• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • Denebola
    Marinero skrev 2010-03-28 11:54:44 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-252/m51617569.html Måste va lika korkat som att: "jag fick sperma på mig, är jag gravid?"
    Tråden är borttagen... Vad för spännande handlade den om?
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • t0va

Den var om en tjej som hällt vin över sig och undrade om alkoholen kunde tas upp genom huden och skada bebis... som vanligt när det är sådana trådar så tyckte endel att det var en ovanligt korkad fråga... villket jag håller med om medans några andra "förstod" och stöttade den stackaren som verkar ha levt i en bubbla och sovit på biologilektionerna. ;)

• Denebola
    t0va skrev 2010-03-28 16:34:59 följande:
    Den var om en tjej som hällt vin över sig och undrade om alkoholen kunde tas upp genom huden och skada bebis... som vanligt när det är sådana trådar så tyckte endel att det var en ovanligt korkad fråga... villket jag håller med om medans några andra "förstod" och stöttade den stackaren som verkar ha levt i en bubbla och sovit på biologilektionerna. ;)
    Ahaha hoho hihi hahaha *skrattar som hyenan Ed/Flin i lejonkungen*
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • t0va
    Denebola skrev 2010-03-28 16:40:34 följande:
    Ahaha hoho hihi hahaha *skrattar som hyenan Ed/Flin i lejonkungen*
    lol :D Lite så faktiskt...
  • bluebird
    Marinero skrev 2010-03-28 11:54:44 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-252/m51617569.html Måste va lika korkat som att: "jag fick sperma på mig, är jag gravid?"
    Men det trodde jag var orsaken till att jag blev på smällen.{#lang_emotions_undecided} Jag är ju oskuld{#lang_emotions_innocent} ju, eller nåt.{#lang_emotions_djavulsk}
  • frukarlssonn
    bluebird skrev 2010-03-28 18:05:25 följande:
    Men det trodde jag var orsaken till att jag blev på smällen. Jag är ju oskuld ju, eller nåt.
    Okej, ja men det går säkert. Du använde säkert sambons tvål eller nåt

Det va ju en tjej som blev gravid genom att bada i en pool utomlands enligt hennes mamma. För dottern hade ju inte haft sex! Nej de va sperma i poolen enligt mamman som stämde hotellet! Guuud va alla inblandade måste garvat halvt ihjäl sig åt en sådan naiv morsa
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • t0va

Så nu är jag klar med mitt svar till tingsrätten, blev 8 egna sidor om varför vi behöver hjälp och att komunen är idioter... och sen ett 97sidigt dokument som bekräftar vår bild av den ickehjälp och våra svårigheter. Blir en fin liten bunte papper :D

Nu ska jag somna gott... det här tog mig bara drygt 8 timmar idag att göra det sista klart.

Ska bli intressant om vi får något svar, fast nu kanske komunen och även tingsrätten inser att vi inte tänker ge oss så jävla enkelt. Imorgon är det RUL...

• NoMatter
    t0va skrev 2010-03-28 22:47:36 följande:
    Så nu är jag klar med mitt svar till tingsrätten, blev 8 egna sidor om varför vi behöver hjälp och att komunen är idioter... och sen ett 97sidigt dokument som bekräftar vår bild av den ickehjälp och våra svårigheter. Blir en fin liten bunte papper :D Nu ska jag somna gott... det här tog mig bara drygt 8 timmar idag att göra det sista klart. Ska bli intressant om vi får något svar, fast nu kanske komunen och även tingsrätten inser att vi inte tänker ge oss så jävla enkelt. Imorgon är det RUL...
    Har du "tur" får du ett liknande svar som jag fick när jag öveklagade till kommunen om sonens kontaktperson. Familjen ville bli kontaktfamilj men det gick inte kommunen med på, då skrev jag ett ilsket brev dit. Till svar fick jag: att jag var duktig på att uttrycka mig men deras beslut stod fast.
    Det största modet är tålamodet!
  • t0va
    NoMatter skrev 2010-03-28 23:41:20 följande:
    Har du "tur" får du ett liknande svar som jag fick när jag öveklagade till kommunen om sonens kontaktperson. Familjen ville bli kontaktfamilj men det gick inte kommunen med på, då skrev jag ett ilsket brev dit. Till svar fick jag: att jag var duktig på att uttrycka mig men deras beslut stod fast.
    ha, ha... det är precis orsaken till att vi inte får en godman eller har fått boendestöd eller något sånt. "du kan uttrycka dig så bra" ja tro f-n det eftersom skriven text är mitt "modersmål" talat språk hatar jag, jag är inte stum men ibland så funderar jag på om det inte vore lättare om jag helt enkelt blev det. Fast de skulle ändå aldrig fatta.  Jag älskade teckenspråk i skolan för talat språk tycker jag är så krångligt men visuellt språk är något som jag kan behärska, dvs. skrivet och teckenspråk. Speciellt när det gäller jobbigare situationer, tror det har att göra med att jag tänker mer visuellt och då minns vad som sagts.

Nu när jag ska minnas tider tex, eller vägnummer så tecknar jag det. för då ser jag vad det är, och sen säger nummret högt. Funkar skitbra :D
    Man får inte vara dum för då man kan man bli komuntant.

Och dommaren sa nu "ni verkar vara så smarta och duktiga och kan redogöra för svårigheterna osv". Nähä, något borde vi väl lärt oss efter 3år av exakt samma frågor om och om igen. Tom ett litet barn kan ju svara på tydliga och avgränsade frågor, men om man frågar något större så kan det svamla iväg eller fortsätta svara fåordigt.

Jag skrev att det svaret tagit oss 1 vecka att göra och vi ligger efter med annat, en halvsanning men ändå.

Ghaaa! men det är flera som sagt att jag borde ut och föreläsa för komunkärringar och sånt om adhd/aspergers osv. Börjar kännas som om det inte är dax för det... hoppas i alla fall att de som läser vårat svar nu får lite mer insikt i vad det innebär och vill de läsa vidare så har de ju ett 91 sidigt dokument :D

Jag skrev jättepedagogiskt och nästa idiot som inte fattar då blir det nog med lätt svenska och pictogrambilder.
  • Fru U

NPF är svårt för de flesta att förstå. Det är inte så länge man pratat om det och med tanke på att föräldrar till barn med NPF ofta inte ens kan stava till diagnosen så förvånar det inte mig att kommunen fattar nadda (ingen ursäkt, bara förklaring)

Själv sitter jag o våndas över att behöva skriva en novell om min uppväxt, mina föräldrar, alla andra viktiga personer i mitt liv när jag växte upp mm mm.

Förstå mig rätt: att skriva en roman om det är inget problem och det är det som är problemet

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden För oss pladdriga.