• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • t0va
    Fru U skrev 2010-04-01 12:31:11 följande:
    Jag skulle aldrig sova bra i en säng som är mindre än 120cm , jag använder varenda cm trots att jag inte behöver det Den dagen vi får barn (om vi nu får barn, känns hopplöst) så ska vi ha en jättesäng typ 120cm+90cm+60cm). Hela sovrummet lär vara säng *s* Skriver inte mycket5 just nu, är ganska nedstämd pga det här med barn
    Fattar det... förstår inte varför det ska vara så fördjävligt svårt att få handläggare och sånt att inse verkligheten.

Jag vill ha en 120säng själv... sambon kan ha kvar 80sängen.
  • CuteElliz

t0va: jag garvar så det är ett rent under att inte lillskruttan vaknar när jag läser ditt inlägg om vattensäng...

fru u: förstår att det är jobbigt... finns i inboxen om du vill prata av dej... {#lang_emotions_wink}

• Fru U

Jag är 35år gammal (nej, det är jag inte men jag blir så det är terapi att säga att jag är det ) och de senaste tjugo åren har jag fått kämpa emot samhället och jag är jäkligt trött på det.

Varför kan folk inte bara göra det de ska? Varför kan de inte bara följa de lagar de är satta följa (tjänstemän/kvinnor)? Varför ska jag behöva lära mig alla lagar, förordningar och dylikt för att kunna förklara för dem hur de ska göra sitt jobb?

Och framför allt: varför ser folk bara min sjukdom?!

Ja, jag är sjuk. Nej, jag kan inte jobba heltid/halvtid. Men jag ÄR INTE min sjukdom, jag HAR en sjukdom

Svaren bor i hjärtat
  • t0va
    Fru U skrev 2010-04-01 12:47:31 följande:
    Jag är 35år gammal (nej, det är jag inte men jag blir så det är terapi att säga att jag är det ) och de senaste tjugo åren har jag fått kämpa emot samhället och jag är jäkligt trött på det. Varför kan folk inte bara göra det de ska? Varför kan de inte bara följa de lagar de är satta följa (tjänstemän/kvinnor)? Varför ska jag behöva lära mig alla lagar, förordningar och dylikt för att kunna förklara för dem hur de ska göra sitt jobb? Och framför allt: varför ser folk bara min sjukdom?! Ja, jag är sjuk. Nej, jag kan inte jobba heltid/halvtid. Men jag ÄR INTE min sjukdom, jag HAR en sjukdom
    word... jag är bara 29, eller nej jag är 4år men vi säger 29 för det står på mitt körkort. Något blev fel när de tryckte det.

Kan bara hålla med, man är inte sin sjukdom. Jag bävar inför mötet med komunen inför att skriva på faderskapsintyget. Har hört att det ibland ställs massa korkade frågor för jag vägrar sitta och redogöra för varför jag inte kan gå, om jag kan bli en bra förälder osv. Då går vi därifrån. Men så de där håller på så vågar jag inte tro på att det kan bli ett vettigt besök...

Fattar inte hur de där kan sova gott om natten...
  • Fru U

Faderskapsintyget ska ni skriva under innan kiwi är född väl?

I många kommuner skickar de bara hem papper, de anser att det är formalia (förlegad formalia). En del kommuner frågar bara: är han pappa? och så är det hela över. Och sen har vi idiotkommunerna som anser det nödvändigt att snoka.

MEn om de börjar snoka så säg bara: vi var ihop då, inte med andra, han är pappan, hit med papperna (skriv under o gå). Mer behöver ni faktiskt inte säga

Svaren bor i hjärtat
  • NoMatter

Kikar in och önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK!!

http://www.familjeliv.se/hem/nomatter/gallery/phpqkeile.png

Och glöm inte att torka av kvasten ordentligt ikväll så att den inte är för tung för att lyfta.

Det största modet är tålamodet!
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-04-01 13:05:26 följande:
    word... jag är bara 29, eller nej jag är 4år men vi säger 29 för det står på mitt körkort. Något blev fel när de tryckte det. Kan bara hålla med, man är inte sin sjukdom. Jag bävar inför mötet med komunen inför att skriva på faderskapsintyget. Har hört att det ibland ställs massa korkade frågor för jag vägrar sitta och redogöra för varför jag inte kan gå, om jag kan bli en bra förälder osv. Då går vi därifrån. Men så de där håller på så vågar jag inte tro på att det kan bli ett vettigt besök... Fattar inte hur de där kan sova gott om natten...
    kan bara säga hur det var för oss: vi kom dit o hon frågade efter våra legitimationer. Frågade sedan om vi bodde tillsammans o om vi gjort det när jag blev gravid också. eftersom vi svarade jakande på det så tog hon fram sina papper o förklarade vad vi skrev på och vart vi skulle skriva under... sista pappret var tvunget att bevittnas o hon bad två kollegor komma in o bevittna...
  • t0va
    Fru U skrev 2010-04-01 13:10:40 följande:
    Faderskapsintyget ska ni skriva under innan kiwi är född väl? I många kommuner skickar de bara hem papper, de anser att det är formalia (förlegad formalia). En del kommuner frågar bara: är han pappa? och så är det hela över. Och sen har vi idiotkommunerna som anser det nödvändigt att snoka. MEn om de börjar snoka så säg bara: vi var ihop då, inte med andra, han är pappan, hit med papperna (skriv under o gå). Mer behöver ni faktiskt inte säga
    Japp, jag mailade komunen och skrev ganska hårt att vi ska ha det gjort innan. Här skulle man boka möte och komma på besök sa de. Fast det får bli om 3 veckor för sambon har så mycket nu med praktiken, eller jobb eller vad det nu är han egentligen gör. Var något projekt de skulle ha 2 månader på sig men nu visade sig vara 2 veckor. Så jag lär inte se mycket av honom de närmaste dagarna, igår jobbae han 12 timmar...

Precis, jag vet när bebis ska komma ut, om man räknar på befrukningsdag så står det den 1 dec, jag vet att den blev till den 2 dec och vi var bägge hemma då. Något mer svarar vi inte på.

Jag blev överlistad av kaninen :( Tycke hon skulle gå ut på balkongen så jag gav henne en bananbit och lockade ut henne. Då tar hon bananen i munnen och skuttar glatt mellan mina fötter in i köket och börjar äta.
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-01 13:21:24 följande:
    kan bara säga hur det var för oss: vi kom dit o hon frågade efter våra legitimationer. Frågade sedan om vi bodde tillsammans o om vi gjort det när jag blev gravid också. eftersom vi svarade jakande på det så tog hon fram sina papper o förklarade vad vi skrev på och vart vi skulle skriva under... sista pappret var tvunget att bevittnas o hon bad två kollegor komma in o bevittna...
    Får hoppas att det blir så, men min komun är ju inte kända för att vara smidiga och göra som man ska... men vi kanske får en vettig handläggare, för det finns ett par sådana också har jag märkt nu :)
Svar på tråden För oss pladdriga.