-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
krusbär & fru zzz :Hoppas ni har återhämtat er lite efter förlossningen. Hur går det med bebisarna?
Emnd: Hur har det gått för dig? -
Hej, hej!
Kikar in för att berätta att vår lilla Kalle kom till världen 31/5. Allt har gått bra och vi mår bra allihopa
Dock väntar vi på en remiss till Astrid Lindgrens då det tyvärr verkar som att pojkens fontaneller redan växt ihop. Han har lite toppigt och "äggformat" huvud, så har vi otur så blir det operation. Ju tidigare desto bättre verkar det som, men jag är så klart grymt nervös. Han är ju så liten
Kram på er alla! -
MB: Grattis till sonen!!!
vad härligt att han är här!
Min pojk är opererad för kraniosynostos. Finns en toppentråd här på fl där man kan få svar på allt o lite till vad gäller det. Sök på kraniosynostos så borde den dyka upp. Beklagar verkligen om det är så att ni också råkade ut för det; jobbig operation, men det blir SÅ bra. Hoppas på falskt alarm!
Åt du förresten extra folsyra och/eller pred med honom?
*vinkar* till alla!
-
Grattis mikesbride. Skönt att allt har gått bra men jag förstår att det är nervöst .
Bettan: Påverkar pred något om man ätit det?
Ego: Rul om 1 v och jag vet inte hur jag ska överleva oron tills dess.. Ul borde ju vara något roligt, men inte för oss som har mycket i bagaget.. -
Grattis MB till sonen, hurra hurra hurra!!
Jag har inte varit inne i tråden och läst, och helt missat denna glada nyhet!
Håller tummarna för att allt är bra med lillens huvud, jag förstår att det känns jobbigt! -
Bettan: Japp! Extra folsyra åt jag. Har ff inte hört nåt från KS, springer till brevlådan så fort jag ser postbilen
Vill liksom bara veta vad vi ska ställa in oss på nu.
Kram på dig! -
Grattis MB!
Hoppas ni får bra hjälp!
Operation är ju aldrig kul...
Lilleskuttan: Håller en extra tumme åt er! -
MB: Grattis!
Hoppas ni slipper läskiga operationer...
Lilleskuttan: Håller tummarna!
*vinkar till alla* Är inte så aktiv här, dålig koll. Hoppas alla har det bra! -
Åh vad jobbigt mb. Jag håller tummarna för att det är falskt alarm. Hur går det annars där hemma? Vad tycker storasyster?
-
MB: en av första sakerna vi fick föra på 1-månads kontrollen är att man ibland vill röntga bebisens huvud, men att det är väldigt sällan man behöver operera. Så sköterska på BVC sa att vi inte ska oroa oss eller drabvas av panik om läkaren föreslår röntgen.
EGO: min mens har inte kommit denna månad heller. Gyn föreslog p-piller för att bygga upp slemhinna. Hon tyckte inte att det spelar roll att jag ammar ff men jag är motvillig att äta medicin... Får väl se... Undrar vad det beror på?!