• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • t0va

ojsan... nu råkade jag visst köpa en sak på blocket igen... vi som inte har massa pengar över denhär månaden. Men vi har kollat på den hyllkombinationen länge och den kostar typ 1000kr istälelt för 350kr som vi får den för nu. Måste ändå fixa någon kombination för att kunna sopsortera på ett vettigt sätt. Speciellt nu i nya köket för där är det inget skafferi utan 2 helstora kyl/frys, så all yta som går att ta till annat är bra.

För nu ska vi organisera hemma och få ordning på saker och ting.

• Fru U

Smärtrehab kan ta o stoppa upp sig själv någonstans. Deras sammanfattning innebär i princip att det låter som att jag är lat och inte vill ha hjälp.

Varför?

För att jag inte vill gå deras kbt-kurs i att hantera smärta. Ergo, enligt deras sätt att tänka, så vill jag inte bli bättre och då får jag skylla mig själv.

Jag har redan fått den hjälpen så varför skulle jag gå en kurs i det på 5 veckor. Totalt onödigt både när man ser till att det är ett slöseri med min tid men även rent samhällsekonomiskt

Svaren bor i hjärtat
  • t0va

GHAAA!!! men FruU villka idioter de är... ja varöfr ska du gå den kursen igen= finns säkert andra som kan behöva det bättre. Men valfrihet i vården existerar inte, "du får välja villken vård du vill ha så länge du väljer det vi bestämt"

För mig blev det totaltstopp med all hjälp när jag tackade nej till 1års intensivträning... om jag bara blev dålig av utrendingen hur dålig skulle jag inte bli av träning? När ska de inse att vi faktiskt har ganska bra koll på våra behov.

Ja hoppas det löser sig tillslut för dig.

• t0va

jösses, kollar på supernanny, villken kass farsa de har. Ett barn som ber om att få tillbringa mer tid med sin pappa och hans kommentar "men jag är upptagen på helgerna" Fy...

Bara att hoppas att det blir bättring, pappan ger upp allt och ger barnen dricka på kvällen för han tror det får de att sluta skrika när de ska sova... Så tragiskt när man ger upp så helt och inte vill umgås alls med barnen, man kan tröttna och tycka det är jobbigt men sitta och säga att man är upptagen...

• Fru U

Jag är mest irriterad över att de dömer (ut) mig, bara så där. Jag är van vid mitt liv, jag lever ett bra liv men det finns småsaker som kan göra det bättre.

Men det ska förbaske mig inte vara upp till mig att berätta för dem hur de kan hjälpa mig. De ska vara experterna ju.

Sen stod det direkta felaktigheter också. Bland annat att jag är 3 år äldre än jag är! Jag menar hur noga har man då läst journalerna?!

Svaren bor i hjärtat
  • t0va

lol, sånt är ju underbart. Jag tror inte de läser utan de bara tittar och skriver saker sen utan att reflektera över vad som skrivs.

Jo det kan inte vara samhällsekonomiskt att döma ut människor så, vem vet det kanske räcker med små insatser för att du ska må bättre osv. Vet ju själv hur det kan vara.

Tycker det räcker med hjälpmedelssituationen för min adhd, jag behöver något som kan hjälpa mig att strukturera upp min vardag, kalender, påminnelse, alarm osv. Fick en specialanpassad handdator gjord för utvecklingsstörda, den kostar landstinget 18 000kr, helt värdelös för mig för den var för simpel. Men något annat kunde jag inte få. Så istället hade jag turen att få köpa en ipod touch av en vän för drygt 1500kr, ligger runt 2000kr för den simplaste modellen ny, men nej då ska man lägga ut 18000kr istället på något som inte fungerar.

Helt sjukt system.

• CuteElliz

jag har kommit på ngt jag vill ha tag på... en skiva med diverse vaggvisor... o andra mysiga barnsånger...

• CuteElliz
    Leo1977 skrev 2010-04-17 19:52:44 följande:
    Köp Barnkammarboken (den i silver.)
    hur dyr är den då...?? {#lang_emotions_wink}
  • smurf52
    CuteElliz skrev 2010-04-17 19:49:01 följande:
    jag har kommit på ngt jag vill ha tag på... en skiva med diverse vaggvisor... o andra mysiga barnsånger...
    Dom här "vaggvisorna" spelar jag för Muffin. Hon somnar jämt då, hur länge hon än vart skrikig innan...

Svar på tråden För oss pladdriga.