• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • mellanD
    fruZ skrev 2012-01-23 18:54:13 följande:
    Igår mynnade ångesten ut i lite surfande över privata tillväxtkontroller i Linköping och när det visade sig att dr Selbing (där snackar vi kompetens!!!) hade tider redan idag kunde vi förstås inte motstå.

Så idag har vi sett en normalstor och välmående bebis med bra flöde i navelsträng och till livmodern. Allt så fint!
    Den har satt sig med rumpan ner och är därmed dubbelvikt (typ suger på tårna) vilket för dr Selbing redan före ultraljudet var den självklara förklaringen till lugnet i magen den sista tiden. Kombinerat med  moderkakan i framvägg förstås...

Känns alldeles underbart! 1200g bebis i min mage!

Hoppas att ni andra haft en dag utan blödningar och med ångesten tyglad!
    Åh vad skönt a80! Klokt att ni kollade upp, man ska inte gå och oroa sig om man kan undvika det! Härligt!
  • mellanD
    Finessan skrev 2012-01-23 22:13:52 följande:
    Härligt fruZ!!! Heja bebis! Inga fler blödningar?

Här har illamåendet satt in. Kräks Jag känner mig verkligen supergravid och det bådar säkert gott inför onsdagens VUL även om jag vet att jag kan vara grundlurad. Totalt supervidrigt med VUL! Undrar vad det blir för besked... Obestämd

Jag går runt med en liten sorgsenhet hela tiden, undrar om vi verkligen gjort rätt. Det gick så snabbt och jag var nog inte redo alls, faktiskt. Får dåligt samvete när jag tänker i de banorna och inbillar mig att lillen inte vill vara kvar bara därför. Rynkar på näsan

Nu har jag även ångest över att jag gick på krogen någon dag innan BIM. Vet att alla säger att det spelar ingen roll så tidigt, men det gör det visst. Hittade en ny forskning som visar på att en fylla 2-3 veckor efter befruktning kan ge kraniala och mentala skador eftersom mycket av det bildandet sker då. Min fylla skedde som sagt någon dag innan 14 dagar efter befruktning så jag hoppas jag är på rätt sida strecket.  Alltid ska det vara något. Dumma, dumma mig som gick på krogen. 

LillaD, jag har fått en tid för inskrivning. Hade tänkt göra moderkaksprov och det görs ganska så tidigt i graviditeten så därför kunde jag inte vänta. Har även en date med läkaren på mvc strax efter. Han är även läkare på spec.mvc, där jag gick förut. Hoppas att han skriver in mig där igen så jag kan få lite kontroller där.
    Hej! Skönt med illamående! 

Jag känner precis likadant över graviditeten, även om den var planerad och tog tid, så känner jag mig inte riktigt redo, och inte jätteglad. Jag har dessutom fått lite blödningar nu (igen) de senaste dagarna och kopplar såklart detta till att jag inte har glatt mig över graviditeten. Jag tycker mig dessutom må lite mindre illa nu. Det låter ju galet, men det dåliga samvetet har kickat in ordentligt. Jag har också vul imorgon, så jag får väl se vad det blir för besked.

Det där med fyllan hade jag nog personligen inte oroat mig för faktiskt, men jag vet hur det känns när oron kickar in. Den är inte alltid logiskt härledd.

Hur kommer det sig att ni valt att göra moderkaksprov, om jag får fråga? 
    Lycka till imorgon, jag håller tummarna för dig! Kram
  • Callan

Härligt Fruz! D och Finess varför har ni bytt igen? Nick alltså?

• fruZ
    Solig

Jag håller tummar och tår för att erat illamående inte är lurendrejeri! Förstår absolut bristen på glädje, det är ju bara elände i början av en graviditet. Jag hade inte heller oroat mig så mycket över lite sprit, jag levde som vanligt till plus både förra gången och den här. Annars blir man ju tokig och en tokig mamma är nog inte bra.

Som sagt, ni har mina tummar och tankar imorrn!
  • mellanD
    Callan skrev 2012-01-24 16:10:41 följande:
    Härligt Fruz! D och Finess varför har ni bytt igen? Nick alltså?
    Hej, jo först bytte jag en gång utan att klicka i den där rutan, och sen bytte jag en gång till och då klickade jag i den. Jag förstod att man skulle göra så för att inte kunna förknippas med sin gamla identitet. Sen har jag iofs samma bild och nästan samma namn, så jag vet inte...  
  • Finess
    mellanD skrev 2012-01-24 10:09:31 följande:
    Hej! Skönt med illamående! 

Jag känner precis likadant över graviditeten, även om den var planerad och tog tid, så känner jag mig inte riktigt redo, och inte jätteglad. Jag har dessutom fått lite blödningar nu (igen) de senaste dagarna och kopplar såklart detta till att jag inte har glatt mig över graviditeten. Jag tycker mig dessutom må lite mindre illa nu. Det låter ju galet, men det dåliga samvetet har kickat in ordentligt. Jag har också vul imorgon, så jag får väl se vad det blir för besked.

Det där med fyllan hade jag nog personligen inte oroat mig för faktiskt, men jag vet hur det känns när oron kickar in. Den är inte alltid logiskt härledd.

Hur kommer det sig att ni valt att göra moderkaksprov, om jag får fråga? 
    Lycka till imorgon, jag håller tummarna för dig! Kram
    Åh, du får vi hålla varandras händer imorgon, genom cyberrymden. Stort lycka till och kram! Hjärta

Jag har ju fyllt 40 år nu och det är ca 1/58 att jag får ett barn med Downs. Jag hoppas att Gud förlåter mig nu, men jag vill faktiskt inte ha det. KUB ger bara sannolikhet och sådana siffror vill jag inte heller ha. MKP kan göras tidigt i graviditeten och svaret kommer fort. FVP görs senare och tar lite längre tid. Problemet är bara att jag tar blodförtunnande och det rimmar lite illa med att sticka hål i mig...

Usch, jag märker att jag redan börjar ställa in mig på ett dåligt besked imorgon...

Cia, det stod att det var så man skulle göra. Först byta och sen byta igen. Jag tror nog inte att något byte spelar så stor roll, sen har jag väl inte direkt skrivit om världens största hemligheter här inne så jag är inte så nervig som en del andra kanske är. Har svårt att tro att någon FB-kille skulle vara intresserad av mina flera års ältande om missfall. Skrattande
  • Krusbär A

Här händer det grejer!

Grattis Älva till fina lillflickan!

fru Z: Sönt att allt såg bra ut. Nu börjar nedräkningen...

LillD och Finessan: Jag var inte heller särskilt glad eller redo i början av graviditeten. Man vet inte vad man har att vänta och kan bara inbilla sig det värsta i form av mf, blödningar, oro och komplikationer. Det blir bättre!

Har du varit på VUL, Finess?

• Finess

Det gick bra idag. Tack och lov. Pickande hjärta och räkan var i rätt storlek. Kostar på mig att vara återhållsamt glad.

Min läkare kommenterade att det gick snabbt att bli gravid. Jo tack, vi sågs för ca 1,5 månad sedan och då fick vi klartecken att börja försöka. Glad Sa också som det var, att jag har fått jobba med det också, att det gick så snabbt.

Hoppas att det gick bra för dig också lilla D!

Vad svårt det är mad alla namnbyten nu... lilla D är ju lilla D, Cia är Cia, a80 är a80 osv. Vad sjutton ska man kalla er nu egentligen?

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts