För oss pladdriga.
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()
NoMatter: detsamma och kul påsk på er andra också
(i brist på påsksmilys så blev det ett påskspöke)
Fast jag har läst om de som fick hem papperna, men det borde inte vara rätt att göra så.
Huvudsaken är att man skriver under papperna så fort det går och inte väntar tills bebisen är född.
Själv ska jag ägna mig åt lite shoppingterapi. Ska handla scrapbookingsaker åt mig (har ju inga barn å handla påskägg till och det lär vi aldrig bli några heller, jupp jag är extra negativ just nu, men det går över)
antar att det är för att det ska bli smidigare o många tar nog den chansen för att slippa ta det så snart efter förlossningen...
De har inte stöd i lagen att vägra er att göra det innan.
Jag vet inte om ni andra i tråden har tv8 men det sänds ett intressant program en gång i veckan av Michael Alonzo (lex alonzo) och första programmet handlade just om pappor o barn och vad som händer om mamman dör.
Han jobbar väldigt mycket för barns rätt till sina pappor (han fick barn med en kvinna som gjorde allt för att förhindra umgänget, till och med att flytta utomlands)
Jag såg någon trailer om lex alonzo för ett tag sedan. Man blir ju så utsatt när man inte vet vad som gäller, jag läste igår igenom någon rapport om hur sånthär ska gå till och det stod att föräldrarna får räkna med integritetskränkande frågor för att man ska se till barnets bästa. Verkar som om endel komuner tar det som att man får fråga precis vad man vill.
Känns bara så patetiskt att vi måste dit och sitta och förklara när vi bägge är överrens, ok om man inte är överrens eller osäker. Men jag är 100% säker på att sambon är pappan, om jag nu inte ska ha blivit våldtagen av någon och inte minnas det... men den risken antar jag är förvinnande liten att man inte kan tänka så. för det finns ju aldrig något som är 100% säkert.
Nu får ni sluta pladdra så jag får lite fart i baken och ger mig ut och handlar. ;)