-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Åh, det skulle vara riktigt roligt! Jag har ju inte träffat någon annan än Cia,
inte fy skam det iof
Idun - hur går det? Hur mår du? Allt väl hoppas jag?
Hur går det för MB och lilla dottern? Hoppas ni har det riktigt bra i sommarvärmen!
I helgen bär det iväg på bröllop, maken och jag har faktiskt bokat in oss på hotell 2 nätter och signe får stanna hos farmor och farfar. Det är första gången vi är ensamma borta tillsammans sen Signe kom
-
Lycka: Nej jag är inte fy skam
Jag har ju träffat ett par till, men aldrig på en träff så det är på tiden! .-)
Vad kul med bröllop och spännande att åka utan S!!!
Jag min fegis har ju inte lämnat bort A över natten ännu (annat än till pappan såklart).
Men i sommar kanske, mormor klarar det nog galant hon med -
Kul att det är fler än jag som tycker att det vore kul att ses!
Det är kanske lite i senaste laget nu innan folk försvinner på semester, men det kan ändå vara värt ett försök.
Flera av er jobbar ju nu så det får väl bli en helg isåfall? Jag kan iallafall de närmaste söndagarna, om det kan vara nåt..?
Är också jättenyfiken på hur det är med MB och Idun...
Lycka: Låter helhärligt med en helg sådär... Hoppas att det blir ett roligt bröllop och att ni kan slappna av och ha det mysigt! -
Hallå, hallå!
Här går det väl bra kan man säga....
Aline växer så det knakar, men vi har ett problem. Tösen sover inte på dagarna. Nätterna är inga problem, då sover hon så snällt mellan mig och M, men på dagarna vill hon bara bli buren. Hon kan sova i min famn, men så fort jag försöker lägga ifrån mig henne vaknar hon och skriker.
Inte ens vagnen funkar. Vi brukar gå 2-3 km mitt på dan och då kan hon halvslummra, ända tills att vagnen stannar, då blir hon klarvaken och skriker.
Annars är hon väldigt nöjd och glad och gosig av sig
Hon verkar ha ett enormt behov av närhet.
Tyvärr funkar inte Baby Björnen heller. Tror att hon fortfarande är lite för liten för den, annars skulle det ju vara en välsingnelse bara att kunnan använda båda sina armar!
Nån som har nåt bra tips?
Nu ska vi iväg på BVC för 4 veckors kontrollen, ska bli spännande och se lite vikt och mått.
Lycka: Ha det så mysigt i helgen nu!
Trevlig helg på er alla!
-
Krusbär: Här är det tvärfullt ända fram till semestrarna, typ efter midsommar
Möjligen sö 20e, men jag kan inte lova. Hellre fredag 18e, men då jobbar väl iaf Finesssan? Jag är nämligen ledig på fredagar.
Ni får nog boka ngt utan mig så får jag komma om jag kan.
Vi hålle rpå att bygga ny altan mm så all ledig tid går åt till det... -
Mikes: Kul att höra av dig! Vilken sötnos du har!
Jag känner så väl igen det där med att inte kunna lägga ned bebisen... Här var det bara bära eller rullande vagn som funkade ett tag. Sele funkade också, men Baby björnen (den vanliga sorten) ska du inte använda till en sån liten. Det ska vara en ergonomisk sele som ger mer stöd. Vi hade en Manduca som var kanon. Tyvärr har jag inget annat jättebra tips. Vi lät honom hållas - gav så mycket närhet han behövde - tills drygt fem månader då vi lärde honom att sova själv i spjälsängen. Det låter som en evighet när man är där ni är nu, jag vet, men det går fortare än vad man tror... Selen kan dock vara bra att ha om du är ensam hemma och behöver gå på toa, äta mat osv.
Cia: Jag är ju hemma så jag kan även vardagar om ni kan...? -
Jag vet en av oss gamlingar som väntar nytt igen, dubbelt upp!
Ta en titt i modertråden...
-
MB: Skaffa en bra sjal är mitt tips!
Nu bar inte jag så mycket pga mina onda axlar, men sjalen var kanon!!!
Finesssan: Jasså??? *Rusar in i tråden* -
trodde det var du juFinessan skrev 2010-06-04 20:05:50 följande:Jag vet en av oss gamlingar som väntar nytt igen, dubbelt upp!
Ta en titt i modertråden...
-
Så roligt ska vi inte ha det.jazzy skrev 2010-06-06 09:29:23 följande:trodde det var du ju