absolut mest mjölkfria ersättning som finns, svindyr men vi får den på recept. Kommer få tid på allergimottagning framöver för att se hur vi kommer att gå vidare, Förhoppningsvis är han bara överkänslig och att det växer bort. -
Grattis Lilleskuttan och Bettan!
Kolik låter jobbigt Finessan... Hoppas det snart är bättre och att även mjölkallergin ger sig!
Nån som vet hur det går för LillaD?
Ha en riktigt fin jul med alla små! -
Finess: Det är urjobbigt med kolik! Lillan var ett skolboksexempel men som tur var gick det över efter tre månader. Måste vara jättetufft med mjölkallergi också. Hur gammal är han nu? Undrar också hur det är med LillaD...