• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • t0va
    Denebola skrev 2010-03-26 15:38:41 följande:
    Hur tänkte jag när jag stavade sköt skjöt? Hmm undrar vad bebisarna får ut av att rulla omkringi sina plastlådor Fast det kanske var föräldrarna som var trötta på att sitta inne på sina rum... Fast borde man vara trött på det när man har en liten nyföding att titta på? Kanske bäst att dela ut broschyrer om soc till dem direkt. Haha, japp, han får minsann ta och vänja sig vid det där =) Fast det är klart att man kanske förväntar sig såna samtal lite senare i graviditeten
    Jadu, jag reagerade inte ens på det... du kanske tyckte det var läge att skjuta mig direkt ;)

Hmm... bebisarna kanske gillar att åka runt och se ut som guldfiskar i små skålar, jag vet inte vad sånna där små saker gillar vi får väl fråga elliz sen.

Jo, han var inte alls beredd, jag sa visserligen att jag skulle ringa mvc men jag trodde det var lungt lixom att vänta tills måndag. Men jag är inte så hispig så det är nog tur att andra kan vara det åt mig och se till att sånt blir kollat direkt.

Jag gick ju i nästan ett år med en halvt avsluten sena i tummen för att jag inte tyckte det var så akut... ortopeden undrade varför jag inte åkt in direkt till akuten. {#lang_emotions_undecided}
  • Denebola
    t0va skrev 2010-03-26 15:45:22 följande:
    Jadu, jag reagerade inte ens på det... du kanske tyckte det var läge att skjuta mig direkt ;) Hmm... bebisarna kanske gillar att åka runt och se ut som guldfiskar i små skålar, jag vet inte vad sånna där små saker gillar vi får väl fråga elliz sen. Jo, han var inte alls beredd, jag sa visserligen att jag skulle ringa mvc men jag trodde det var lungt lixom att vänta tills måndag. Men jag är inte så hispig så det är nog tur att andra kan vara det åt mig och se till att sånt blir kollat direkt. Jag gick ju i nästan ett år med en halvt avsluten sena i tummen för att jag inte tyckte det var så akut... ortopeden undrade varför jag inte åkt in direkt till akuten.
    Antagligen

Haha ja Elliz går säkert själv och rastar sin lilla flodhäst i sin plastbunke bäst hon kan nu Kommer vara expert på det där när hon kommer tillbaka.

Hmm får hoppas att du ändrar syn på det där när kiwin kommer, fast det kan förstås slå över också så att du blir helt jättehispig över ett litet skrubbsår
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • t0va
    Denebola skrev 2010-03-26 15:48:00 följande:
    Antagligen Haha ja Elliz går säkert själv och rastar sin lilla flodhäst i sin plastbunke bäst hon kan nu Kommer vara expert på det där när hon kommer tillbaka. Hmm får hoppas att du ändrar syn på det där när kiwin kommer, fast det kan förstås slå över också så att du blir helt jättehispig över ett litet skrubbsår
    tror du det? vem vet... jag kommer nog göra som med kaninerna, på med tratt och sen lite plåster och antibakteriell kräm så blir allt bra. Fick massa skit av fjortisar när kaninerna rök ihop och den ena blev biten och fick lite sår. Men med kräm, kompress och sen linda över det så läkte det ihop jättefint. Vetrinären blev glad när jag ringde och frågade om det var ok att göra så, hon var lite trött på folk som inte kunde behandla småsår själva.

Fast risken finns nog att det slår över totalt och jag kommer handla massa madrasser och kantskydd och klä in hela lägenheten i madrass och unge i en plastboll. :)
  • frukarlssonn

Tova: skönt att allt va som det ska
    Jag har vart på hälsosamtal hos bm idag. Är i v8 och mår ju för sjutton illa {#lang_emotions_throwup} Fats inte så jag vill spy men jag har ngt som hänger över mig hela tiden. Mådde inte alls såhär med dottern.

♥ Olivia 090610 ♥
  • t0va
    Marinero skrev 2010-03-26 16:46:02 följande:
    Tova: skönt att allt va som det ska Jag har vart på hälsosamtal hos bm idag. Är i v8 och mår ju för sjutton illa Fats inte så jag vill spy men jag har ngt som hänger över mig hela tiden. Mådde inte alls såhär med dottern.
    urk, så kände jag med i början när den extrema hungern gått över. Kräktes bara några få gånger men mådde allmänt illa och skit. Postafen och sen en annan tablett hjälpte... minns inte vad den heter. Men postafen tog jag till natten så jag kunde få sova lite bättre. Var så jobbigt att sova när man bara mådde tjockt lixom.

Hoppas det släpper för dig fort nu då.
  • frukarlssonn
    t0va skrev 2010-03-26 16:56:59 följande:
    urk, så kände jag med i början när den extrema hungern gått över. Kräktes bara några få gånger men mådde allmänt illa och skit. Postafen och sen en annan tablett hjälpte... minns inte vad den heter. Men postafen tog jag till natten så jag kunde få sova lite bättre. Var så jobbigt att sova när man bara mådde tjockt lixom. Hoppas det släpper för dig fort nu då.
    Ja som tur är så mår jag inte så illa så jag känner för att spy. Men det känns som den står bakom hörnet om man säger så, lurar på en. Går lite fram och tillbaka. Har vart värst idag faktiskt, annars har jag hittills mått väldigt bra. Men nu är jag generellt lite tröttare än n'r jag väntade dottern och ju tröttare desto lättare för att bli offer för illamåendet. Blää.

Ja usch inte kul att må illa! Förstår faktiskt inte de som säger att de vill må illa för att käna sig gravida! Finns ju många andra symptom man hellre dras med än just illamående!!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Fru U

Jag är här, men totalt urlakad.

Var på första mötet på familjerättsbyrån idag (vi söker medgivande för adoption) och jag har varit så uppstressad över det men nu är det över.

Nu stressar jag istället om levnadsbeskrivningen jag måste skriva (på typ två veckor)

Svaren bor i hjärtat
  • frukarlssonn
    Fru U skrev 2010-03-26 21:02:36 följande:
    Jag är här, men totalt urlakad. Var på första mötet på familjerättsbyrån idag (vi söker medgivande för adoption) och jag har varit så uppstressad över det men nu är det över. Nu stressar jag istället om levnadsbeskrivningen jag måste skriva (på typ två veckor)
    Är det långa väntetider för adoption?
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Fru U
    Marinero skrev 2010-03-26 21:16:37 följande:
    Är det långa väntetider för adoption?
    Ja. Generellt sett kan man säga att minst tre års väntetid. Vi har köat i de organisationer vi betalt till i drygt två år och räknar därmed (om socialen godkänner oss) med att kanske få barn om 2 år.
    Svaren bor i hjärtat
  • frukarlssonn
    Fru U skrev 2010-03-26 21:22:37 följande:
    Ja. Generellt sett kan man säga att minst tre års väntetid. Vi har köat i de organisationer vi betalt till i drygt två år och räknar därmed (om socialen godkänner oss) med att kanske få barn om 2 år.
    Ja ok. Det är en lång process att daoptera har jag förstått, men värt det i slutändan Är det ngt speciellt land ni köar för eller blir det varsom helst?
    ♥ Olivia 090610 ♥
Svar på tråden För oss pladdriga.