• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • Lycka77

mb -jobbigt jobbigt. Jag vet, vi hade likadant, men för oss fungerade inte vagnen heller, inte fören hon blev 4-5 månader, hon gallskrek om hon åkte vagn, satt i bilen, blev nedlagd eller om man satte sig med henne i famnen då hon var vaken. Hon sov på mig eller maken de första månaderna, dag som natt. Mitt tips är samma som krusbär och Cia, en bra sjal eller bärsele, eller båda, det är guld värt! Samtidigt som det gäller att komma ihåg att  det blir lättare med tiden.
    Går ni inne i vår lilla stad på bvc?

Jag kan de flesta vardagar och de flesta helger som det ser ut nu!

Måste titta in i tråden *nyfiken*

• Idun 78

MB-säger som de andra - Bärsjal!! Vi hade inte överlevt utan den de första månaderna med Nils. Den ger en enorm frihet genom att du har båda händerna fria och iaf Nils älskade den. Där var det varmt och gosigt! Glad

Åh ja, trådträff! Vad roligt! Jag är borta denna helg som kommer, men helgen innan midsommar kan jag.

Lycka, jag mår bra tack! Den här graviditeten är så annorlunda den förra. I början var jag visserligen lite orolig eftersom blödningarna ville aldrig ge med sig, men runt v. 14 släppte de tror jag och efter det hinner jag knappt ens tänka på att jag är gravid. Jag har så fullt upp med jobbet, Nils och nya huset som vi flyttade in i för en månad sedan. Dagarna bara går och det är bara när bebisen sparkar till i magen som fokus flyttas till den för ett litet tag. Flört Men nästa vecka ska vi på RUL och då kanske det vaknar lite att vi faktiskt ska ha barn igen. 

• Mikes bride

Ja, det får nog bli en bra bärsjal för min del. Saknar mina armar!
    Aline sover i vagnen så länge jag går, men så fort vi stannar så vaknar hon och gallskriker.
    Trist när det är så här fint väder.... hade varit toppen om hon hade velat sova en liten stund själv i vagnen så mamma kunde få sitta i solen.

Lycka: Nej, jag går här ute på Väddö. Vi har en super duktig barnsköterska här (som dessutom är amningsexpert). Hon är så himla omtänksam och personlig så hon är guld värd!

Trådträff låter kul! Jag hakar gärna på om det passar.

Idun: Tror inte att jag hunnit gratulera dig till den nya graviditeten. Stort grattis! Ska bli spännande att följa.

• Cia o krabaten

Slänger upp datum för träff så får vi se hur det verkar!

Fre 18/6  Cia
    Lö 19/6
    Sö 20/6 Cia

Skriv upp när ni kan!

• Lycka77

Vad skönt Idun, att blödningar avtagit och att du verkar må bra. Så roligt med huset också!

Bra idé Cia,

Fre 18/6  Cia, Lycka77
    Lö 19/6 Lycka77
    Sö 20/6 Cia, Lycka77

• Krusbär

MB: Vi testade sjal på BB och det funkade jättebra men sen när vi köpte en ville lilleman inte vara i den alls. Han stretade emot och jag tror att han kände sig klämd, den sitter ju ganska tight. Då bytte vi till selen som han älskade. Mitt råd är därför att köpa sjal eller sele där ni kan byta om det inte passar. Förresten är det ganska bra att knalla omkring om man vill gå ner i vikt eller bara jobba lite på kondisen. Sol får du ju ändå.

Idun: Vad skönt det låter att graviditeten rullar på! Och att Idude2 redan sparkar. Spännande med rul så snart! Grattis till nya huset förresten - får man fråga var ni bor? *nyfiken*

Bra Cia att du styr upp träffen!

Fre 18/6  Cia, Lycka77, Krusbär
    Lö 19/6 Lycka77
    Sö 20/6 Cia, Lycka77, Krusbär

• Cia o krabaten

Men när kan du då???
    Tänkte bara att helgen efter är midsommar och sen rullar semestrar och annat på... 

• Sparken

Stort grattis Idun jag hade också missat att du väntar smått

Det hade varit kul att ses men jag bor inte i Stockholm och dessutom håller vi på att renovera hus så vi har inte en sekund över.

Kram till er alla!

• Finessan

Ni får gärna träffas ändå, jag kan ta det någon annan gång. Det är inte helt hundra att vi åker bort den helgen, men näst intill.

Idun, har ni köpt hus nu? Vad och var blev det?

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts