• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • FruZzz

Jodå, hon nådde och tappen var mjuk och mogen, öppen 2,5 cm. Så nu är jag hinnsvept och har haft rätt mycket mensvärk hela eftermiddagen och ikväll småonda förvärkar med ca 10 min emellan. Så jag börjar nästan hoppas på en 25/4-bebis! Men jag har iofs hoppats varje kväll de senaste veckorna... Så jag hoppas lite reserverat.

Håll tummarna för att jag får en fantastisk dykmetodsförlossning inatt/imorgon! Cool

• Callan
    FruZzz skrev 2012-04-24 21:19:50 följande:
    Jodå, hon nådde och tappen var mjuk och mogen, öppen 2,5 cm. Så nu är jag hinnsvept och har haft rätt mycket mensvärk hela eftermiddagen och ikväll småonda förvärkar med ca 10 min emellan. Så jag börjar nästan hoppas på en 25/4-bebis! Men jag har iofs hoppats varje kväll de senaste veckorna... Så jag hoppas lite reserverat.

Håll tummarna för att jag får en fantastisk dykmetodsförlossning inatt/imorgon! Cool
    Åååååååååååååå vad spännande!
    Håller alla tummar för er. 
  • FruZzz
    Skrikandes

Sammandragningarna fortsätter, men gör inte ont längre, så nu ger jag upp hoppet om att den här ungen ska vilja komma ut. De får nog tvinga ut den om 8 dagar.
  • Krusbär A

FruZ: Ge inte upp hoppet! Det kan ju komma mycket mer plötsligt andra gången. Och det verkar ju minst sagt vara på gång!

Här händer det inte mycket, mer än att jag får en tid för igångsättning 10 maj om bebben vägrar komma ut. 

• FruZzz

Tack för peppen Krusbär! För min del blev det ju rätt plötsligt första gången eftersom vattnet gick utan förvarning på BF-8. Hade hoppats på nåt liknande nu... Men skönt iaf att ha klarat av de första centimetrarna utan särskilt besvärlig smärta (jag blir ju bara glad när det gör ont Skrattande). Och blir det igångsättning (ska på ställningstagande redan på söndag för det var så fullt nästa vecka, men igångsättning förstås inte före torsdag) så kan de ju ta hål på hinnorna, då borde min vältränade livmoder kunna få lite fart tycker jag...

Hoppas att du slipper vänta till den 10 maj och att du kan ha det lite bra tills det händer!

• Krusbär A

FruZ: Sonen föddes i princip på BF efter att slemproppen gått följt av två dygn med värkar, så jag hade väl räknat med något liknande nu... Känner inte mycket förutom mycket sammandragningar/förvärkar som ibland gör lite ont. Men det kan ju som sagt gå snabbare denna gång.

Vad tror du är bäst när man väntar - att ta det så lugnt som möjligt eller att hålla igång? Jag är rädd att jag håller igång för mycket, det är fotfarande så mycket jag vill hinna fixa här hemma.Men inte kan väl det skjuta upp förlossningen? 

• FruZzz

Vet inte vad som är bäst, jag har en teori om att evolutionen borde sett till att vi föder barn när vi är utvilade, lugna och trygga. Men samtidigt har ju bebisens huvuds tryck nedåt betydelse för förlossningsstarten så då borde det ju vara bra att vara uppe och gå.
    För mig är det självreglerande, fogarna ser till att jag inte går så mkt...

Här går slemproppen så sakteliga igår och idag tror jag, jag såg aldrig till någon sån förra gången så jag vet inte riktigt hur den ska vara...

• Krusbär A

Spännande! När min gick förra gången trodde jag först att det var vattnet. Reste mig upp och det blev alldeles varmt och blött i trosan. Men när vi googlade kom vi fram till att det var proppen. Det var som en hal men vattnig och rosa flytning. Dagen efter började värkarna. Så nu är det nära! Kollar in i morgon och ser om du fortfarande är hemma. Lycka till!

• Lycka77

Så spännande FruZzz och KrusbärA!! Håller tummarna för er och önskar er lycka till!!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts