Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Traderatråden nr 16

Nu har jag laddat upp massor av grejer sedan i torsdags.
    Hela 22 annonser ute.
    Kika gärna.

• Scruffy
    Smilla1976 skrev 2010-10-20 08:38:50 följande:
    Hej!

Var tidigt ute och köpte en fin Didrikssons vinteroverall i augusti på Tradera (inte samma modell som vi hade förra året), var så nöjd med deras overall förra året nämligen och köpte stl 100 till min pojke som nu är 99-100cm lång!

Jag provade den aldrig på honom utan kollade bara på den och konstaterade att den var välbevarad och att den såg lite stor ut, men tänkte att den förra såg stor ut ett år tidigare, men att den satt perfekt under den vintern....

Nu till mitt problem... jag provade den igår på min lille kille, den är alldeles för stor den kommer han inte kunna ha...minst 1 dm för stor...gahh.... så det är väl olika på olika Didrikssons...
    Får väl ha den på honom nästa vinter...

Vad ska jag köpa för overall på Tradera? Den förra Didrikssons som han hade och som var 90 var ju för liten denna säsong så den sålde jag...
    Jobbigt läge känner jag...vill inte köpa någon helt ny, men är osäker på de olika märkernas storlekar.... Didriksson är stor i stl det vet jag ju  Någon som kan tipsa om modeller och storlek? 
    Reima? Har använt Reima i flera år till mina barn. Grundtipset är dock att dem är stora i stroleken så jag köper alltid en mindre storlek än dem har i kläderna. T.ex så har min dottter nu 116 i klädväg och hon kommer att ha 110 i overallen i är. Det har alltid funkat. Ibland har dem varit lite stora i början av säsongen, men o andra sidan har dem ändå räckt hela overall säsongen.
  • Scruffy

Har 22 auktioner ute, i och för sig en vecka kvar. Det gick bra i början, men nu har jag inte fått in ett enda bud på 24 timmar
    Får jag inte overallerna sålda den här gånger så skänker jag dem till vår underbara dagmamma, så har hon fina extra overaller till barnen.

• Scruffy

har fått flera bud ikväll, skönt för det har varit totalt stiltje i två-tre dagar.
    massor med avslut på torsdag kväll,

men overallerna får jag nog skänka bort

• Scruffy

avslut ikväll. går ganska bra faktiskt och flera timmar kvar.
    ett bud på en reima overall, så den slipper jag skänka bort i alla fall.

• Scruffy

Vad för man i det här läget?

Vann den här och betalade i måndags.

http://www.tradera.com/-NY-liten-ryggsack-med-Krake-auktion_161117_120318306

Betalade in portot på 24 kr. Idag får jag ett brev från posten där det står att det är otillräckligt frankerat.
    Rätt avgift är 48 kr så dem vill dels ha 24 kr+10 kr i expeditionsavgift.

Tror inte att jag hade bjudit på denna om portot hade varit 48 kr.

Ska jag maila säljaren och be om att få 34 kr tillbaka?

Det fanns ju givetvis ingen avsändare på försändelsen, men detta är det enda jag väntar på.

• Scruffy

vet inte vad det är för fel då det inte funkar att länka men vad gör jag?

kan väl strunta i att hämta ut den,

• Scruffy

Någon som har länken till att sälja tre annonser gratis?

Hittar den så klart inte nu när jag vill lägga upp mina annonser.

Svar på tråden Traderatråden nr 16