• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • Cia o krabaten

Krusbär: Vi har ju kört med kondom länge Men inte så ofta kanske

Skämt åsido så hade vi det mellan barnen, men vi började ju försöka efter 1,5 år och det första halvåret var det inte mycket action
    Och sen nu ett år efter A, eller ja, 1,5 blev det nog.
    Beror ju lite på hur länge man ska vänta på att göra fler!
    Annars har jag mått kanon av hormonspiralen.
  • Sparken

Kanske kopparspiral om du inte vill ha hormoner, jag funderar själv på att sätt in en sådan efter förlossningen den här gången. Efter E hade vi bara avbrutet.

• Krusbär
    Cia och Sparken: Inte så mycket action här direkt, men nu börjar vi komma ikapp med sömnen så då kanske prioriteterna kan ändras.

Kondom funkar inte och avbrutet känns inte helt bra om det är äl. Kopparspiral vågar jag inte pga redan kraftiga blödningar och hormonspiral påverkar väl äl? Vill helst inte ta hormoner då jag behövde pergotime för att få äl efter p-piller.

Vi vill nog ha fler ganska snart men lite action vill man ju hinna med innan nästa graviditet då vi inte vågade alls under hela tiden sist...

Är lite sugen på (kanske inte hellt rätt ordval...) att testa pessar ändå. Finns ju såna man kan ha i ett par dygn.
  • Lycka77

Jag har inte preventivmedel att rekommendera tyvärr. Jag har haft p-piller som jag fick högt bltr av och p-spruta som jag mådde riktigt dåligt av. Här kör vi helt oskyddat och hoppas på ett mirakel!

• Cia o krabaten

Lycka: För er låter det som ett bra alternativ

• Krusbär
    Lycka: Ja, just det er dotter fick ni ju tack vare IVF. Hoppas på (ännu ett) mirakel nu då!
  • Mikes bride

Hej mina "gamla" vänner!

Får man vara med här tro?
    Torsdagen den 6/5 föddes mitt lilla mirakel! En liten tjej på 48 cm och 3400g!
    Det var värt varenda tablett och varenda spruta ( har tagit 1 T+ 1 fragmin + prog. fram till v.12)
    Aline heter hon och är så klar världens finaste!
    Känns som att jag har er att tacka för att hon finns till, och tycker att det skulle vara jätte roligt att fortsätta hålla kontakten.

Kram på er alla!

• Finessan

Stort grattis MB! Jag gissar att dottern är alldeles ljuvlig. {#lang_emotions_smile} Vad roligt! Alla våra trådbebisar är speciella bebisar. {#lang_emotions_heart}

Kram!

• Lycka77

Men åh mb, har hon kommit, så underbart, grattis!!
    Självklart ska vi hålla kontakten

• Cia o krabaten

Jättegrattis MB!!!!

Och välkommen till "andra sidan"!
    Kram
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts