• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • Fru U

sitter o funderar på att skriva en debattartikell och i så fall vad som skulle stå i den

Något trött på mina värktabletter just nu, de gör mig trött i huvudet

Svaren bor i hjärtat
  • CuteElliz
    Fru U skrev 2010-03-30 22:12:14 följande:
    sitter o funderar på att skriva en debattartikell och i så fall vad som skulle stå i den Något trött på mina värktabletter just nu, de gör mig trött i huvudet
    usch då... jobbigt... skriv en om diskriminering...
  • t0va
    Fru U skrev 2010-03-30 22:12:14 följande:
    sitter o funderar på att skriva en debattartikell och i så fall vad som skulle stå i den Något trött på mina värktabletter just nu, de gör mig trött i huvudet
    På dem bara.

Är tidigt uppe idag, lite väl tidigt. Men jag har knappt fått sova inatt, sura uppstötningar som inte ville ge med sig trots gavicon. När jag väl somnade runt 4 så började sambons klocka ringa 5... mår illa nu igen så det var lika bra att gå upp och försöka få i sig frukost. Jag längtar så tills vi flyttar och hanen eller jag kan lägga oss i ett annat rum och sova. Han snarkade så grymt hela natten. Funderade ett tag på att ta min extramadrass och lägga mig brevid kaninburen.

En helt annan sak, firar ni påsk på något särskillt sätt eller är det bara lite "ledighet"?
    Vi har knappt några traditioner alls med sånt, jul har vi firat hos mina släktingar de senaste 2 åren så då har det varit hela kalaset. Men påsk, midsommar och sånt gör vi inget speciellt på. Kanske är så när man är ungt par utan barn...

Jag hittade 2 mjukisdjurskycklingar, eller den ena är nog en anka, i en låda i källaren så dem får sitta på tvn. Det är vårat påskpynt {#lang_emotions_laughing}
  • Denebola
    t0va skrev 2010-03-31 06:52:11 följande:
    På dem bara. Är tidigt uppe idag, lite väl tidigt. Men jag har knappt fått sova inatt, sura uppstötningar som inte ville ge med sig trots gavicon. När jag väl somnade runt 4 så började sambons klocka ringa 5... mår illa nu igen så det var lika bra att gå upp och försöka få i sig frukost. Jag längtar så tills vi flyttar och hanen eller jag kan lägga oss i ett annat rum och sova. Han snarkade så grymt hela natten. Funderade ett tag på att ta min extramadrass och lägga mig brevid kaninburen. En helt annan sak, firar ni påsk på något särskillt sätt eller är det bara lite "ledighet"? Vi har knappt några traditioner alls med sånt, jul har vi firat hos mina släktingar de senaste 2 åren så då har det varit hela kalaset. Men påsk, midsommar och sånt gör vi inget speciellt på. Kanske är så när man är ungt par utan barn... Jag hittade 2 mjukisdjurskycklingar, eller den ena är nog en anka, i en låda i källaren så dem får sitta på tvn. Det är vårat påskpynt
    Jag hade traditioner tills jag flyttade hemifrån :P Min familj brukar/-de alltid fira nyår och påsk med två andra familjer. Men nu blir det lite som det blir. Har nog stannat i Lule de flesta gångerna, i år är jag hos min pojkvän, så vi ska till hans föräldrar på påsk.

Det enda påskpyntet här är nog ett påskägg med godis i, haha :P
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Fru U

När vi får barn lär vi nog fira påsk igen (och även gå i kyrkan) men nu är det som vilken annan helg som helst.

I princip så firar vi bara jul. Midsommar firar vi inte direkt heller (kan inte kalla det fira när det bara är vi två)

Svaren bor i hjärtat
  • t0va
    Fru U skrev 2010-03-31 13:04:19 följande:
    När vi får barn lär vi nog fira påsk igen (och även gå i kyrkan) men nu är det som vilken annan helg som helst. I princip så firar vi bara jul. Midsommar firar vi inte direkt heller (kan inte kalla det fira när det bara är vi två)
    mmm... det är nog så. Jag försökte lära kaninerna att leta efter påskägg förra året men det gick inte så bra.

Fast det är ganska skönt ändå, en jul firade vi själva och så lungt och mysigt det blev. Sen att sambon bestämde sig för att det var intressant att få ett epilepsianfall vid 12 så han däckade efteråt det kanske också kan kallas tradition. Så jag åkte och handlade lite mer godis och väckte honom lagom tills Kalle då vi började med efterrätt. Det var inte helt fel {#lang_emotions_laughing}

Vaknade precis igen, tog mig en 3 timmars middagslur. Sjukgymnasten behövde inte trycka mycket innan hon konstaterade att det är foglossning jag har och inte "bara" min sjukdom. Fast hon fick leka lyftkran för jag kom inte runt på sidan efter att ha legat på rygg... tur att man vet att det är fler som har så käns ju inte direkt jättesmidigt.
  • CuteElliz

nej... den firas sällan här heller... fast förra året drog vi ner till Elmia en dag... =p  o så fyllde jag år en av dagarna då också... men i övrigt firade vi inget... =p

• Denebola
    t0va skrev 2010-03-31 14:25:42 följande:
    mmm... det är nog så. Jag försökte lära kaninerna att leta efter påskägg förra året men det gick inte så bra. Fast det är ganska skönt ändå, en jul firade vi själva och så lungt och mysigt det blev. Sen att sambon bestämde sig för att det var intressant att få ett epilepsianfall vid 12 så han däckade efteråt det kanske också kan kallas tradition. Så jag åkte och handlade lite mer godis och väckte honom lagom tills Kalle då vi började med efterrätt. Det var inte helt fel Vaknade precis igen, tog mig en 3 timmars middagslur. Sjukgymnasten behövde inte trycka mycket innan hon konstaterade att det är foglossning jag har och inte "bara" min sjukdom. Fast hon fick leka lyftkran för jag kom inte runt på sidan efter att ha legat på rygg... tur att man vet att det är fler som har så käns ju inte direkt jättesmidigt.
    Du har ju ett gyllene tillfälle att klä ut pälsbollarna till påskharar

Jobbigt med foglossning dock...
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • t0va
    Denebola skrev 2010-03-31 14:36:48 följande:
    Du har ju ett gyllene tillfälle att klä ut pälsbollarna till påskharar Jobbigt med foglossning dock...
    jo, men om de ska gömma godiset så kommer det inte finnas något kvar när vi ska leta. {#lang_emotions_cry}
Svar på tråden För oss pladdriga.