Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Traderatråden nr 16

Jag hittade ett mobil nummer på eniro så jag skickar ett sms istället.

• Scruffy

Hmm.

Ang mailet om tre annonser gratis och inga osåltavgifter, kan det även gälla fast pris tro?

I så fall kanske jag kan lägga upp två overaller och ett par KUOMA stövlar.

• Scruffy
    Scruffy skrev 2010-08-12 14:19:13 följande:
    Hmm.

Ang mailet om tre annonser gratis och inga osåltavgifter, kan det även gälla fast pris tro?

I så fall kanske jag kan lägga upp två overaller och ett par KUOMA stövlar.
    Någon som vet? Kanske ska ringa T support och fråga idag.
  • Scruffy

Jag tänkte lägga ut annonsen enbart med FAST PRIS = 30 dagar.
    Tror att det kostar 25 kr annars.

Är det inte gratis så tänker jag inte lägga ut sakerna i helgen

• Scruffy

Jag la ut tre annonser igår för att få dem gratis.
    Än så länge har jag inte fått något bud.
    Kan jag byta ut bilderna i annonsen genom att trycka ÄNDRA, eller kommer det då att räknas som att annonsen lades ut idag?
    Jag fotade i vått tillstånd och tycker att overallerna ser mycket bättre ut i verkligheter nu när dem är torra.
    Dem små skönhetsfelen såg värre ut än dem var när overallerna var våta.

• Scruffy

Jippi ett KÖP NU på ett par KAVAT skor. La ut annonsen 20.30 ikväll. Nu kan jag sova gott

• Scruffy

Ja , sålde KUOMA stövlarna ikväll. La ut annonsen i Söndags så annonsen var gratis.
    Sedan har jag sålt 2 grejer som jag hade på blocket. Riktigt nöjd med dagen.

• Scruffy

Nu behöver jag er hjälp hur jag ska gå vidare för jag är arg.
    Tog denna på KÖP NU för jag tyckte att det var ett bra pris (för bra för att vara sant)

http://www.tradera.com/NYA-BAMSE-REGNKLADER-116-auktion_302837_117063852

Åkte och hämtade den i morse. Det första jag märker är att huvan saknas, och det står ingenting om det i
    annonsen. Skulle aldrig köpa regnkläder utan huva.
    Ja det försvann första dagen på dagis säger hon, vi har använt en annan huva.

När jag synar det närmare ser jag att resåren på ena fothällan är mycket sliten (kommer snart att gå av)
    även en hel del slitage på reflexera på byxorna.

Grejen är att detta REGNSTÄLL inte är använt EN gång utan säkert en säsong. Sedan tycker jag att man ska skriva att huvan saknas i beskrivningen.

GRRRR, vad gör jag??????????????????????????

• Scruffy
    Alisa skrev 2010-08-20 10:21:12 följande:
    Ja absolut. Att hon skriver att den försvann första dagen på dagis och de sen har använt en annan luva innebär ju att hon klart och tydligt skriver att den använts flera gånger.

Jag vet inte vilka rättigheter man har som privat köpare av annan privat köpra, möjligen kan man hänvisa  till att förutsättningarna inte var de som skrevs. Att dessutom hänga ut henne här + ge ett negativt omdöme ger förhoppningsvis vissa efterverkningar.

Ett förtydligande. Jag slog till med ett KÖP NU på Tradera. Eftersom vi bor på samma ort så frågade jag henne om jag kunde komma och hämta det (slippa portokostnaden).
    När jag ser regnstället och frågar efter huvan så säger hon att den försvann första dagen på dagis.

Jag har mailat henne och frågat hur hon vill lösa det.

Svar på tråden Traderatråden nr 16