• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • Cia o krabaten
    Lycka77 skrev 2012-01-18 15:56:51 följande:
    *Sitter och blir lite tårögd*

För det är ju så sant, utan Cia, DrB, och alla er andra hade jag nu inte suttit och ammat lilla E  och haft  S som sitter brevid och kollar Barbapappa
    Jag hade inte klarat mig genom IVF:er, mf, graviditeten och Hellp om det inte vore för FL!  
    Solig

Och här sitter min karl och undrar hur jag kan hålla på med FL för det är bara killar från Flashback som sitter och driver med en handfull seriösa tjejer ju
    Alla blir ju bara lurade hela tiden! Eller...  
  • fruZ

Va?! Är NI killar från Flashback?!!!!!!

Nu blir jag riktigt redigt förbannad. *startar en ny tråd om hur ni lurat och svikit mig*

Jag är oxå otroligt glad att jag hittade det här forumet och er. Innohep hade jag kaaanske fått ändå, fast jag vet inte... Och TLC det är ni det. Finns ju INGEN annan som skulle orka med ältandet.

• Cia o krabaten
    fruZ skrev 2012-01-18 19:40:36 följande:

Nu blir jag riktigt redigt förbannad. *startar en ny tråd om hur ni lurat och svikit mig*

Jag är oxå otroligt glad att jag hittade det här forumet och er. Innohep hade jag kaaanske fått ändå, fast jag vet inte... Och TLC det är ni det. Finns ju INGEN annan som skulle orka med ältandet.
    Cool
  • Finessan
    fruZ skrev 2012-01-18 19:40:36 följande:

Cool
  • StoraD

a80:

Finesssan: ja, jag lite symptom nu, det var precis som med lilleE, ingenting de första veckorna, men nu i vecka 8 kickade det konstanta illamåendet in... Jag kan inte vara i köket alls (pga av lukterna), och jag måste äta nästan oavbrutet för att inte kräkas - det var ju det upplägget som gjorde att jag gick upp 35 kilo sist... jag mådde ju såhär fram till v. 20+ då. Men nu försöker jag äta knäckebröd istället för typ McFeast som jag åt i förra vändan. Vi får se hur det blir nu, om jag får behålla graviditeten. Hur mår du själv? Har kontaktat en bm? Jag tänkte vänta med det.

• fruZ

LillaD; har du testat att dricka ett stort glas vatten när illamåendet är som värst? Funkade jättebra för mig förra gången. Den här gången har jag ätit mackor och pasta och glass istället...

• StoraD
    fruZ skrev 2012-01-19 17:51:43 följande:
    LillaD; har du testat att dricka ett stort glas vatten när illamåendet är som värst? Funkade jättebra för mig förra gången. Den här gången har jag ätit mackor och pasta och glass istället...
    Funkar det? Jag ska testa! Jag har ätit en massa mackor också. Idag stannade jag i sängen fram till kl. 15. Mitt sällskap var familjelivs skräp-trådar + en massa bloggar, en ost och ett paket knäckebröd, sen sov jag i omgångar, och vaknade av illamåendet, åt ost och knäckemackor, och sen somnade jag om... Känns fräscht. Jag vet inte varför jag sunkar ner mig såhär! Egentligen är jag helt hälsosam! Men nu är jag lite deppig också, iom oron, blödningarna, studien osv. Jag skyller på det!
  • fruZ

LillaD; förra gången funkade det som sagt för mig. Den här gången har jag inte provat så många gånger, har varit så sötsugen så jag tänkt "Äh, jag tar en rostmacka" direkt... Lite tröst oxå (ja vi är fler som sunkar ner oss och deppar... idag hade jag psykbryt inför min dotter! Trött, förkyld, lite stressad och en stillsam bebis i magen. Då bryter man lätt ihop av en snart treåring).
    Men egentligen vet man ju att man mår bättre av att inte tillåta sig sjunka för djupt (man blir glad av glada aktiviteter, javisst, men hur får man sig dit?)

Nu har iaf jag och N varit på simskolan och där är så himla bra mystid så nu är vi båda glada igen! (men bebis bjuder minsann inte på någon större aktivitet idag Obestämd)

• Finessan

LillaD, tycker sunkigheten låter underbar. Önskar jag också kunde stanna i sängen en hel dag. Funderar faktiskt på en dags semester framöver när jag inte ska göra någonting. V-pappan åker bort i jobbet en hel del framöver så det kommer bli jobbigt. Kan vara värt en semesterdag.

Jag mår ganska så bra. Mår lite tjuvtjockt emellanåt, men är än så länge inte i närheten av hur jag mådde med lilla V. Det är så klart också en källa till oro, att jag inte mår lika illa. Inte heller är jag lika trött. Jag veeeet att alla graviditeter kan se olika ut, men säg det någon som är så pass skadad. Glad

Hur går det med blödningarna lillaD?

Oron, a80? Mer fart på bebisen?

Nu är jag förresten Finessan med två s, inte tre. Passade på att byta nu när det var gratis och ingen hade längre Finessan med två s. Skrattande

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts