-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Krus: Japp, håller med.
Jag höll ju ut i ett år ungefär, nej kasnke 10mån innan jag satte in en spiral nu i början av februari. Sedan dess har jag inte haft minsta antydan till spottings ens!Vore det inte höjden av ironi om man gick och trodde mensen var borta pga spiralen (vilket ju är en av de positiva biverkningarna) och sedan gick och var gravid och inte märkte det förrän efter de hemska 12v???
-
Mammarazzi: Flicka född 090909 (efter 2 mf och 1 ma) + Flicka född 060115 (efter 1 ma)
Sparken: Syskonverkstad (1 ma, sept. 09) + flicka född 080531 (efter 1 ma och 2 mf)
Lilleskuttan: Pojke född 090122 efter 4 mf/ma
Cia: Flicka 050310 (Utan mf) + Pojke 080806 (3mf och 1Ma)
Krusbär: Pojke född 090814 efter 3 mf/ma
a80: Flicka född 090327 (efter 1 mf, 2 ma)
LillaD: pojke född 090916 (efter 3 mf)
Babblar på: tjej maj09(efter 5 mf)
Lycka77: Flicka 092005 (efter 2ma, 1mf)
Finesssan: Flicka 080623 (efter 4?mf)
hella73: Flicka 090320 (efter 1 mf, 3 ma)
Bubblan_73: Flicka född 080216 (efter 3 mf, 1 ma) -
Cia: Så du hade jobbiga mensar (?!) i ett helt år? Och så blev det bättre av spiralen? Eller menar du att din mens försvunnit helt? Jag trodde att man kunde få värre blödningar av spiral? Men visst vore det ironiskt om du vips var i vecka 15 eller nåt, fast ni inte ska ha fler?
-
Krusbär: Jag hade hemska mensar, i stil med tidiga mf, i ett helt år.
Satte in hormonspiral och har inte haft en enda blödning på 2mån nu!Hormonspiral gör ju slemhinnan tunnare och därmed mindre mens.Kopparspiral däremot kan ge rikligare mens.Ang fler barn har vi sagt att vi inte orkar med fler
Vi har ju en innan alla missfall och så var det så jobbigt att få till lillebror och dessutom är han ganska intensiv och joobbig i sig så vi vill lägga den energi vi har på de barn vi redan har.Men visst, skulle jag plötsligt vara i v15 så skulle vi ju aldrig kunna ta bort det! (Inte tidigare heller). Särskilt inte efetr den här resan att få till lillebror... -
Cia: OK, då är jag med!
Är det en vanlig biverkning (eller vad man ska kalla det) att slippa blödningar med den spiralen? Eller ska du testa?
-
Krusbär: Det är vanligt att man får mindre och en del ingen alls.
Men jag trodde inte dte skulle bli på en gång! -
Hej och glad påsk!
Idag satt jag och lilla N i vår trädgård och tittade på blommor och fjärilar och jag drabbades av glädjerus över min lilla ettårstoka!
Annars så är jag nu tillbaka på den arbetsplats där jag fick första blödningarna vid två av mina missfall. Det innebär att en hel del tankar kommer tillbaka och lite lätt ångest när jag ska gå på toa. Tänk vad känslor förknippas med miljöer! Får hoppas att det minskar med tiden för jag har ju tänkt jobba där ett tag nu...
Kram! -
Hej tjejer :) Såg inte denna fina tråd förren nu Hoppas det är bra med alla !
Fyller på listan
-
Iske: Jag hade inte koll på att dina tjejer fyllde så nära varandra!
-
ne det vart som nära inpå men det blev ju varsin dag och varsin månadCia o krabaten skrev 2010-04-12 20:42:27 följande:Iske: Jag hade inte koll på att dina tjejer fyllde så nära varandra!