-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Ligger på Antenatal nu, vattnet gick inatt
Väluppfostrad gosse som förstår att mamma har det besvärligt
Kika in i bloggen, står mer där.
Sjukt overkligt det här, snart har jag min lille krigare hos mig. Liiiiiite tidigare än tänkt, men han är välkommen! -
Heja Finessan, snart är han här!
Lycka till! -
Finess: Hoppas du är igång och att du får en bra förlossning denna gången!
-
Tjohoo Finessan, Lycka till!
-
Lycka till finessan!!
-
Lycka till Finessan!
Läste också om mf-studien och kan inte mer än instämma. -
Så nyfiken på hur det går nu Finess!! Hoppas verkligen du snusar bebis!
Jag blev lite irriterad på studien, visst verkar det stämma även på mig, har ju blivit gravid på första försöket 3 gånger och på andra två gånger. Men samtidigt förstår jag i så fall inte hur de blodförtunnande läkemedlen hjälper, för om man blir hjälpt av dessa kan det ju inte vara embryot det är fel på utan i så fall höljet runt/livmoderslemhinnan. Jag blir orolig att det är ännu ett argument för att skicka hem oss med en klapp på axeln och "bättre lycka nästa gång, det här var nog ett livsodugligt embryo", "de flesta med upprepade missfall får ett barn till slut". -
Skvallrar att Finessan fått en liten son, men hon får komma in och berätta mer sen

-
Jo då, nu är min lille krigare här! 47 cm och 2885 g, föddes på kvällen 27:e augusti i v. 36+5. Jag fick en riktig drömförlossning den här gången, som startade själv och sen fortsatte helt enligt boken. Är så sjukt tacksam att det blev så fantastiskt bra, helt otroligt att jag fick uppleva detta efter mardrömmen sist.
Eftersom han är prematur med två ynkans dagar så ligger vi på medicinsk BB-avdelning. Han har mått bra hittills, men han är ändå lite tidig så det är lite att ha koll på innan vi får åka hem. Kanske imorgon, kanske på fredag.
Två barn, helt galet.
-
Stort grattis igen Finessan!
Och suergrattis till en lyckad förlossning *Avundsjuk*