• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • Callan

Och jag heter Callan, som min bild.
    Valde att se ut som om jag avreggat mig som Cia så ni vet varför det är svart. 

• fruZ

Hallå!
    Här kommer man ju inte känna igen folk framöver! Jag har ju ändå bytt efternamn i år så det kanske passar att gå från ungdomliga a80 till tanten Z Glad

Finessan: förstår frustrationen över att inte må dåligt, kanske ska du skylla på oss som håller tummarna för att ditt pyre ska stanna och må bra, men att du ska få må lite bra samtidigt!

Jag hade en jobbig dag igår, vår snart 3-åring är enormt tålamodskrävande  och mitt tålamod när jag är trött är liiitet... Så vi hamnar lätt i en ond cirkel. Ska verkligen försöka skärpa mig, men dagar när jag går runt med ångest över att det är så lugnt i magen blir det ibland bara för mycket.
    Igår blödde jag dessutom ett par droppar!!! Jag tror det hänger ihop med att jag haft lite svampproblem sista dagarna (åh, vad KUL det är att vara gravid!!! jag tror jag ska starta en tråd!!!). Nöjde mig med att ringa och prata av mig med en kompis som är BM och som tyckte att jag skulle ta det lugnt om det inte kom mer. Det gjorde det tack och lov inte, men jag lutar alltmer åt att boka ett privat tillväxt-UL om några veckor. Ska till BM på fredag, får väl se om jag orkar prata oro med henne då och försöka få ett genom landstinget.

Önskar mig en bebis som röjer runt, men samtidigt har jag för mig att det var så här förra gången med och hon blev ett rätt stillsamt och lätthanterligt barn...

• Callan

fruZ: Känner igen det där med tålamodet...
    Vad jobbigt med blod, hoppas det beror på svampen. 

• Älvan

Hej!

Jag har följt tråden om upprepade missfall i ett par år. Mest läst, men skrivit ett och annat inlägg. Ni har gett mig tröst och hopp när allt känts som jobbigast. Jag och min sambo började försöka få barn 2007. Sen dess har jag fått två missfall och ett utomkveds, som ledde till att jag fick operera bort min ena äggledare. Efter att ha läst i tråden försökte jag få trombyl utskrivet hos flera läkare. Men det var ingen som ville skriva ut det. Jag bestämde mig att ta barnalbyl från ägglossning en gång och blev gravid direkt. Tog det t.om. v.16 och nu sitter jag här med min 8 månaders tjej. Världens underbaste! Så glad att jag började läsa här på familjeliv och ett stort tack till er som skriver här. Ett stort grattis till alla er som fått era efterlängtade barn. Och till er som väntar önskar jag lycka till!

• Finessan
    Älvan skrev 2012-01-22 19:29:12 följande:
    Hej!

Jag har följt tråden om upprepade missfall i ett par år. Mest läst, men skrivit ett och annat inlägg. Ni har gett mig tröst och hopp när allt känts som jobbigast. Jag och min sambo började försöka få barn 2007. Sen dess har jag fått två missfall och ett utomkveds, som ledde till att jag fick operera bort min ena äggledare. Efter att ha läst i tråden försökte jag få trombyl utskrivet hos flera läkare. Men det var ingen som ville skriva ut det. Jag bestämde mig att ta barnalbyl från ägglossning en gång och blev gravid direkt. Tog det t.om. v.16 och nu sitter jag här med min 8 månaders tjej. Världens underbaste! Så glad att jag började läsa här på familjeliv och ett stort tack till er som skriver här. Ett stort grattis till alla er som fått era efterlängtade barn. Och till er som väntar önskar jag lycka till!
    Lovely! Glad Familjeliv när det är som bäst. Vi är rätt så tacksamma för varandra, alla i den här tråden. Hjärta
  • Finessan

Jag är själv ganska så övertygad om att jag behövde mina Trombyl redan vid infästning och inte bara från pos gravtest. Tycker den här graviditeten bevisar det. Ändå tyckte min nygamla läkare att det inte behövdes. Det är märkligt...

• Callan
    Finessan skrev 2012-01-22 20:00:01 följande:
    Jag är själv ganska så övertygad om att jag behövde mina Trombyl redan vid infästning och inte bara från pos gravtest. Tycker den här graviditeten bevisar det. Ändå tyckte min nygamla läkare att det inte behövdes. Det är märkligt...

Och överläkaren på Akademiska som höll i vår "utredning" där hade ju ett långt samtal om att så länge man inte hittar nåt som tyder på att man behöver cortison så finns det inget som hjälper mot mf... *hrmff* Älvan: härligt att det funkade för dig också! Grattis!
  • fruZ

Igår mynnade ångesten ut i lite surfande över privata tillväxtkontroller i Linköping och när det visade sig att dr Selbing (där snackar vi kompetens!!!) hade tider redan idag kunde vi förstås inte motstå.

Så idag har vi sett en normalstor och välmående bebis med bra flöde i navelsträng och till livmodern. Allt så fint!
    Den har satt sig med rumpan ner och är därmed dubbelvikt (typ suger på tårna) vilket för dr Selbing redan före ultraljudet var den självklara förklaringen till lugnet i magen den sista tiden. Kombinerat med  moderkakan i framvägg förstås...

Känns alldeles underbart! 1200g bebis i min mage!

Hoppas att ni andra haft en dag utan blödningar och med ångesten tyglad!

• Finessan

Härligt fruZ!!! Heja bebis! Inga fler blödningar?

Här har illamåendet satt in. Kräks Jag känner mig verkligen supergravid och det bådar säkert gott inför onsdagens VUL även om jag vet att jag kan vara grundlurad. Totalt supervidrigt med VUL! Undrar vad det blir för besked... Obestämd

Jag går runt med en liten sorgsenhet hela tiden, undrar om vi verkligen gjort rätt. Det gick så snabbt och jag var nog inte redo alls, faktiskt. Får dåligt samvete när jag tänker i de banorna och inbillar mig att lillen inte vill vara kvar bara därför. Rynkar på näsan

Nu har jag även ångest över att jag gick på krogen någon dag innan BIM. Vet att alla säger att det spelar ingen roll så tidigt, men det gör det visst. Hittade en ny forskning som visar på att en fylla 2-3 veckor efter befruktning kan ge kraniala och mentala skador eftersom mycket av det bildandet sker då. Min fylla skedde som sagt någon dag innan 14 dagar efter befruktning så jag hoppas jag är på rätt sida strecket.  Alltid ska det vara något. Dumma, dumma mig som gick på krogen. 

LillaD, jag har fått en tid för inskrivning. Hade tänkt göra moderkaksprov och det görs ganska så tidigt i graviditeten så därför kunde jag inte vänta. Har även en date med läkaren på mvc strax efter. Han är även läkare på spec.mvc, där jag gick förut. Hoppas att han skriver in mig där igen så jag kan få lite kontroller där.

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts