• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • Fru U

I väg med dig o handla. Hur ska det annars gå för stackars kiwi

Hur går det med flytten? Packandet? O kommunen i övrigt?

Svaren bor i hjärtat
  • t0va
    Fru U skrev 2010-04-01 14:41:16 följande:
    I väg med dig o handla. Hur ska det annars gå för stackars kiwi Hur går det med flytten? Packandet? O kommunen i övrigt?
    ja, jag ska bara lite först... men nu har jag hittat alla kort som måste med så mankan lösa ut varorna ;)

Ja flytten går väl eller något. Väntar på besked när vi kan börja flytta över saker men hon visste inte än. I helgen ska vi packa ner så mycket som vi hinner av sånt man inte behöver ha framme och köra det som ska kastas till återvinningen. Jag hoppas att vi får klart enhel del så jag inte behöver ta massa själv, får inte det för sjukgymnasten, men det är inte helt lätt att hinna för sambon när han är borta 12 timmar/dag.

Komunen har vi inte hört ett ljud ifrån, tingsrätten ska väl läsa vårat svar på 8 sidor och så... sen ska väl komunen yttra sig om det så vi kan yttra oss tills någon ger upp. Men jag tycker att det jag skrev krossade komunens argument ganska bra. Blir möte med boendestöd den 7:e får se vad de säger då. Hoppas att man kan dra igång något fort så vi slipper hemtjänst, blir galen på dem.

Jag vill få klart flytten NU!!! bara att få över allt skulle vara så skönt även om det är ett kaos sen att försöka få in alla prylar på rätt ställe... men det börjar tära endel på att inte få sova bra. Nu står det kartonger i vardagsrummet så vi får precis plats med madrassen om jag inte kan sova i sovrummet för hanen snarkar. Blir ju extra känsligt när jag har så ont också. Känner mig så dum när han sover på soffan för jag inte fixar att ligga i samma säng som han. Så skönt sen och slippa se alla kartonger, de börjar skymma fönstret enhel del...

Sa jag att jag vill flytta NU!

Gissar att mina hormoner börjar fladdra igen... känner mig helt galen, akta er tanter med kundvagnar för nu ska jag ut och handla... om jag ens hittar parkering och inte ber världen dra åt h-vete redan där...

" target="_blank">

• Fru U

Jodå, jag är här. Letar inombords efter styrkan jag vet jag har och som jag använt mig av så många gånger förr men det tar ett tag att hitta den...

Som jag sa till min man idag, jag har aldrig tänkt o trott att jag skulle bli en gammal mamma (i bästa fall blir jag det och i värsta fall blir jag aldrig mamma, vi har försökt sen jag var 25år)

Hur går det själv elliz med lillelliz? Börjar ni få in lite rutiner?

Svaren bor i hjärtat
  • CuteElliz
    Fru U skrev 2010-04-01 22:51:58 följande:
    Jodå, jag är här. Letar inombords efter styrkan jag vet jag har och som jag använt mig av så många gånger förr men det tar ett tag att hitta den... Som jag sa till min man idag, jag har aldrig tänkt o trott att jag skulle bli en gammal mamma (i bästa fall blir jag det och i värsta fall blir jag aldrig mamma, vi har försökt sen jag var 25år) Hur går det själv elliz med lillelliz? Börjar ni få in lite rutiner?
    rutiner verkar lillan tycka är överskattat... men jag kämpar för att få lite rutin på tillvaron...

jobbigt med styrkan...

fick sms av ena syrran idag... den som jag helst inte vill ha kontakt med... hon undrade om hon o hennes kille sen 3 månader tillbaka kunde komma hit nästa lördag o hälsa på... efter lite funderande så kom jag fram till att jag ska messa igen nästa vecka o säga hon får komma själv... känns inte bra att hon tar med sig ngn jag aldrig träffat förut... bara ingen idé jag säger ngt nu, för hon kan vara lite trög ibland... så risken är stor att hon bara undrar vad jag tror ska hända eller ngt sånt... men för mej handlar det ju om att jag inte vill ha hit ngn jag aldrig träffat förut o vill definitivt inte låta den människan träffa mitt barn... {#lang_emotions_undecided}  är jag känslig eller är det ngn mer som resonerar likadant...??
  • Denebola
    CuteElliz skrev 2010-04-02 00:36:10 följande:
    rutiner verkar lillan tycka är överskattat... men jag kämpar för att få lite rutin på tillvaron... jobbigt med styrkan... fick sms av ena syrran idag... den som jag helst inte vill ha kontakt med... hon undrade om hon o hennes kille sen 3 månader tillbaka kunde komma hit nästa lördag o hälsa på... efter lite funderande så kom jag fram till att jag ska messa igen nästa vecka o säga hon får komma själv... känns inte bra att hon tar med sig ngn jag aldrig träffat förut... bara ingen idé jag säger ngt nu, för hon kan vara lite trög ibland... så risken är stor att hon bara undrar vad jag tror ska hända eller ngt sånt... men för mej handlar det ju om att jag inte vill ha hit ngn jag aldrig träffat förut o vill definitivt inte låta den människan träffa mitt barn...   är jag känslig eller är det ngn mer som resonerar likadant...??
    Jag skulle säga att det är helt upp till dig (och din sambo, om han kommer vara hemma). Om inte annat kan du ju skylla på att du känner dig obekväm med att amma inför en främling.
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Denebola

Tänkte bara önska alla en glad påsk, jag ska strax fara med killen till hans föräldrar. Och så har jag visst lovat att jag ska gå på hockey med honom, hur tänkte jag där? :P

Så, en stor påskkram till alla och en extra kram till Fru U {#lang_emotions_flower}

Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-01 22:47:27 följande:
    hur gick det t0va med handlandet...?? fru u hur är det med dej...??
    grr... jag fick fixat typ hälften sen tröttnade jag på alla idioter och åkte hem och la mig i soffan istället. Fast när sambon blev klar på jobbet vid 19-tiden så åkte vi och fixade resten, då hade alla tanter och farbröder gått hem för det var rätt lungt och skönt.

Fru U: du får en extra påskkram av mig, men du hittar styrkan där inne snart igen även om ja det känns skit. Idiotvärld...

Funderar på att bli politiker, men vem vill ha med mig i sitt parti?
  • CuteElliz
    Denebola skrev 2010-04-02 08:51:17 följande:
    Jag skulle säga att det är helt upp till dig (och din sambo, om han kommer vara hemma). Om inte annat kan du ju skylla på att du känner dig obekväm med att amma inför en främling.
     mjo... problemet är väl bara att jag nu bara ammar på natten... verkar inte som att det är ngn mjölk i brösten på dagen... ska dock försöka få igång det genom att pumpa lite... men annars säger jag bara som det är: det känns inte bra att släppa in ngn jag aldrig träffat o dessutom låta honom träffa mitt barn... sen får hon acceptera det helt enkelt...
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-02 11:57:49 följande:
     mjo... problemet är väl bara att jag nu bara ammar på natten... verkar inte som att det är ngn mjölk i brösten på dagen... ska dock försöka få igång det genom att pumpa lite... men annars säger jag bara som det är: det känns inte bra att släppa in ngn jag aldrig träffat o dessutom låta honom träffa mitt barn... sen får hon acceptera det helt enkelt...
    håller med dig, det är helt upp till dig och din familj att bestämma. Han får väl vänta i bilen eller ta en promenad om han nu måste följa med hela vägen. När man har bebis så får folk faktiskt rätta sig lite efter det.
Svar på tråden För oss pladdriga.