• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • Cia o krabaten

LillaD: Men ååååå, och det smyger du med?! 
    Grattis! Hoppas LM svarar snabbt och att liten hänger kvar! 

• Mikes bride

LillaD. Men oj, vad roligt! Verkar vara en smitta som går här Hoppas du får tag i Leif fort nu då. Känner inte till någon i Skåne regionen alls tyvärr.
    Önskar dig allt lycka till nu! 

• Irma

LillaD: Grattis till plus! Känner tyvärr inte till någon i skåne jag heller! Hoppas du får fatt i Leif!

• fruZ

Wow, grattis LillaD!!! Men skäms på dig att du håller oss utanför så här länge, hur ska vi då veta när vi ska hålla tummarna?!
    Förstår att du känner dig tveksam, det är så segt i början när dagarna går så långsamt och blödningar gör det ju olidligt. Hoppas oxå att du äter ASA så länge och att du snart får tag på Innohep. Jag tycker att det borde nästan vilken gyn som helst kunna tänka sig att skriva ut med din historia, särskilt om du säger att du nu inte får tag på Leif. Kan du inte kontakta kliniken där han jobbar och be någon annan skriva ut om han själv är på semester? (om nu alla andra på ditt vanliga KK är dumma nog att neka dig)

Vilken rolig gravidtrend vi har här i tråden, hoppashoppas att alla glider in i gräddfilen så gott det går!

• Lycka77

Grattis Grattis LillaD, så underbart!! Håller tummarna för att du får tag på Innohep snarast!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • StoraD

Tack för grattis alla fina!

Hahaha jag smyger inte! Jag trodde ju inte att det var ngt i och med alla jäkla blödningar och elände! Men men, vi får se hur det artar sig: jag har ff småblödningar och i nuläget så känns det som att allt kan hända. 

Vi har fått tag på LM iaf, och det är ju en studie han har som innebär att det antingen blir innohep el. placebo. Jag antar att det är oetiskt att ta ASA under studien också? Jag får fråga honom om det, jag vill ju inte förstöra deras underlag. Förhoppningsvis kunde vi få tid i slutet av veckan (vi ska ringa och boka i morgon, telefontiden är slut för idag), och då får jag också se om de fortfarande finns ett litet embryo med tickande hjärta. Jag har ju som sagt fått mf efter konstaterad graviditet två ggr, så jag är ff orolig.

Någon gräddfil känns det inte som att det blir för mig, jag tycker att ni andra verkar rätt så avslappnade med era graviditer, och själv känner jag inte riktigt så. Kanske för att det tog så lång tid för mig att bli gravid, kanske är det skillnad om det går på första försöket, jag vet inte? 

Finesssan, hur mår du som är i samma vecka?

Ang. Hb så har jag inte haft högt Hb under mina graviditeter, och då har jag faktiskt också kollat upp det tidigt, eftersom vi pratade om det i en tidigare vända.

kram kram 

• Krusbär

Grattis LillaD! Hoppas att det går vägen! Men dessa blödningar är ett jäkla otyg. Man kan ju bli nog nervös ändå. Visst är det kanske lättare att vara avslappnad om det går på första försöket, men framför allt är det lättare ju längre graviditeten går. Först efter KUB vågade jag hoppas på riktigt. Håller alla tummar för dig.

Ang. HB så är det ju som sagt konstaterat att högt HB gör blodet mer trögflytande, vilket kan öka risken för blodproppar. Så min undran var om kroppen, som en reaktion på graviditet, gör att blodet blir mer trögflytande och därmed ökar HB. Alltså tvärtom, om ni förstår vad jag menar?

• Finessan

Vad skönt att du fick tag på honom! Men usch för studien. Förvånad Skulle nog aldrig våga chansa. Går det att avbryta om du ändrar dig? Det är ju för en fin sak och det är beundransvärt, men jag skulle vara för egoistisk för det.

Åh, jag känner mig inte alls avslappnad. Distanserad kanske. Vet att det kan ta slut imorgon, om det inte redan har gjort det. Är rätt krass. Eller realistisk.

Du ligger ett par veckor för mig tror jag. Jag är bara i v. 6 (5+2). Har vansinnigt ont i brösten, men annars känner jag inget. Har mått lite tjuvtjockt idag dock. Mådde rätt illa med lilla V så varje dag jag inte mår illa tänker jag att det är slut.. Jag är fortfarande inte glad. Har svårt för att vara glad. Är för skadad för det. Rynkar på näsan

Krus, förstår vad du menar, men har ingen aning. Kanske inte är helt otroligt? Att bli gravid är immunologi och vid immunologiska problem reagerar blodet med att koagulera.

• BettanB

Finesssan: Missade.. Jo, allt väl med sonen. Nu är han färdigopererad och allt har gått väl även om det varit galet jobbigt bitvis.

I BettanMansion är sorgen randig.
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts