-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Krusbär: Skönt att det blivit bättre med koliken.Men jobbigt med syskonchocken, svartsjuka och treårstrots samtidigt.. Är ju tillräckligt jobbigt när de kommer "ensamma" Hoppas det går över snart..
Undrar hur M blir när våran bebis kommer... -
MellanD: När har du BF?
-
Lilleskuttan: Hur mår du i graviditeten? När har du bf? Hur gammal är M då?
-
krusbär: Jag har värre foglossning den här gången så jag är sjukskriven. Har även högt blodtryck som jag får medicin för. Men annars mår jag bra.
Det var ju lättere första gången när man inte hade nån annan att ta hand om, kan ju inte vila lika mycket nu.Jag har bf 16 nov och M är 3år 10 mån då. -
Hejhej!
Här hemma har vi oxå en 3-månaders gullunge som äter, sover, skrattar och snackar och en treåring som lider och lever ut. Skitjobbigt, man får hela tiden upprepa för sig själv hur jobbigt hon har det. Kanske ännu värre att få en lillasyster som är så söt och snäll att ingen tycker hon är jobbig. Vår stora lillaN är ett mammaplåster som gråter om jag ska ut en timme, som på frågan vad hon vill göra svarar "mamma jag vill göra det som du gör" och som så fort man sagt nåt (till vem som helst, särskilt till en annan vuxen) säger vasadu? och kräver att man förklarar så hon förstår... Som sagt man måste verkligen tänka på att det är för att hon är i kris. Och ganska ofta har jag faktiskt dåligt samvete för att vi utsätter henne för det här... Än så länge har hon ju inga fördelar av det, även om jag förstås inser att de kommer att komma så småningom. Längtar så efter att hon ska börja tycka att lillasyster är iaf lite rolig.
Hoppas ni alla har en skön sommar med barn och magar och allt! -
Lilleskuttan: Jobbigt med foglossning och högt blodtryck. Visst var det lättare att vara gravid första gången, det är svårt att ta det lugnt med ett barn hemma. Bra att du är sjukskriven iaf, så kanske du kan du vila lite när M är på dagis?
FruZzz: Vilket bra inlägg, du sätter verkligen huvudet på spiken! Känner så väl igen "va sa du?!"
Man blir ju så förbaskad på den stora ibland, som man tycker borde ha förstånd att skärpa till sig i vissa lägen. Men det är såklart inte lätt. Ibland vill han vara stor och ibland en bebis. Vi hari fått dela upp oss rätt mycket under sommaren, så att pappa och brorsan åker iväg på grejer och jag och lillan är hemma. Då är han på strålande humör för det mesta, men det blir lite ensamt för mig att vara själv med lillan så mycket. -
Hej på er, saker har inte alls gått som beräknat här. Vid tillväxtultraljudet i v. 34 upptäckte vi att vårt barn hade vatten i lungsäcken, och en vecka senare hade det spridit sig till båda lungsäckar och buken. Den 24 juli föddes därför vår pojke med planerat snitt, och vi har legat på neo-intensiven sedan dess.
Vår lille skatt ligger med ett drän som tömmer vänster lungsäck på vätska (lymfvätska) kontinuerligt, ca 400 ml/dygn. Chylothorax är en väldigt ovanlig åkomma som ett på 15000 barn föds med, och det finns ingen behandling. Förhoppningen är att detta ska gå över av sig själv, men det kan ta månader. Just nu lever jag lite i en mardröm, även om jag börjat landa lite. På tisdag fyller lillskatt 4 veckor, så det är väl på tiden...
Förlåt ego-inlägget, ville bara kort berätta, jag läser igenom tråden mer när jag orkar. 1000 kramar till er alla. -
Åh nej, mellanD......
Men vilken tur att det upptäcktes! Vad gör man om det inte går över? Och vad jobbigt att behöva vara hemifrån. Jag låg inne 11 dagar med Elsa och tyckte det var en evighet! Åker du hem något? Är din man med dig?
Tänker på dig och sänder dig 1000 kramar tillbaka
-
mellanD: Nej fy
Tänker på dig! kram
Ursäkta alla andra att jag inte hängt med så bra. Vi har haft en riktig skön sommar. Vi har haft 6 veckor semester ihop och har fått vara friska hela tiden alla tre. Imorgon börjar jag jobba igen
Vi ska starta syskonförsök nästa cykel. En kort summering från mig. -
oj nej va hemskt, melland. Hoppas att det löser sig snart och att allt går bra. Tänker på dig..Kramar